Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Is het eigenlijk aan te raden één en ander tweedehands te kopen, of lijkt dit niet zo verstandig? Tenzij je 'm bij de verkopende partij kan uittesten natuurlijk.
Waar jij echt op moet letten is of de buren er geen last van hebben.
Geen asocialer volk dan mensen die hun geluid keihard aanzetten en dan als excuus hebben: 'ja, maar zij worden zo gemaakt'
Is het eigenlijk aan te raden één en ander tweedehands te kopen, of lijkt dit niet zo verstandig? Tenzij je 'm bij de verkopende partij kan uittesten natuurlijk.
Al dat geleur met wattages moet men trouwens écht links laten liggen:
10 watts is more than enough 90% of the time. Zonder gein, als je 1000 watt (of waar die setjes zo af en toe mee pronken) écht door de speakers heen zou sturen en ze zouden niet volledig in rook opgaan, dan doen je trommelvliezen het wel.
Meest sprekende voorbeeld daarvan vind ik nog wel mijn 'Park' versterkertje. Het is een 10 Watt transistorbakkie, oefenversterker voor m'n gitaar. Blaast over zo'n beetje ieder setje dat de mediamarkt in de aanbieding heeft. Heb ook een 100 Watt gitaar versterker met één 12 inch Celestion 100W Speaker. Als ik die helemaal opendraai vergaat horen en zien je kompleet en dan zit er nog niet eens een buizenversterker achter. (wel voor ) Met een voluit draaiende 100 W buizenversterker zou m'n woonwijk wss plat gaan, of zou de buurman zich met een hakbijl een weg door m'n voordeur banen.
Een subwoofer kan meer kapot maken dan goed is, dat krijg je als je hem afstelt en er de ballen verstand van hebt . Maar als je een degelijke koopt en die fatsoenlijk afstelt is er niks aan de hand. En voor home cinema is een subwoofer een must.
Het gaat er puur om dat je hem bij muziek niet kunt gebruiken mits je beste kwaliteit wilt, en je beter die 400 euro aan de speakers kunt besteden aangezien die meestal meer als genoeg bas weergeven. Voor films zou het nuttig kunnen zijn, maar het is zeker niet nodig. Maar iedereen denkt hier anders over. Natuurlijk kan het mooier klinken met een extra bas naast de speakers. Maar meer bas betekent ook harder gebonk beneden, en als je 200 euro per frontspeaker meer uitgeeft heb je daar natuurlijk ook profeit van op de bas.
De topic starter moet zelf naar een hifi winkel gaan en gewoon luisteren, de ene subwoofer is natuurlijk beter als de anders, klingt anders. Ik heb ook regelmatige gehoort dat een te mooie sufwoofer gewoon neit klingt in combinatie met een bepaald speaker setje. Je moet gewoon zelf daar gaan luisteren en kijken wat je mooist vindt.
Wat je ook kun doen is hier even aanmelden ofzo: Hear.nl, de toonaangevende audio en video website. Daar kun je je vraag stellen aan echte audiofielen. Aan hun antwoorden zul je meer hebben dan die van als ons hier bij elkaar.
ik heb er 'maar' 4 boxen op aangesloten. er staan minstens nog 10 uitgangen op, imo van het goeie teveel... tenzij je boxen in heel je huis wil.
Die ander 10 zijn niet voor speakers, bij mijn zijn er ook zoveel ingangen etc. niet aangesloten. De versteker met meeste uitgangen die ik tot nu ben tegengekomen is er een met 11.2 dacht ik. Dus 11 speakers, en die koop je niet zomaar voor een paar honderd euro. Die kost alleen al meer als heel je set bij elkaar