XXL Nutrition

Hoever kan je natuurlijk gaan?

[Link niet meer beschikbaar]

dit is denk zo een beetje uiterste van natural neem ik aan aangezien ze op olympia staan xD

Even om de discussie verder aan te wakkeren :D
(met dank aan 3XL die deze link al eens eerder poste)

In onderstaand artikel wordt gesteld dat je maximum naturel gewicht goed te berekenen is aan de hand van je botbouw: iemand als ik met met 16 cm polsjes en 22 cm enkeltjes kan 110 kg @ 10% volledig op zijn buik schrijven.

Iemand met bv 24 cm polsen en 30 cm enkels kan een stuk verder komen.

Ik kwam uit op 92 kg @ 8% dus ca 95 kg @10%.

(Nog 8 kg vvm erbij, 6 kg vet eraf en ik ben perfect :D )

DutchVince zei:

In onderstaand artikel wordt gesteld dat je maximum naturel gewicht goed te berekenen is aan de hand van je botbouw: iemand als ik met met 16 cm polsjes en 22 cm enkeltjes kan 110 kg @ 10% volledig op zijn buik schrijven.

Kom uit op 102kg @ 10%... beetje demotiverend dit.

Ben nu 101 kg onder de 10%. En hoop zowiezo in de toekomst op 110 kg uit te komen met datzelfde vet.

Kost me wel veel geld en discipline, maar de geestelijke boost is onbetaalbaar.

Marky zei:
Ben nu 101 kg onder de 10%. En hoop zowiezo in de toekomst op 110 kg uit te komen met datzelfde vet.

Doe de berekening eens

Ben ik blij met mijn 21cm polsen en 28cm enkels :p

Marky zei:

Dude, ben jij 15? :eek:

Edit: heb juist je foto's bekeken. Ziet er prima uit. Wel zou ik je aanraden om je obliques minder (of niet) te trainen. Je middel komt daardoor 'raar' uit en dat doet je v-vorm geen goed.

DutchVince zei:

Heej bedankt, die post van 3 had ik nog niet eerder gezien.

Ik snap geen pepernoot van die berekeningen! Kan iemand dat ff voor mij doen dan :P

Ankle : 9,5''
Wrist : 7,1''
H : 72,44''

:grumble:

DutchVince zei:

Ik zit na 2 jaar trainen 100 gram over m'n genetische naturel max, op 17jarige leeftijd. Rap tijd dat ik ga stoppen met trainen dan; anders vernietig ik nog de - door de industrie opgebouwde - zgn. genetische grens. Mocht dat gebeuren, dan kunnen miljoenen waardeloze placebo supplementen niet meer op de markt komen. Dat is iets wat wij allen niet willen!

Ik doe gewoon flink veel boardpresses, quarter squats en rackpulls de komende jaren - door de botverdikkingen plak ik er een aantal cm's enkel- en polsomtrek bij...wat een opluchting, want dan mag ik volgens de formule tenminste weer gainen.

Ach, het is een indicatie, geen wet van Meden en Perzen.

Ik denk dat ik de 100 ook nog wel haal binnen 5 jaar, maar 110 ???

Gewoon blind doorbeulen en zien waar het schip strandt...

Sommige mensen hier zijn echt dellusioneel.

:roflol:

met 23 cm enkels en 17,5 cm polsen kwam ik uit op een natuurlijke limiet van 193,5 pounds, ofwel 88 kg bij 8% bf. Zo'n 89-90 kg bij 10%.

Weeg nu momenteel 96 kg bij 14-15% bf, dus met cutten zou ik kunnen uitkomen op 90 kg bij 8% bf.. Oeps, dat zijn al 2 kg meer dan mijn berekende natuurlijke limiet.. Maar gauw stoppen met trainen dan! :eek:

Kortom, BS, die berekening. Ben nu 23 jaar en zit dus op of over mn natuurlijke limiet, terwijl ik nog heel wat jaartjes heb te gaan! Zoiets zegt dus niks!

ps. Natuurlijke grens geeft aan dat mn omtrek een max. van 42 cm kan bereiken.. Oeps, ik zit nu op 45 cm..
Benen kunnen max. 63 cm bereiken.. Oeps, ik zit nu op 69 cm..
Onderarmen kunnen uiteindelijk 33,5 cm bereiken..Nogmaals oeps, ze meten nu al 35 cm..

Laatst bewerkt:
RubenSossa zei:
:roflol:

met 23 cm enkels en 17,5 cm polsen kwam ik uit op een natuurlijke limiet van 193,5 pounds, ofwel 88 kg bij 8% bf. Zo'n 89-90 kg bij 10%.

Weeg nu momenteel 96 kg bij 14-15% bf, dus met cutten zou ik kunnen uitkomen op 90 kg bij 8% bf.. Oeps, dat zijn al 2 kg meer dan mijn berekende natuurlijke limiet.. Maar gauw stoppen met trainen dan! :eek:

Kortom, BS, die berekening. Ben nu 23 jaar en zit dus op of over mn natuurlijke limiet, terwijl ik nog heel wat jaartjes heb te gaan! Zoiets zegt dus niks!

ps. Natuurlijke grens geeft aan dat mn omtrek een max. van 42 cm kan bereiken.. Oeps, ik zit nu op 45 cm..
Benen kunnen max. 63 cm bereiken.. Oeps, ik zit nu op 69 cm..
Onderarmen kunnen uiteindelijk 33,5 cm bereiken..Nogmaals oeps, ze meten nu al 35 cm..
Maar jij bent een UB/LB monster. Dit is voor de normale mensen die split doen. :D

nee hoor, in de pre-AS periode kende men het splittrainen niet.

Ik geloof wel in een dergelijke berekening, als je maar genoeg metingen doet en die verwerkt in de berekening.

Daarnaast zegt het hebben van een bepaald gewicht @ zeg 16% BF me niks over waar je staat op 8-10%, zonder AS is het heel moeilijk zoveel te cutten en geen spiermassa te verliezen. (chk bijv die natural die laatst zn pro-briefje kreeg, die heeft VEERTIG weken gedieet voor de wedstrijd waar ie zn card kreeg!)

Idd is het zo dat botten verzwaren onder invloed van druk.

Bij mij kwam er een kleine 100 kg @ 10% uit. prima. Eerst dat maar eens zien te bereiken he. De huid van de beer niet verkopen eer ie geschoten is.

builderB zei:
nee hoor, in de pre-AS periode kende men het splittrainen niet.

Ik geloof wel in een dergelijke berekening, als je maar genoeg metingen doet en die verwerkt in de berekening.

Daarnaast zegt het hebben van een bepaald gewicht @ zeg 16% BF me niks over waar je staat op 8-10%, zonder AS is het heel moeilijk zoveel te cutten en geen spiermassa te verliezen. (chk bijv die natural die laatst zn pro-briefje kreeg, die heeft VEERTIG weken gedieet voor de wedstrijd waar ie zn card kreeg!)

Idd is het zo dat botten verzwaren onder invloed van druk.

Bij mij kwam er een kleine 100 kg @ 10% uit. prima. Eerst dat maar eens zien te bereiken he. De huid van de beer niet verkopen eer ie geschoten is.

mwah, mij wel. Heb zelf vorige zomer 89 kg gewogen bij 11% bf ongeveer. Dus zat ik toen al ongeveer op mn limiet. En als je naar de zogenaamde natuurlijke omtrekken kijkt, dan zou ik er allang overheen zijn.

Zo'n berekening geeft dus enigzins wel een indicatie, maar zegt me over het algemeen echt vrij weinig.

hoe en door wie zijn die BFpercentages bepaald?
en hoe lang is het geleden dat je pro-hormonen hebt gebruikt? (niet dat het gek veel uit zal maken)

Complete bullshit die berekeningen, ze slaan helemaal nergens op.Hoe kun je nou aan de hand van enkels en polsen zien hoe groot iemand kan worden?

het geeft een indicatie van een genetisch potentiaal.
Als jij gebouwd bent als een leptosoom, is het 'niet de bedoeling' dat daar 100 kg spiermassa op geplakt gaat worden.

wel toevallig dat de grootheden uit de pre-AS periode behoorlijk precies aan de berekening voldoen.

Terug
Naar boven