XXL Nutrition

Homegym nodig?

Bezoekers in dit topic

Pybe Smit

Cool Novice
Lid geworden
20 dec 2016
Berichten
85
Waardering
6
Lengte
1m75
Massa
58kg
Ik ben al een jaar bezig trainen, het begon eerst met van die biceps curl apparaten in de sportschool. Daarna kreeg ik de ballen om toch maar naar de 'grote mannen hoek' te gaan waar alle gewichten stonden. Heb mezelf een schema gemaakt, maar het was daar altijd zo druk.. Heb dus uiteindelijk 120 kilo aan gewichten, een bench, barbell en een dumbell gekocht.
Hier ben ik nu wel al een half jaartje mee bezig denk ik. Maar de motivatie begint een beetje te zakken en in mijn schema kan ik niet echt variëren door gebrek aan mogelijkheden. Ik wil erg graag een cable, waar je bijvoorbeeld lat pulldowns en dergelijken mee kan. Ik kwam uit op een homegym, hier zit eigenlijk van alles aan.

Ik vroeg me dus af of dit een goed idee is? ik zie erg veel dingen online over dat een eigen gym bouwen erg veel voordelen heeft, maar toch raden andere mensen een Homegym af, liever een bank en een Powercage. Wat het fijne is aan de Homegym is dat er meerdere plekken zijn waar zo een cable uit komt, boven en onder. Het stoeltje waarop je bijvoorbeeld een butterfly kan doen is misschien onnodig.
Dit apparaat heb ik in gedachten: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/0/0/9/5/9200000026635900.jpg

De Powercage heeft niet vaak een latpully, of eentje die ook onder zit.
Wel moet ik waarschijnlijk een powercage kopen na dit..

Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt!

Gr.

UPDATE:
Ik was vergeten te zeggen dat ik voor mijn been oefeningen nog wel naar de sportschool ga. Ook omdat ik soms nog een dagje met vrienden train. Het liefst ga ik ook benen thuis trainen en daar is zeker een powercage voor nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ik raad zeker zo een volledig station af zoals in de link.
Vaak zeer beperkt in gewicht.En je kan er maar 1 beenoefening mee doen.
Serieuse fysiek ga je op zo een toestel only niet halen.

Wil je echt serieus trainen. Verstelbaar bankje,schijven,barbells. Squatsteunen of een squatrack of kooi.
En eventueel een losse latpulley of een squatkooi met latpulley aan vast.
 
Ik raad zeker zo een volledig station af zoals in de link.
Vaak zeer beperkt in gewicht.En je kan er maar 1 beenoefening mee doen.
Serieuse fysiek ga je op zo een toestel only niet halen.

Wil je echt serieus trainen. Verstelbaar bankje,schijven,barbells. Squatsteunen of een squatrack of kooi.
En eventueel een losse latpulley of een squatkooi met latpulley aan vast.

Als er een latpully aan zo een powercage zit dan kan ik nogsteeds geen Cable curls enzo doen. Ook kan je met een lage cable, cable rows doen. De gewichten van dat apparaat zijn uitbreidbaar.
 
Als er een latpully aan zo een powercage zit dan kan ik nogsteeds geen Cable curls enzo doen. Ook kan je met een lage cable, cable rows doen. De gewichten van dat apparaat zijn uitbreidbaar.
kan je squaten ? neen. die peck deck die er op zit is ook rommel.

Been training is dus nihil te noemen.

Als je echt serieus wil trainen dan is zo een toestel gewoon rommel.

Denk dat iedereen die een home gym heeft ongeveer hetzelfde gaat zeggen.

Maat van mij heeft ook zo een toestel en heeft ook een squatkooi met latpulley,raad eens welk toestel nu stof staat te verzamelen.
 
kan je squaten ? neen. die peck deck die er op zit is ook rommel.

Been training is dus nihil te noemen.

Als je echt serieus wil trainen dan is zo een toestel gewoon rommel.

Denk dat iedereen die een home gym heeft ongeveer hetzelfde gaat zeggen.

Sorry ik was vergeten te melden dat het hier vooral om het bovenlichaam gaat. Benen train ik nog wel in de sportschool. Ik heb een update gezet bij het bericht boven.
Daarom zie ik nog wel potentie in het apparaat. Maar blijkbaar zijn cable's dus niet echt nodig? Ze worden erg hoog gewaardeerd op Exercise Finder - Search for the Perfect Exercise
 
Sorry ik was vergeten te melden dat het hier vooral om het bovenlichaam gaat. Benen train ik nog wel in de sportschool. Ik heb een update gezet bij het bericht boven.
Daarom zie ik nog wel potentie in het apparaat. Maar blijkbaar zijn cable's dus niet echt nodig? Ze worden erg hoog gewaardeerd op Exercise Finder - Search for the Perfect Exercise

Dan nog zou ik het niet kopen. Benchpress kan je er niet op,schouders trainen kan je er ook al niet mee.
Losse latpulley en bankje en wat schijven en een baar blijven gewoon beter.En hoeft ook niet duur te zijn.

Je noemt dat toestel een homegym. Een gym bij je thuis is in mijn ogen een homegym.Of dat nu een toestel of losse gewichten zijn.
 
Een powercage is inderdaad veel veelzijdiger. Ook zat cages te vinden met een hoge en lage pulley, kan je dan toch prima cable curls mee doen?
Powercage met hoog/laag pulley, zo'n multi bench waar je een leg extension/curl uitbreiding op kan zetten, wat gewichten en je hoeft helemaal niet meer naar de sportschool, ook voor benen niet.
Geld wat je daarmee bespaard (kijk wat een jaar sportschool abbo kost) kan je dan mooi spenderen aan de powercage bijvoorbeeld.
 
Dan nog zou ik het niet kopen. Benchpress kan je er niet op,schouders trainen kan je er ook al niet mee.
Losse latpulley en bankje blijven gewoon beter.

Een bechpress heb ik, Ik ga dan maar opzoek naar losse latpully, maar toch lijkt mee een lage cable ook fijn.
Dit appparaat kan ik trouwens voor 150 euro kopen. Misschien als de prijs jou ook tegen zit.
 
Een bechpress heb ik, Ik ga dan maar opzoek naar losse latpully, maar toch lijkt mee een lage cable ook fijn.
Dit appparaat kan ik trouwens voor 150 euro kopen. Misschien als de prijs jou ook tegen zit.
Barbarian Wall Pulley
Hier een hoge + lage pulley. Zat opties te vinden hoor. Kijk eens wat rond op de site van fitness-seller en powercage.nl
 
Een bechpress heb ik, Ik ga dan maar opzoek naar losse latpully, maar toch lijkt mee een lage cable ook fijn.
Dit appparaat kan ik trouwens voor 150 euro kopen. Misschien als de prijs jou ook tegen zit.
Meeste lat pulleys hebben ook een lage cable. Waar komt je idee vandaan dat dit niet zo is?
 
Een powercage is inderdaad veel veelzijdiger. Ook zat cages te vinden met een hoge en lage pulley, kan je dan toch prima cable curls mee doen?
Powercage met hoog/laag pulley, zo'n multi bench waar je een leg extension/curl uitbreiding op kan zetten, wat gewichten en je hoeft helemaal niet meer naar de sportschool, ook voor benen niet.
Geld wat je daarmee bespaard (kijk wat een jaar sportschool abbo kost) kan je dan mooi spenderen aan de powercage bijvoorbeeld.

Dat klinkt erg goed! maar gaat waarschijnlijk ook veel kosten? Op marktplaats heb ik nog geen powercage zoals die voor een goede prijs gevonden.
 
Barbarian Wall Pulley
Hier een hoge + lage pulley. Zat opties te vinden hoor. Kijk eens wat rond op de site van fitness-seller en powercage.nl

Ik heb het vorige model,ben er zeer tevreden van. Maar er zijn er met een bankje aan vast voor ongeveer dezelfde prijs mocht de ts dit beter vinden.
 
Dat klinkt erg goed! maar gaat waarschijnlijk ook veel kosten? Op marktplaats heb ik nog geen powercage zoals die voor een goede prijs gevonden.
Wat is veel.. De één vindt 300 euro voor een home gym veel, de ander geeft gerust 3000 uit.

Zonder budget is het voor ons moeilijk om je gerichte opties te geven. Maar wat kost een jaar abbonement bij je sportschool? Als je wat leuks voor thuis koopt kan je daar op besparen omdat je alles thuis kan doen.

Met zo'n homegym als wat je zelf postte dan train je 3 weken leuk er mee en dan merk je dat het eigenlijk tien keer niks is, je beperkt bent met het doen van 4 oefeningen en daarna staat hij te verstoffen.
 
Dat klinkt erg goed! maar gaat waarschijnlijk ook veel kosten? Op marktplaats heb ik nog geen powercage zoals die voor een goede prijs gevonden.

Een cage is helemaal niet noodzakelijk. Er zijn zat racks te vinden die een fractie van een kooi kosten.

Heavy Duty Squat Rack

PowerMark 415 Squat Rack Deluxe kopen? Helisports is hét adres

http://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-lat-machine/


Marbo Lat Pulley MH-W106

Marbo Wand Pulley MS-W103

Marbo Squatrek MS-S107
 
Laatst bewerkt:
Wat is veel.. De één vindt 300 euro voor een home gym veel, de ander geeft gerust 3000 uit.

Zonder budget is het voor ons moeilijk om je gerichte opties te geven. Maar wat kost een jaar abbonement bij je sportschool? Als je wat leuks voor thuis koopt kan je daar op besparen omdat je alles thuis kan doen.

Met zo'n homegym als wat je zelf postte dan train je 3 weken leuk er mee en dan merk je dat het eigenlijk tien keer niks is, je beperkt bent met het doen van 4 oefeningen en daarna staat hij te verstoffen.

my toughts exactly
 
Wat is veel.. De één vindt 300 euro voor een home gym veel, de ander geeft gerust 3000 uit.

Zonder budget is het voor ons moeilijk om je gerichte opties te geven. Maar wat kost een jaar abbonement bij je sportschool? Als je wat leuks voor thuis koopt kan je daar op besparen omdat je alles thuis kan doen.

Met zo'n homegym als wat je zelf postte dan train je 3 weken leuk er mee en dan merk je dat het eigenlijk tien keer niks is, je beperkt bent met het doen van 4 oefeningen en daarna staat hij te verstoffen.

Die racks zien er goed uit inderdaad.
Maar toch komen die allemaal rond de 200 euro.

Ik zit bij een goedkope sportschool en betaal dus maar 120 per jaar. Maar met zo een rack en een latpully ben ik erg tevreden en heb dan ook genoeg oefeningen te doen lijkt mij?
Alleen alle latpulleys zijn duur los. Mij budget voor beiden is ongeveer 200 euro..
Losse latpulleys komen ook al gelijk over het budget. Ik probeer alles 2e hands te krijgen.
 
Die racks zien er goed uit inderdaad.
Maar toch komen die allemaal rond de 200 euro.

Ik zit bij een goedkope sportschool en betaal dus maar 120 per jaar. Maar met zo een rack en een latpully ben ik erg tevreden en heb dan ook genoeg oefeningen te doen lijkt mij?
Alleen alle latpulleys zijn duur los. Mij budget voor beiden is ongeveer 200 euro..
Losse latpulleys komen ook al gelijk over het budget. Ik probeer alles 2e hands te krijgen.

Voor 200 euro ga je waarschijnlijk niets vinden vrees ik. Das bijna mission impossible toch zeker voor beide.
 
Die racks zien er goed uit inderdaad.
Maar toch komen die allemaal rond de 200 euro.

Ik zit bij een goedkope sportschool en betaal dus maar 120 per jaar. Maar met zo een rack en een latpully ben ik erg tevreden en heb dan ook genoeg oefeningen te doen lijkt mij?
Alleen alle latpulleys zijn duur los. Mij budget voor beiden is ongeveer 200 euro..
Losse latpulleys komen ook al gelijk over het budget. Ik probeer alles 2e hands te krijgen.
Met rack + lapulley (en halters / gewichten natuurlijk) kan je elk spiertje in je lijf wel effectief trainen.

Met het budget zou ik eerder voor alleen een powercage gaan en over een jaar bijvoorbeeld een losse pulley er bij kopen. Je hebt al een bench, barbell en dumbells dus dan kan je toch vrijwel alles al trainen? Een pulley is zeker een goede toevoeging hoor, maar met een rack etc kan je alles ook al wel trainen.
 
Met rack + lapulley (en halters / gewichten natuurlijk) kan je elk spiertje in je lijf wel effectief trainen.

Met het budget zou ik eerder voor alleen een powercage gaan en over een jaar bijvoorbeeld een losse pulley er bij kopen. Je hebt al een bench, barbell en dumbells dus dan kan je toch vrijwel alles al trainen? Een pulley is zeker een goede toevoeging hoor, maar met een rack etc kan je alles ook al wel trainen.

Hij wil 200 euro uitgeven voor beide. Zelfs voor 200 euro tweedehands geen cage.

Dan kan hij beter gaan voor een squatrack en nadien een lat pulley imo.

@TS een lat pulley is niet onmiddelijk nodig. Met een squatrack en baar en schijven en bankje kan je ook elke spiergroep trainen.
Ik zou de aankoop spreiden dan.
 
Back
Naar boven