AndroidHealthClinic

Hoger ziekteverzuim door warmte

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Het ziekteverzuim is deze periode ongeveer tien procent gestegen ten opzichte van de vergelijkbare periode vorig jaar. De stijging zou vooral met het warme weer te maken hebben. Dat stelt de afdeling Verzuimmanagement van Hudson Human Capital Solutions, een afdeling die de ziekmeldingen van zo'n 900 bedrijven afhandelt.

De hoge temperaturen zouden vooral voor gewrichtsproblemen zorgen. "Het zijn vooral fysieke klachten, zoals rugproblemen en pijn aan gewrichten", aldus Saskia Brasser, de directeur van de afdeling. "De warmte heeft zijn weerslag op het bewegingsapparaat."

Volgens Brasser is het ziekteverzuim in de zomer normaal gesproken veel lager dan in de winter. Dit jaar is er echter bijna geen verschil.

(bron:fok.nl)

Mensen willen gewoon genieten van het weer. :rolleyes: :D

Je slaapt ook gewoon k*t waardoor je inderdaad rugklachten krijg. Oververmoeidheid enzo. Niet dat ik me dit jaar al ziek heb gemeld, ik ben een bikkel*

*ambtenaar die vooral aanwezig moet zijn ;)

Dood- en doodziek, maar niet ziek genoeg om even lekker naar het strand te gaan :D

Zit de hele dag in een koel ruimte. Merk het pas als ik naar buiten ga... dan is het KLAP.....
Een scheet laten daar ga je al van zweten.....:mad:

Op mijn werk zijn het met name de mensen met overgewicht die steen en been klagen.
Het is nu op dit moment 29,8 graden hier, en met name de vrouwelijke dikkerds lopen erbij, best lachen. Een kop als een tomaat en zweten als een paard, het lijkt wel alsof ze met z’n allen in de overgang zijn. :D

Echt ziekteverzuim is er niet. Ja, we hebben een paar van die beroepszieligerds die nu vanwege de warmte een speciale regeling hebben zodat ze eerder naar huis mogen.

• Topic Starter Topic Starter
KaLe zei:
Dood- en doodziek, maar niet ziek genoeg om even lekker naar het strand te gaan :D

Die instelling jah...:D

Ach heb hier zelf ook al iemand gehad die zich ziekmelde... vanmiddag even bij hem langs rijden of hij echt thuis is... zoniet...:D

Ik zit in een in pand met airco, maar als de machines draaien is het hier ook niet uit te houden. En idd als je dan naar buiten gaat krijg je een giga klap.

Klaaswitz zei:
*ambtenaar die vooral aanwezig moet zijn ;)
whahaha herkenbaar.

jij stelt jouw talenten ook voor 38 uur per week beschikbaar aan de Nederlandse overheid?

het is hier nu 29,6 op kantoor. We moesten bezuinigen, dus een airco kon er niet vanaf. Net zoals een kerstpakket afgelopen kerstmis (alle ambtenaren over de zeik dat ze geen kerstpaket kregen, lachen joh. die wrevel werd met name veroorzaakt door het feit dat bepaalde leden uit het college wel heel goed voor zichzelf hadden gezorgd dmv allerlei vage 'zakenreizen' :D ).

Dit is mijn 2de week dat ik zie ga werken... hopelijk volgende week gedaan want anders neem ik toch ook eens een weekje rust...

Lauw zei:
Op mijn werk zijn het met name de mensen met overgewicht die steen en been klagen.
Het is nu op dit moment 29,8 graden hier, en met name de vrouwelijke dikkerds lopen erbij, best lachen. Een kop als een tomaat en zweten als een paard, het lijkt wel alsof ze met z’n allen in de overgang zijn. :D

Echt ziekteverzuim is er niet. Ja, we hebben een paar van die beroepszieligerds die nu vanwege de warmte een speciale regeling hebben zodat ze eerder naar huis mogen.

Precies. Het zijn vaak mensen die het zichzelf aangedaan hebben om jarenlang hun lijf te verwaarlozen, die nu in de problemen komen. Niet alleen kunnen we over een aantal jaren hun hoge medische kosten met zijn allen betalen als ze met dichtgeslibde aderen in het ziekenhuis liggen, maar moeten we nu ook nog eens hun extra ziekteverzuim gaan betalen.:rolleyes: (ik heb het hier natuurlijk niet over mensen die ECHT ziek zijn buiten hun schuld om of over ouderen)

Ja, het is warm en ja we hebben het allemaal zwaarder nu, maar je ziet nu toch heel duidelijk dat degenen die de moeite hebben genomen om zich fit te houden nu gewoon heftig in het voordeel zijn. Wanneer zie ik dat nou eens een keer terug in de hoeveelheid ziektepremie dat ik moet betalen elke maand?

Wel vind ik trouwens dat een werkgever er echt alles aan moet doen om het zo koel mogelijk te houden voor zijn personeel.

Ik werk vanuit huis en op het moment is het 31,5°C.

Ik denk dat ik mezelf dadelijk ga opbellen om mezelf ziek te melden :D

Lauw zei:
whahaha herkenbaar.

jij stelt jouw talenten ook voor 38 uur per week beschikbaar aan de Nederlandse overheid?

het is hier nu 29,6 op kantoor. We moesten bezuinigen, dus een airco kon er niet vanaf. Net zoals een kerstpakket afgelopen kerstmis (alle ambtenaren over de zeik dat ze geen kerstpaket kregen, lachen joh. die wrevel werd met name veroorzaakt door het feit dat bepaalde leden uit het college wel heel goed voor zichzelf hadden gezorgd dmv allerlei vage 'zakenreizen' :D ).

Sort of, ik werk voor een samenwerkingsverband dat zichzelf hoereert aan overheidsinstanties. Heffing en invordering voornamelijk.

Gelukkig hebben we hier airco maar dat kan ook niet anders met die grote ramen en het platte dak. Ik heb hier al een keer een dagje meegemaakt zonder airco vanwege een stroomstoring en dan wordt het gewoon 35+ graden. Momenteel zit ik in een kamertje met een aangename temperatuur van 22 graden :cool:

@ Sportfood: dat is de belangrijkste reden waarom ik vind dat dikke mensen hun mond moeten houden over de gezondheidsrisico’s van krachtsport, sportvoeding en zelfs anabolica en drugs. Als ze zo bezorgd zijn over gezondheidsrisico’s dan kunnen ze beter eerst naar zichzelf kijken, overgewicht is een onderschat gezondheidsrisico.

Ff stoom afblazen…

Op mijn werk zit een vrouw die continu aanacht probeert te genereren door zielig te doen. Het is zo’n tiepje dat altijd wel wat heeft. Ze heeft bijvoorbeeld ooit eens een auto-ongeluk gehad waar ze een wiphlash in haar nek aan overhield. Door die wiphlash heeft ze nu een hele rits aan duidelijke en minder duidelijk klachten. Over die klachten verteld ze veel en vaak, en dan kijkt ze altijd als een hele zielige labrador.
Nu heeft ze het potverdomme toch ook nog voor elkaar gekregen dat ze alleen maar ’s ochtends hoeft te werken. Want ze heeft de chef verteld dat ze zo enorm slecht tegen de warmte kan en dat ze bang is dat ze flauwvalt, waarschijnlijk komt dat namelijk door haar wiphlash. Ikzelf denk eerder doordat het komt doordat ze 40 kilo spek aan haar lichaam heeft hangen. Vet zeikwijf. Bah. Ik wil ook vrij in de tijd van de baas.
Wat wel wel grappig is dat ze regelmatig tegen mij klaagt dat ze maar niet af kan vallen, ondanks dat ze toch zoooo haar best doet. Ze weet zelf stiekem ook wel dat ze die dikke pens heeft omdat ze geen nee kan zeggen als er weer eens een collega trakteert (wat ongeveer 3 keer per week voorkomt). En als ik naast haar ga staan terwijl ze een stuk taart in haar nek rukt dan voelt ze zich schijnbaar schuldig want dan begint ze met excuses, zoals ja ach af en toe een stukje taart moet kunnen toch? Uiteraard zeg ik alleen wat ze wil horen, dus bevetig ik dat, en dan zeg ik vaak nog dingen als, ach ja, moet kunnen want je bent verder toch heel bewust met gezond eten bezig (yeah riiiight), of ach moet kunnen want je gaat ook 2 keer per week naar de sportschool (waarschijnlijk om 10 minuten op de crosstrainer te lummelen, om zichzelf daarna te trakteren op een halve liter ice-tea). Ze vindt mij een fijne collega heeft ze wel eens gezegd. En dat ben ik ook, een fijne collega, ik vertel alleen wat ze horen wil. :)

@ Leviathan: jij bent al enorm ziek. Dat komt ook nooit meer goed. sick **** :D

@ klaaswitz: je werkt bij een adviesbureau!? whahaha adviesbureua's willen altijd maar 1 ding, zoveel mogelijk geld voor een matig product :thumbup: :D

als ik op de bewerk knop druk, flipt het forum....

Rustig Lauw, rustig...We hebben het allemaal warm

Ja marrie is ook weer ziek , maar dat zijn we gewend .
Alleen kan ik niet in de ziektewet , weinig mamma`s hebben dat geloof ik .
Maar ach een dubbele antibiotica kuur , waar je niet mee in de zon mag jippie .
We zijn het huis aan de buitenkant aan het vernissen , dus dat mag in de avond uurtjes .
Ik heb het wel gehad onderhand , ik wil naar het straaaaaaaaaaaaaaaaaaaaand.
DAmes en heren sterkte in de hitte en hou je naasten in de gaten .
Happy knuffels Marrie

Lauw zei:
@ Leviathan: jij bent al enorm ziek. Dat komt ook nooit meer goed. sick **** :D

Dat is allemaal image....

In werkelijkheid ben ik een hele lieve nerd met een kop vol puisten, spaghetti-armen en benen/voeten waar je de tuin mee kunt aanharken ;)

Sportfood.nl zei:
Ja, het is warm en ja we hebben het allemaal zwaarder nu, maar je ziet nu toch heel duidelijk dat degenen die de moeite hebben genomen om zich fit te houden nu gewoon heftig in het voordeel zijn. Wanneer zie ik dat nou eens een keer terug in de hoeveelheid ziektepremie dat ik moet betalen elke maand?
Bump. Ik betaal 75% extra voor een levensverzekering, gebaseerd puur op mn gewicht. Dat mn bloeddruk perfect is (gemiddeld 120/75, 68 slagen per minuut), mn conditie helemaal in orde, en dat ik praktisch nooit ziek ben, dat telt allemaal niet mee. Gewoon omdat er vette zeugen zijn die de hele dag op de bank liggen en zo de premies voor mij omhoog hebben gejaagd!

NB:
ik ben zelf zeker niet de slankste. Maar tenminste wel gezond, en ik kan normaal (of beter) functioneren.

dj_phreak zei:
Bump. Ik betaal 75% extra voor een levensverzekering, gebaseerd puur op mn gewicht. Dat mn bloeddruk perfect is (gemiddeld 120/75, 68 slagen per minuut), mn conditie helemaal in orde, en dat ik praktisch nooit ziek ben, dat telt allemaal niet mee. Gewoon omdat er vette zeugen zijn die de hele dag op de bank liggen en zo de premies voor mij omhoog hebben gejaagd!

NB:
ik ben zelf zeker niet de slankste. Maar tenminste wel gezond, en ik kan normaal (of beter) functioneren.

Volgens mij is het gewoon de verzekering die je oplicht. Ze weten immers dat je lichamelijk in orde bent. In geval je niet zwaarlijvig zou zijn maar enkel last zou hebben van hoge bloeddruk dan zou je ook dik betalen, zegt genoeg...

guardian zei:
Volgens mij is het gewoon de verzekering die je oplicht. Ze weten immers dat je lichamelijk in orde bent. In geval je niet zwaarlijvig zou zijn maar enkel last zou hebben van hoge bloeddruk dan zou je ook dik betalen, zegt genoeg...
Nee, het werd bepaald aan de hand van BMI... :rolleyes:

Terug
Naar boven