AndroidHealthClinic

Home cinema kopen, waar op letten?

Kef is de shit.

Wat wil je, kleine speakers? Wat grotere? Wil je echte geluidskwaliteit zou je moeten gaan voor bijvoorbeeld 2 zuilspeakers en een center en 2 achter boekenplank speakers. Daar kan dan een mooie versterker naar buget bij.

Speakers zoals etax zijn leuke dingen, kosten helemaal niks maar geven in verhouding een goed geluid. Dus heb je de ruimte en wil je niet te veel kwijt zijn kun je beter voor etax zuilspeakers gaan dan kleine 5.1 speaker setje. De eltax heb je al vanaf 40-50 euro per speaker. Wil je echt kwaliteit dan ben je al gauw 200+ per speaker kwijt.

BuilderB heeft veel nuttigs gezegt, normaal hoort je circa 10% van de audio set uit te geven aan bekabeling. Ik merkte ook het verschil bij mijn set.

Ik heb de mijne voor 120 euro tweedehands op de kop getikt voor het paartje. Eltax linear response. Eigenlijk een beetje te grote, iets te ongevoelige speakers. Wel 2-weg (geef niet het beetje geld dat je hebt uit aan 3 weg luidsprekers: weggegooid geld imo, meer onderdelen voor hetzelfde geld) Dat linear response slaat dan weer op de frequentiekarakteristiek. Natuurlijk ook weer een dijk van een reclamestunt, aangezien een speaker die in een testopstelling een kaarsrechte grafiek laat zien in de gemiddelde kamer zonder enige moeite vele dB's naar boven en onder uitslaat. Maar het is een leuk speakertje met een kleine bassdriver. (die zijn sneller dan lompe 15 inch basmonsters, die bakken met geld kosten eer ze fatsoenlijk geluid geven en een ruimte van hier tot tokio nodig hebben).

Ohwja, het ALLER ALLER ALLER belangrijkste: wees tevreden met wat je hebt gekocht. Want het meer is nooit vol.

Indien je écht voor geluidsverfijnde kwaliteit gaat zou ik voor JBL BMW of Bose gaan. Dikwijls merken die ze in de bioscoop gebruiken ook.

Ja, maar die systemen kun je niet vergelijken met de apparatuur die je als particulier kunt kopen, vooral Bose is de shit die je niet moet kopen ;) .

Ga naar een winkel waar je ze kan testen.
Niet enkel de boxen apart, maar de volledige surroundsound.

Ook belangrijke is de bas. Meeste van die systemen kunnen wel een luide bas aan,
maar een goede basbox herken je bij zachtere muziek.
Als daar de bas goed (niet luid, maar goede kwaliteit) wordt weergeven heb je dat al goed :thumbs:

Dan praat je over een sub van 2k en meer ;) .

waar je vooral op moet letten is dat de home cinema set die je koopt ook daadwerkelijk bij je afgeleverd wordt

Ja, maar die systemen kun je niet vergelijken met de apparatuur die je als particulier kunt kopen, vooral Bose is de shit die je niet moet kopen ;) .
Ik heb een uitgebreide demo gehad van de Bose 3-2-1 set in een geluidsdichte ruimte. Uiteraard mooi geluid, maar heb direct daarna een Kef set beluisterd en dacht echt wtf. Echt een verschil, alleen voor de vrouwen is het een nadeel. Meer speakers bla bla. De grootste reden dat de 3-2-1 set in menig huishouden staat volgens deze verkoper, aangezien ze niet opvallen.

Welke Kef set het precies was weet ik zo niet, zal het eens navragen bij vrienden van me die deze setjes ook hebben staan.

Ik heb de mijne voor 120 euro tweedehands op de kop getikt voor het paartje. Eltax linear response. Eigenlijk een beetje te grote, iets te ongevoelige speakers. Wel 2-weg (geef niet het beetje geld dat je hebt uit aan 3 weg luidsprekers: weggegooid geld imo, meer onderdelen voor hetzelfde geld) Dat linear response slaat dan weer op de frequentiekarakteristiek. Natuurlijk ook weer een dijk van een reclamestunt, aangezien een speaker die in een testopstelling een kaarsrechte grafiek laat zien in de gemiddelde kamer zonder enige moeite vele dB's naar boven en onder uitslaat. Maar het is een leuk speakertje met een kleine bassdriver. (die zijn sneller dan lompe 15 inch basmonsters, die bakken met geld kosten eer ze fatsoenlijk geluid geven en een ruimte van hier tot tokio nodig hebben).

Ohwja, het ALLER ALLER ALLER belangrijkste: wees tevreden met wat je hebt gekocht. Want het meer is nooit vol.

Ik heb speakers van 250 euro nieuwprijs per stuk, en ik ben nu al weer ontevreden. Het is lastig tevreden te zijn.

Wat ook een leuk merk is mordaunt short, dan heb je voor circa 900 euro een heel mooi surround setje.

2x front : Avant 908
1x center: Avant 905
2x Rear: Avant 902

Eventueel een subwoofer maar dat is echt niet nodig. Ik heb alleen ervaring met de 902 boekenplank speakers, maar die klinken niet verkeerd naar mijn mening.

Beste blijft gewoon naar een hifi zaak te gaan, daar hebben ze deze speakers vaak ook.

Home cinema ??

Ga voor Samsung !!

heb hier ook samsung ... echt super geluid ...
en ook geen gezeik met afspelen .. alles doet het !!! :p

Ik heb een uitgebreide demo gehad van de Bose 3-2-1 set in een geluidsdichte ruimte. Uiteraard mooi geluid, maar heb direct daarna een Kef set beluisterd en dacht echt wtf. Echt een verschil, alleen voor de vrouwen is het een nadeel. Meer speakers bla bla. De grootste reden dat de 3-2-1 set in menig huishouden staat volgens deze verkoper, aangezien ze niet opvallen.

Welke Kef set het precies was weet ik zo niet, zal het eens navragen bij vrienden van me die deze setjes ook hebben staan.

Ja het WAF probleem he :D .

ik heb onlangs een surround van logitech gekocht 1000watt voor 300 euro
na een week heb ik hem terug naar de winkel gebracht
heb het niet zo op surrounds
heb me in de plaats een sony stereotoren gekocht, kan ik ook men dvds door laten spelen en hij gaat veel harder

ik heb onlangs een surround van logitech gekocht 1000watt voor 300 euro
na een week heb ik hem terug naar de winkel gebracht
heb het niet zo op surrounds
heb me in de plaats een sony stereotoren gekocht, kan ik ook men dvds door laten spelen en hij gaat veel harder

Muziek hoor je ook op stereo te luisteren, natuurlijk klingt muziek daar beter op. Daarnaast zegt watt helemaal niks, mijn speakers front hebben 300 watt vermogen per stuk, maar hij zijn vele speaker van de dubbele prijs die misschien 150 watt hebben.

Ik weet toevallig dat je het over de 5500 dacht ik had van logitech, ooit een keer gehoort, toen ik mijn speakers gewent was. Ik vondt het ook maar bagger klinken.

Muziek hoor je ook op stereo te luisteren, natuurlijk klingt muziek daar beter op. Daarnaast zegt watt helemaal niks, mijn speakers front hebben 300 watt vermogen per stuk, maar hij zijn vele speaker van de dubbele prijs die misschien 150 watt hebben.

Ik weet toevallig dat je het over de 5500 dacht ik had van logitech, ooit een keer gehoort, toen ik mijn speakers gewent was. Ik vondt het ook maar bagger klinken.

idd werd nochtans serieus gehyped in madiamarkt maar het kloteding haalt geen volume.
de grootste reden dat ik em aangeschaft had was trouwens de blauw neon ontvanger voor de afstandsbediening:D

Dit is altijd moeilijk om aan anderen te vragen, want smaken verschillen......Enorm!
het beste kun je naar een goede winkel gaan en verschillende versterkers vergelijken met verschillende speakers, zodat je iets vindt, wat bij jou smaak aansluit.
Ik zou iig niet zomaar een aanbieding gaan kopen uit een foldertje, als je goed spul wilt hebben. Zeker niet als het van Philips is; smaak.;)
Voor 1500 euro koopt de een een hele set (of 2) en de andere kan er niet eens een set speakers of versterker voor halen.

• Topic Starter Topic Starter
Ok, ik denk dat het verstandig is dat ik mezelf eerst nog eens een beetje ga inlezen op wat hierboven allemaal gezegt is en op verschillende sites.
Ik dacht dat het wel ff makkelijk zou zijn, maar mijn god.

Haha, zal eerst even goed rondkijken voordat ik zeker wat ga kopen :).

Maar bedankt allemaal mensen :D

Zou voor zoiets gaan als marlymass heeft + dan nog 3 kleine boxjes en subwoofer.

Zou voor zoiets gaan als marlymass heeft + dan nog 3 kleine boxjes en subwoofer.

Subwoofer is echt niet nodig in een normale woonkamer hoor, uit goede zuilspeakers komt een goede bas uit. Daarnaast echte audiofielen luisteren muziek alleen stereo. De subwoofer verdoet de kwaliteit gewoon. Alleen voor films zou je hem nodig hebben. Maar aangezien een subwoofer net zoveel kost als 1,5/2 front zuilspeaker kun je beter dat geld uitgeven aan de rest van de speakers.

Als ik de mijne enkel op 1/3de zet kun je ze beneden al horen, en ik slaap op zolder;)

Subwoofer is echt niet nodig in een normale woonkamer hoor, uit goede zuilspeakers komt een goede bas uit. Daarnaast echte audiofielen luisteren muziek alleen stereo. De subwoofer verdoet de kwaliteit gewoon. Alleen voor films zou je hem nodig hebben. Maar aangezien een subwoofer net zoveel kost als 1,5/2 front zuilspeaker kun je beter dat geld uitgeven aan de rest van de speakers.

Als ik de mijne enkel op 1/3de zet kun je ze beneden al horen, en ik slaap op zolder;)

Een subwoofer kan meer kapot maken dan goed is, dat krijg je als je hem afstelt en er de ballen verstand van hebt ;) . Maar als je een degelijke koopt en die fatsoenlijk afstelt is er niks aan de hand. En voor home cinema is een subwoofer een must.

Ik snap de haat voor Philips niet. Heb deze Philips HTS 3357 voor iets over de 300 gekocht en ben er heel erg tevreden over. Was ook de beste koop in de consumentengids.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik snap de haat voor Philips niet. Heb deze Philips HTS 3357 voor iets over de 300 gekocht en ben er heel erg tevreden over. Was ook de beste koop in de consumentengids.

Het is maar waar je tevreden mee bent als je er happy mee bent geen probleem, maar ik zou het nog niets eens voor de garage gebruiken ;) .

ik heb sinds 2 jaar een YAMAHA- versterker RX-V650 + bijhorende dvd-speler zoals op onderstaande foto :

speaker9.jpg

bedenkingen bij aankoop achteraf :

- er zijn 2 afstandsbedieningen, dus 1 overbodig en zijn niet gebruiksvriendelijk.

- ik heb er 'maar' 4 boxen op aangesloten. er staan minstens nog 10 uitgangen op, imo van het goeie teveel... tenzij je boxen in heel je huis wil.

eigenlijk volstaan 2 zulke soortgelijke luidsprekers (heb ik niet, maar zou een volgende keer eerder voor zoiets gaan) :
die vullen ruimschoots heel de woonkamer.

- surround functie is leuk om in het begin eens te proberen, maar achteraf bekeken overbodig.

- voor enkel films mee te bekijken is de installatie eigenlijk te zwaar qua vermogen. om de vloer, muren en geburen eens lekker te doen trillen is het ideaal.

dus ik zou vooral op de gebruiksvriendelijkheid letten, geen zwaardere installatie kopen dan nodig en het aantal boxen beperken, meer is niet altijd beter.

Terug
Naar boven