AndroidHealthClinic

Hoever kan je natuurlijk gaan?

KaLe zei:
Grow hair!
Ericr zei:
Je zal wel merken wat een loser mindset is als je eenmaal op jezelf woont en je training nog moet inpassen tussen al je andere bezigheden.

Respect voor wat anderen bereiken en er voor opgeven, maar zelfs als je er alles voor opgeeft zijn bepaalde doelen voor een grote groep gewoon onbereikbaar.

Iemand met bijvoorbeeld 70% slow twitch vezels wordt al nooit een beul, die kan beter zich richten op duursporten. De natuulijke grens is voor een ieder verschillend, heeft niks met mindsets te maken.

Vóór ik begon met trainen was ik slecht in sprints, zeer goed in duurlopen, low bf, smal, licht, en super slap - de perfecte basis voor een marathonloper zou je zeggen.

Ik hoor nu echter niemand meer dat ik beter een duurloper had kunnen worden hoor:rolleyes: Dat iemand met wat 'mindere genen' geen monsterlijk beest kan worden dan anderen - ok, maar ik moet elke keer janken als ik hier in de roids-sectie weer de zoveelste '1.80 en 73kg - ik zit aan m'n natural grens' aap tegen kom.

Ook komen er om de haverklap gasten met flinke onderarmen, flinke kuiten, dikke polsen, dikke enkels etc langs, die tijdens hun bulk van 8%bf naar 15%bf zijn gegaan... 'Ik kom dicht naar m'n max, ik word veel te vet in m'n bulk - volgend jaar de spuit er maar in.'

De spuit erin?

Vind je het logisch dat je dik wordt; alsof je lichaam enige reden heeft om monsterlijke proporties aan te nemen, als jij de helft van de tijd op een bankje ligt, de kleinste spiergroepen te 'isoleren'.

'Ja maar ik squat wel, ik ben hardcore, ik scheld iedereen uit die geen benen trained!'

3 sets squats per week - ruim boven parallel of course - vs complete arm-dagen tot wel 30 sets biceps/triceps; dat is hardcore!

Iedereen, van gemiddelde lengte, die het niet voor elkaar krijgt om op een acceptabel bf ruim over de 100kg te wegen, werkt gewoon niet hard genoeg.

Adema zei:
Grow hair!

Vóór ik begon met trainen was ik slecht in sprints, zeer goed in duurlopen, low bf, smal, licht, en super slap - de perfecte basis voor een marathonloper zou je zeggen.

Ik hoor nu echter niemand meer dat ik beter een duurloper had kunnen worden hoor:rolleyes: Dat iemand met wat 'mindere genen' geen monsterlijk beest kan worden dan anderen - ok, maar ik moet elke keer janken als ik hier in de roids-sectie weer de zoveelste '1.80 en 73kg - ik zit aan m'n natural grens' aap tegen kom.

Ook komen er om de haverklap gasten met flinke onderarmen, flinke kuiten, dikke polsen, dikke enkels etc langs, die tijdens hun bulk van 8%bf naar 15%bf zijn gegaan... 'Ik kom dicht naar m'n max, ik word veel te vet in m'n bulk - volgend jaar de spuit er maar in.'

De spuit erin?

Vind je het logisch dat je dik wordt; alsof je lichaam enige reden heeft om monsterlijke proporties aan te nemen, als jij de helft van de tijd op een bankje ligt, de kleinste spiergroepen te 'isoleren'.

'Ja maar ik squat wel, ik ben hardcore, ik scheld iedereen uit die geen benen trained!'

3 sets squats per week - ruim boven parallel of course - vs complete arm-dagen tot wel 30 sets biceps/triceps; dat is hardcore!

Iedereen, van gemiddelde lengte, die het niet voor elkaar krijgt om op een acceptabel bf ruim over de 100kg te wegen, werkt gewoon niet hard genoeg.

Adema zei:
Grow hair!

Ik hoor nu echter niemand meer dat ik beter een duurloper had kunnen worden hoor:rolleyes:

Er zijn mensen die gewoon echt geen aanleg hebben, dat ze verder kunnen komen dan ze denken ben ik met je eens, maar 110kg @ 10% is niet voor iedereen weggelegd. Dat jij vroeger ook mager was zegt niet zo veel, dat is bijna iedereen op z'n 15de.

Dat iemand met wat 'mindere genen' geen monsterlijk beest kan worden dan anderen - ok, maar ik moet elke keer janken als ik hier in de roids-sectie weer de zoveelste '1.80 en 73kg - ik zit aan m'n natural grens' aap tegen kom.

De spuit erin?

:roflol:

Word!

Heeft iemand foto's van arnie toen ie skinny was?

Zelda zei:
Er zijn mensen die gewoon echt geen aanleg hebben, dat ze verder kunnen komen dan ze denken ben ik met je eens, maar 110kg @ 10% is niet voor iedereen weggelegd.

Natuurlijk zijn er mensen die niet/nauwelijks massa kunnen aanzetten door een of andere medische aandoening, maar hoeveel mensen zijn dit? 1 op de 1000? Ik denk nog wel veel minder hoor, dus verwaarloosbaar op het totaal.

Dat jij vroeger ook mager was zegt niet zo veel, dat is bijna iedereen op z'n 15de.

Ja man, 15 en 16 jarige zijn altijd skinny mofo's, kijk maar naar jongens als mass_builder. Die is echt skinny ;)

Ik denk dat er genoeg jonge jongens zijn die al met een aardige basis VVM beginnen hoor.

Adema zei:
Grow hair!

De spuit erin?

Voor een groot deel met je eens (harde werken, te snel naar de AAS grijpen, etc). Maar ik ben het nog steeds niet eens met die getallen die je noemt. Ook Ook niet iedereen begint op z'n 16e...
Er komt gewoon heel, heel veel kijken bij aanleg, eigen test. productie, etc. Vergeet niet dat na je 25-26ste je testproductie alweer bergafwaarts gaat. Het word dan steeds moeilijker massa aan te zetten. Jij geniet nog van je 17 jaar zijn en een testproductie waar menig aas-gebruiker jaloers op is. Ik wil jou over 10 jaar zien. Ben je dan nog geen 110 met huidig vet%, kom ik je persoonlijk bitchslappen ;)

Tuurlijk is je grens genetisch bepaald..

Laatst bewerkt:
Foto's van Arnold Schwarzenegger toen hij nog skinny was:

[Link niet meer beschikbaar]

die laatste foto lijkt wel foto shop :P

Photoshop of niet, dun was die kerel zeker wel! Ik kan er iig geen mesomorph uit halen! ;)

Sportfood.nl zei:
...maar die grens ligt zo ver weg dat 99,99% voor die tijd allang afgehaakt is of zijn heil bij AAS heeft gezocht.

die grens wordt niet bereikt omdat niemand alles weet te optimaliseren..

dit sowieso omdat zelfs vandaag de dag nog onderzoeken ons vertellen wat beter is dan wat we al wisten..

de grens is genetisch in theorie en fictief in praktijk..

Sportfood.nl zei:
...maar die grens ligt zo ver weg dat 99,99% voor die tijd allang afgehaakt is of zijn heil bij AAS heeft gezocht.

dat ben ik met je eens.. alleen wanneer heb je die grens bereikt? en hoe weet je dat je die grens bereikt heb? Misschien denken sporters inderdaad te snel dat ze hun limiet hebben bereikt...

en als die grens toch zo ver ligt, is de vraag hoever je natuurlijk kan gaan en of dit samenhangt met je genen overbodig! :D

ikbendirk zei:
dat ben ik met je eens.. alleen wanneer heb je die grens bereikt? en hoe weet je dat je die grens bereikt heb? Misschien denken sporters inderdaad te snel dat ze hun limiet hebben bereikt...

en als die grens toch zo ver ligt, is de vraag hoever je natuurlijk kan gaan en of dit samenhangt met je genen overbodig! :D

de vraag of je natuurlijke grens samenhangt met je genen is overbodig omdat dit overduidelijk is..

RvR zei:
de vraag of je natuurlijke grens samenhangt met je genen is overbodig omdat dit overduidelijk is..

dat lijkt me logisch, om iets op topniveau te bereiken moet je inderdaad aanleg hebben, dit geldt wat mij betreft zo'n beetje voor iedere sport.

Maar je kunt echt nog wel heel groot worden (natuurlijk), al ben je een ecto die jarenlang anorexia heeft gehad..

ikbendirk zei:
dat lijkt me logisch, om iets op topniveau te bereiken moet je inderdaad aanleg hebben, dit geldt wat mij betreft zo'n beetje voor iedere sport.

Maar je kunt echt nog wel heel groot worden (natuurlijk), al ben je een ecto die jarenlang anorexia heeft gehad..

we begrijpen elkaar wel :cool:

Sportfood.nl zei:

Imo moet je niet kijken naar de grens, maar gewoon je eigen doelen stellen.. Deze doelen moeten realitisch zijn.. je kan het vergelijken met een grens, maar dan wel één die te verleggen is.. je moet dus realistisch zijn met welke doelen je stelt, en als je dit doet dan kan je ook echt je doelen halen, zodat je weer nieuwe doelen kan stellen.. bij mij zorgt dit ervoor dat ik motivatie hou..
Het heeft dus imo geen nut om onrealistische doelen te stellen of je grens op te zoeken.. want zoals je zelf zegt ligt die grens ver weg.. heel ver weg.. zo blijf je zoeken..

Yff zei:
Imo moet je niet kijken naar de grens, maar gewoon je eigen doelen stellen.. Deze doelen moeten realitisch zijn.. je kan het vergelijken met een grens, maar dan wel één die te verleggen is.. je moet dus realistisch zijn met welke doelen je stelt, en als je dit doet dan kan je ook echt je doelen halen, zodat je weer nieuwe doelen kan stellen.. bij mij zorgt dit ervoor dat ik motivatie hou..
Het heeft dus imo geen nut om onrealistische doelen te stellen of je grens op te zoeken.. want zoals je zelf zegt ligt die grens ver weg.. heel ver weg.. zo blijf je zoeken..

:orly:

dit gaat wel heel erg offtopic.. :rolleyes:

EricR zei:
Onmogelijk, ook niet met doorzettingsvermogen wat onbegrensd is. Genen spelen een belangrijke rol. Er zijn genoeg sporters die alles op orde hebben maar op een gegeven moment tegen hun grenzen aanlopen.

De 1 wat eerder dan de ander. Je kan wel heel ver komen, maar 110Kg 10% BF als je bijvoorbeeld 1,65 bent is natuurlijk een utopie als natural. Net zo goed als er genoeg trainenden zijn met bepaalde gebreken, die komen als ze doorzetten misschien net aan de 90Kg.

echt geen utopie. Uitzondering oke, maar geen utopie.

Terug
Naar boven