MuscleMeat

Hoever kan je natuurlijk gaan?

Junipero

Ripped Bodybuilder
Waardering
36
Lengte
1m79
Massa
85kg
Ik vroeg overlaatst in de fitness aan iemand hoelang hij al eigenlijk trainde (aangezien hij toch een van de gespierdste was in de gym die alles traint)
Hij zei dat hij al trainde van 2000 maar dat je niet verder kwam dan dat hij nu is, toch niet natuurlijk. Ik vroeg me af hoever je kunt gaan zonder pillen, spuiten, en al dien boegt. Hij zei dat je gewoon moest vreten en veel trainen...
Dus hoever kan je natuurlijk gaan?

Moved.

We hebbe een "z" we hebbe een "o", we hebbe een "e", we hebbe een "k", we hebbe een "f", we hebbe een "u", we hebbe een "n", we hebbe een "c", we hebbe een "t", we hebbe een "i", we hebbe een "e"

dat zijn nou die genen.. :eyebrow:

The sky is the limit..

Ik geloof niet in een absolute genetische limiet, gewoon vreten & trainen. Stel jezelf geen absurde doelen, maar 50cm armen zijn naturel echt wel te halen.

Gouwetonny zei:
We hebbe een "z" we hebbe een "o", we hebbe een "e", we hebbe een "k", we hebbe een "f", we hebbe een "u", we hebbe een "n", we hebbe een "c", we hebbe een "t", we hebbe een "i", we hebbe een "e"

je moet eens weten wat ik hier nog meer heb ;)

zover als je lichaam genetisch toelaat , is voor iedereen anders

- hoe jong je begint
- hoe goed en frequent je traint
- de juiste voeding ( hoeveelheid ) en rust
- de natuurlijk aanleg ( hormonenspiegel )
- je lichaamstype
- of je al dan niet blessurevrij blijft

allemaal factoren die meespelen , dus is het moeilijk om te zeggen hoever je gaat komen , hangt allemaal van jezelf af en wat moeder natuur je meegaf ...

DumphuiZ zei:
The sky is the limit..

Ik geloof niet in een absolute genetische limiet, gewoon vreten & trainen. Stel jezelf geen absurde doelen, maar 50cm armen zijn naturel echt wel te halen.

tuurlijk wel..

een freaking ecto komt echt niet zo ver naturel als een meso..

hoeveel hij ook eet, hoe hard hij ook traint, een ecto zal nooit zo ver kunnen komen als een meso..

en als de sky dan echt 'the limit' is dan zouden we kunnen stellen dat de enige beperking dan nog de tijd is..

Je kunt naturel ontzettend ver komen...het is alleen de vraag of je genoeg geduld hebt.

ik vind het onzin om te stellen dat het afhankelijk is van hoe goed je eet en traint..

STEL: iedereen traint even hard, eet evenveel, ALLES HETZELFDE.. dan zal een meso verder komen op die manier dan een ecto.. dus het is allemaal genetisch bepaald hoe ver je kan komen naturel..

RvR zei:
tuurlijk wel..

een freaking ecto komt echt niet zo ver naturel als een meso..

hoeveel hij ook eet, hoe hard hij ook traint, een ecto zal nooit zo ver kunnen komen als een meso..

en als de sky dan echt 'the limit' is dan zouden we kunnen stellen dat de enige beperking dan nog de tijd is..

Ecto's, meso's, het maakt allemaal niets uit... Ik dacht eerst net als jij, maar eigenlijk is het gewoon bshit. Uiteindelijk komt het op trainen & vreten aan.

RvR zei:
ik vind het onzin om te stellen dat het afhankelijk is van hoe goed je eet en traint..

STEL: iedereen traint even hard, eet evenveel, ALLES HETZELFDE.. dan zal een meso verder komen op die manier dan een ecto.. dus het is allemaal genetisch bepaald hoe ver je kan komen naturel..

Ecto's horen sowieso meer te vreten, want hun metabolisme ligt hoger. Elke ecto groeit met 8~10K Kcal.

DumphuiZ zei:
Ecto's, meso's, het maakt allemaal niets uit... Ik dacht eerst net als jij, maar eigenlijk is het gewoon bshit. Uiteindelijk komt het op trainen & vreten aan.
lees dan mn vorige post nog eens..

stel dat iedereen even toegewijd is, dan is het allemaal afhankelijk van de genen wie het grootst kan worden.. het is onjuist om te stellen dat het afhankelijk is van je voeding etc, want je zou gewoon moeten stellen dat iedereen zn voeding correct heeft.. en dan zijn het overduidelijk de genen die bepalen hoe groot je wordt.. ik zou natuurlijk door hard werken en veel toewijding als meso ecto een niet toegewijde meso voorbij kunnen gaan, maar stel dat die meso net zo toegewijd zou zijn als ik dan zou hij zeer zeker groter kunnen worden dan ik..

ligt ook aan je je bouw voordat je begint
Want sommige mensen zijn gewoon groot en sterk van zichzelf
Als die gaan trianen worden het monsters
zo is het!!!!!!!!!!

pol0100 zei:
ligt ook aan je je bouw voordat je begint
Want sommige mensen zijn gewoon groot en sterk van zichzelf
Als die gaan trianen worden het monsters
zo is het!!!!!!!!!!
dus aanleg..

ok ok.. nu om even heel duidelijk te stellen..

je grens is je limiet.. hoe ver je komt op het moment dat aan alle eisen/factoren zijn voldaan.. en tuurlijk groeit iedereen.. maar je natuurlijke grens is duidelijk afhankelijk van je genen.. ik snap niet dat sommige mensen dit niet in (willen) zien.. :(

DumphuiZ zei:

ben ik het niet mee eens hoor

Als je standaart een kerel van 2 meter bent en een mooie 100 kg weegt dan zal je toch veel breder en zwaarder ( sterker ) worden dan iemand die 1,7 meter is en 60 kg weegt .
De bouw van je skelet is toch evengoed bepalend . Je kan maar een bepaalde massa hebben waarbij je jezelf nog goed gaat voelen ...

Als je skelet van schouderkop tot schouderkop 80 cm meet zonder spieren of bv 65 cm dan is de rekening toch snel gemaakt ...

RvR zei:
lees dan mn vorige post nog eens..

stel dat iedereen even toegewijd is, dan is het allemaal afhankelijk van de genen wie het grootst kan worden.. het is onjuist om te stellen dat het afhankelijk is van je voeding etc, want je zou gewoon moeten stellen dat iedereen zn voeding correct heeft.. en dan zijn het overduidelijk de genen die bepalen hoe groot je wordt.. ik zou natuurlijk door hard werken en veel toewijding als meso ecto een niet toegewijde meso voorbij kunnen gaan, maar stel dat die meso net zo toegewijd zou zijn als ik dan zou hij zeer zeker groter kunnen worden dan ik..

Het zal best genetisch gelimiteerd zijn hoor (dat ontken ik ook niet), maar verschillen binnen de groepen zijn groter dan verschillen tussen groepen. En hiermee wil ik aangeven dat het verschil tussen ecto's en meso's lang niet zo groot is als tussen de individuen an sich (ongeacht je lichaamstype).

Hoe kom je er eigenlijk bij dat ecto's niet veel kunnen bereiken? Zelfs Arnie was een ecto-boy (hij mag dan wel gejuiced hebben, maar volgens jouw stelling zou hij dan nooit groot geworden kunnen zijn).

Little Me zei:
ben ik het niet mee eens hoor

Als je standaart een kerel van 2 meter bent en een mooie 100 kg weegt dan zal je toch veel breder en zwaarder ( sterker ) worden dan iemand die 1,7 meter is en 60 kg weegt .

De bouw van je skelet is toch evengoed bepalend . Je kan maar een bepaalde massa hebben waarbij je jezelf nog goed gaat voelen ...

Als je skelet van schouderkop tot schouderkop 80 cm meet zonder spieren of bv 65 cm dan is de rekening toch snel gemaakt ...

Je hebt in je eerste voorbeeld over lichaamslengte en niet over lichaamstype. Jouw tweede argument heeft ook niets met lichaamstype te maken. Wat betreft je derde argument, de mogelijke grootte van de spieren heeft meer te maken met de lengte van de spieren, dan de breedte van je karkas.

Zul je echt veel geduld moeten hebben man, en dat betekent dus vreten als de madderfacker. En geduld komt erin als je over je eerste jaar heen bent en dus maar 4 kg bv pakt

DumphuiZ zei:
Het zal best genetisch gelimiteerd zijn hoor (dat ontken ik ook niet), maar verschillen binnen de groepen zijn groter dan verschillen tussen groepen. En hiermee wil ik aangeven dat het verschil tussen ecto's en meso's lang niet zo groot is als tussen de individuen an sich (ongeacht je lichaamstype).

Hoe kom je er eigenlijk bij dat ecto's niet veel kunnen bereiken? Zelfs Arnie was een ecto-boy (hij mag dan wel gejuiced hebben, maar volgens jouw stelling zou hij dan nooit groot geworden kunnen zijn).

ik denk dat een meso met dezelfde toewijding als arnie dan verder gekomen zou zijn.. (heb je sowieso een natural foto van arnie voor me? :P)

sowieso spreken we hier over naturals..

en ik denk dat somatyperingen onderling juist grote verschillen vertonen, maar het zal soms moeilijk zijn om mensen onder een bepaalde noemer te plaatsen.. (dit omdat sommige meso's op ecto's lijken doordat ze altijd te weinig gegeten hebben)

Terug
Naar boven