Fitness Seller

hoeveel sets voor droog

animalvg

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
hey mannen
ik heb tot nu toe altijd massa getraind

drie verschillende oefeningen van 4 sets :12 10 8 6
2 spier groepen per dag minaal 4 keer per week

nu wil ik eens droog trainen maar heb er echt geen flauw kul ban hoeveel sets of hoeveel spier groepen ik moet doen.
kan er iemand mij helpen maar probeer het zo gemakkelijk mogelijk uiteleggen
zo als je ziet ken ik al die bij namen

Je wilt je vetpercentage gaan verlagen neem ik aan? Volgens mij moet je dan gaan 'cutten' man. Goed op je voeding letten, een voedingsschema kan je hierbij goed helpen. Veel cardio na je krachttraining. Wat ik persoonlijk wel lekker vind is s'ochtends cardioen op een lege maag..

krachttraining gewoon hetzelfde houden(mits dit goed schema is) en dan cardio na de training of s'ochtends voor het ontbijt en voeding aanpassen :)

waarschijnlijk is 1/3 van het aantal sets dat je gebruikt om te groeien genoeg om te cutten (althans voor spierbehoud).

krachttraining gewoon hetzelfde houden(mits dit goed schema is) en dan cardio na de training of s'ochtends voor het ontbijt en voeding aanpassen :)

Precies. Je rep range veranderen zal niet doorslaggevend zijn voor je vetverbranding, dat is je voeding/cardio :p

hey mannen
ik heb tot nu toe altijd massa getraind

drie verschillende oefeningen van 4 sets :12 10 8 6
2 spier groepen per dag minaal 4 keer per week

nu wil ik eens droog trainen maar heb er echt geen flauw kul ban hoeveel sets of hoeveel spier groepen ik moet doen.
kan er iemand mij helpen maar probeer het zo gemakkelijk mogelijk uiteleggen
zo als je ziet ken ik al die bij namen

Volgens mij train je zo niet voor massa, succes met droog trainen.

sinds oktober 2007 lid van dbb-forum en dan geef je aan voor massa te trainen en kom je met de cijfers 12,10,8,6 aan - weinig opgestoken dan :P

on topic: cardio / voeding

gebruik de zoekfunctie en vul in: cutten - of - droog trainen - of - ik ben lui ;)

Wat is er mis met 12 10 8(6)

waarschijnlijk is 1/3 van het aantal sets dat je gebruikt om te groeien genoeg om te cutten (althans voor spierbehoud).

Hmm interessant.

Oftewel, als ik zou gaan cutten kan ik mijn KT net zo goed inkorten en die tijd gebruiken om cardio te doen?

droogtrainen houd in dat je je vetpercentage omlaag wil halen. dit doe je door veel calorieen te verbranden krachttraining is het beste om veel calorieen te verbranden. dit doe je al dus ga dan over naar je voeding. dit is net zo belangrijk als trainen. suc6 er mee

en wat is er mis met 12,10,8,6 voor massa?

Misschien verbrand je wel minder calorien bij 12 reps en laag gewicht dan bij 6 reps met zwaar gewicht

Less Kcal, Wellicht de trainingstijd wat verkorten en de intensiteit wat opvoeren.

He, ik doe juist meer reps met iets lager gewicht om het volume omhoog te gooien en zo zo veel mogelijk energie erdoorheen te jagen.
Dit is dus precies het omgekeerde wat je moet doen in de cut? (met het oog op massabehoud)

Die reactie ging ook niet over massa training. Hij wil droog trainen en wil dus veel calorieën verbranden.
En dit denkt hij door veel herhalingen met laag gewicht te doen. Maar daar ben ik het niet mee eens, dat dat beter zou werken.

Die reactie ging ook niet over massa training. Hij wil droog trainen en wil dus veel calorieën verbranden.
En dit denkt hij door veel herhalingen met laag gewicht te doen. Maar daar ben ik het niet mee eens, dat dat beter zou werken.

maar dat laag gewicht is in verhouding met het hoge gewicht met 6 herhalingen. je kan beter die 12 herhalingen pakken met een gewicht dat idd minder is dan met 6 herhalingen logisch tog. je moet kijken naar de intensiteit. en de arbeid die je levert is vele male hoger met dan die 12 herhalingen dan met 6. dus waar zal je meer mee verbranden?

Om maar even op onder andere mijn eigen post terug te komen met een artikel van t-muscle van gister:
http://www.tmuscle.com/free_online_...rmance_nutrition/death_match_you_vs_your_body

Your body's problem: Energy is low so the body only wants to keep around essential parts that require calories.

Your solution: You need to convince your body that lean muscle is essential.

Your body functions from an evolutionary perspective. We used to build muscle for survival reasons like moving stones, carrying trees, and snapping necks of wild boars. If your body needed muscle to do those things now, it wouldn't even consider catabolizing it for fuel. Unfortunately for us, there aren't too many necks to snap.

So how can we mimic that experience for our body? Alwyn Cosgrove had the answer for me: heavy lifting while dieting.

While sets of 8, 12, 15, and even 20 reps are perfect for eliciting a calorie burning metabolic stimulus, heavier sets of 4 to 6 reps give your body the message that if it doesn't keep the muscle around, it'll be crushed.

When you first get to the gym add 3 to 4 sets of squats, deadlifts, RDLs, bench presses, and bent-over rows in the 4 to 6 rep range before you move into your complexes, metabolic circuits, and supersets.

This will not only force your body to hold onto your muscle, but will accelerate your fat loss as well.
ld;dr: Sowieso één zware oefening met korte sets. Daarna hoger volume veur die cals.
Klinkt logisch.

Terug
Naar boven