MuscleMeat

Holle rug

topbox101

Novice
Waardering
0
Hoi,

Ik vind van mezelf dat mijn rug nogal zeer hol is, misschien mede door het bureauwerk dat ik doe. Met holle rug bedoel ik dus dat mijn buik meer naar voor steekt dan zou moeten, niet helemaal in proportie dus. Zelf heb ik er niet echt lichamelijk last van, maar nu ik toch goed aan het trainen ben kan ik evengoed aan mijn ruggenwervel werken denk ik dan.

Dus...

Welke krachtoefeningen en cardio zijn aan te raden/niet aan te raden voor mijn rug een beetje rechter te krijgen?
Welke hebben het meeste effect?
Is zo een holle rug makkelijk weg te werken en wat is het resultaat?

Zelf denk ik dat correct uitgevoerde buikspieroefeningen hier goed van toepassing zijn, of heeft dit net een negatief effect?
Ik train thuis of met enkele vrienden bij mij of hen, maar ik heb hier al het nodige materiaal van dumbbell's, curl, stootzak, springtouw, loopband en fiets.

Thanks iedereen voor jullie tips ;)

als je je rug traint word die dikker dus denk ik dat je rug alleen maar holler word.(ietsjes dan) maar zolang je er geen last van hebt is het niet erg toch?

• Topic Starter Topic Starter
als je je rug traint word die dikker dus denk ik dat je rug alleen maar holler word.(ietsjes dan) maar zolang je er geen last van hebt is het niet erg toch?

Ja, maar het ligt in mijn geval meer aan mijn ruggenwervel, bij iedereen is deze wel van nature uit hol maar bij mij is hij nog wat holler dan normaal. Dus als ik nog meer mijn rug train zal ik er wel heel krom bij lopen :p.
Wat ik ook al heb opgemerkt is dat mijn schouderbladen nogal naar achter zijn gegroeid, als ik normaal rechtsta kan je deze zelf opmerken, dat heb ik bvb nog niet gezien bij mijn vrienden.

Het is dus echt mijn natuurlijke lichaamsbouw die ik wil veranderen, voor zover dit mogelijk is natuurlijk.

En inderdaad, heb er verder helemaal geen last van en kan er prima mee leven, maar als je dan toch aan het trainen bent kan je evengoed je foutjes wat corrigeren.

gaat niet lukken.het is gewoon hoe je rug loopt en daar houd het bij op.train maar gewoon je rug en derest en dan heb je de grootste fout al gecorrigeerd.

Enige oplossing: Fysio... Als je er nu geen last van hebt, kún je er later alsnog last van krijgen.

Ga gewoon met de fysio overleggen wat voor houdingsoefeningen je kunt doen.
(natuurlijk helpen buikspieroefeningen etc, maar het ligt voornamelijk aan je houding).
Tenminste zo is het bij mij.

Als je van nature een holle rug hebt, heb je gewoon van nature een holle rug. Die kun je dan niet 1,2,3 'rechttrainen'. Heb je het al van kinds af aan of is dat de laatste paar jaar zo gegroeid?
Je schrijft dat na verloop van tijd je schouderbladen naar achteren zijn gegroeid. In dat geval denk ik dat je je bovenrug regelmatig moet stretchen.
Ik zie het wel eens bij superdudes bij mij in de gym, die zich bijvoorbeeld alleen maar concentreren op borst en biceps. Als je na zo'n training dan ook niet stretcht, trekken de schouders naar binnen toe en kunnen ze hun armen niet meer strekken. Stretchen is dan de enige oplossing lijkt me (en alle andere spieren ook gewoon trainen uiteraard). Voorzichtig en met beleid, liefst na een KT, maar na de cardio kan ook (als je ervoor geen KT hebt gedaan).
Niet verwachten dat het na een week weer allemaal klopt, maar naar verloop van tijd zou het moeten verbeteren (mits het echt ligt aan de spieren en niet aan de natuurlijke stand van je ruggewervel en schouderbladen, want dan doe je er niets aan).

Succes

Terug
Naar boven