@ Sportfood: dat is de belangrijkste reden waarom ik vind dat dikke mensen hun mond moeten houden over de gezondheidsrisico’s van krachtsport, sportvoeding en zelfs anabolica en drugs. Als ze zo bezorgd zijn over gezondheidsrisico’s dan kunnen ze beter eerst naar zichzelf kijken, overgewicht is een onderschat gezondheidsrisico.
Ff stoom afblazen…
Op mijn werk zit een vrouw die continu aanacht probeert te genereren door zielig te doen. Het is zo’n tiepje dat altijd wel wat heeft. Ze heeft bijvoorbeeld ooit eens een auto-ongeluk gehad waar ze een wiphlash in haar nek aan overhield. Door die wiphlash heeft ze nu een hele rits aan duidelijke en minder duidelijk klachten. Over die klachten verteld ze veel en vaak, en dan kijkt ze altijd als een hele zielige labrador.
Nu heeft ze het potverdomme toch ook nog voor elkaar gekregen dat ze alleen maar ’s ochtends hoeft te werken. Want ze heeft de chef verteld dat ze zo enorm slecht tegen de warmte kan en dat ze bang is dat ze flauwvalt, waarschijnlijk komt dat namelijk door haar wiphlash. Ikzelf denk eerder doordat het komt doordat ze 40 kilo spek aan haar lichaam heeft hangen. Vet zeikwijf. Bah. Ik wil ook vrij in de tijd van de baas.
Wat wel wel grappig is dat ze regelmatig tegen mij klaagt dat ze maar niet af kan vallen, ondanks dat ze toch zoooo haar best doet. Ze weet zelf stiekem ook wel dat ze die dikke pens heeft omdat ze geen nee kan zeggen als er weer eens een collega trakteert (wat ongeveer 3 keer per week voorkomt). En als ik naast haar ga staan terwijl ze een stuk taart in haar nek rukt dan voelt ze zich schijnbaar schuldig want dan begint ze met excuses, zoals ja ach af en toe een stukje taart moet kunnen toch? Uiteraard zeg ik alleen wat ze wil horen, dus bevetig ik dat, en dan zeg ik vaak nog dingen als, ach ja, moet kunnen want je bent verder toch heel bewust met gezond eten bezig (yeah riiiight), of ach moet kunnen want je gaat ook 2 keer per week naar de sportschool (waarschijnlijk om 10 minuten op de crosstrainer te lummelen, om zichzelf daarna te trakteren op een halve liter ice-tea). Ze vindt mij een fijne collega heeft ze wel eens gezegd. En dat ben ik ook, een fijne collega, ik vertel alleen wat ze horen wil.
@ Leviathan: jij bent al enorm ziek. Dat komt ook nooit meer goed. sick ****
@ klaaswitz: je werkt bij een adviesbureau!? whahaha adviesbureua's willen altijd maar 1 ding, zoveel mogelijk geld voor een matig product