Fitness Seller

Hopeloos

Reda

Advanced Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m78
Massa
104kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

Na een buikoperatie de verloren 15kg terug te winnen wou ik dus een kuur nemen bij start training over 2 maanden, dat is helaas van de baan omdat ik 6 maanden lang bloedverdunners moet nemen nav longembolie waarvoor ik vanaf afgelopen vrijdag in ziekenhuis lag. Ben vandaag ontslagen en alles was weer goed en kon doen wat ik wou.
In de bijsluiter staat duidelijk dat anabole de werking van de bloedverdunner kan versterken en niet aangeraden word samen te gebruiken, maar ja dat had ik zelf ook wel gedacht.
Mijn vraag is kan ik eigenlijk wel zonder AS verloren spieren weer terug krijgen.Ik word er een beetje gek van omdat ik van alle kanten tegen gewerkt word. Zijn er mensen die na een blessure of lang niet getraint te hebben weer de oude vorm hebben kunnen pakken zonder AS.
Graag jullie ervaringen.

alvast bedankt!!

Groet

Hoe ziet je kuurverleden eruit? Lijkt me niet al te onbelangrijk om ook maar iets te kunnen zeggen over hoe 't naturel zou gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe ziet je kuurverleden eruit? Lijkt me niet al te onbelangrijk om ook maar iets te kunnen zeggen over hoe 't naturel zou gaan.

ik neem meestal 2 kuurtjes van 8/10 weken per jaar. Heb wel wat kuurtjes achter de rug.
Ik hoop eigenlijk dat spiergeheugen mij kan helpen wanneer ik weer begin.

Deze vraag zegt genoeg dat je niet klaar was om te kuren, maar dat je je moet verdiepen in training en voeding.

• Topic Starter Topic Starter
Deze vraag zegt genoeg dat je niet klaar was om te kuren, maar dat je je moet verdiepen in training en voeding.[/QUOT

misschien was ik er wel of niet klaar toen ik voor het eerst ging kuren, maar dat doet er niet toe nu.
ik heb nooit een terugval gehad en weet dus daarom niet hoe het is om terug te komen. Daar ging mij vraag over. Ik ken mensen die na jaren niets gedaan te hebben binnen 8 weken bijna weer hun oude gewicht hebben gewonnen maar wel met AS, weet dus niet of dat ook natural kan.

Tuurlijk kun je spiermassa terugwinnen zonder AS, spiergeheugen heet dat. Gewoon goed eten en lekker knallen en dan komt een groot deel redelijk snel weer terug.

ff topickaping van mij dan

is het ook mogelijk om gewonnen spiermassa die je met een kuur hebt gekregen ook weer terug te krijgen zonder kuur dan? Ik denk dat je nooit alles naturel weer terug kan krijgen??

Of heb ik het mis?

Heb niet veel verstand van kuren, maar volgens mij val je na je kuur altijd wat terug qua kracht en massa (ook veel vocht verlies). Dat is volgens mij ook de reden waarom ze zo verslavend kunnen zijn, en je steeds weer op dat niveau wilt zitten.

Als je na je kuur een tijdje stabiel zit en je verliest daarna veel massa door bijvoorbeeld een blessure dan kan je volgens mij via spiergeheugen deze massa weer terugwinnen.

Ik denk het niet.
Ik heb voorheen ook gekuurd, daarna nooit meer echt die brute kracht/massa terug gewonnen.
Maar misschien lukt het jou wel, al pak je maar 70% terug.., gewoon proberen zou ik zeggen :thumbs:

Ik denk het niet.
Ik heb voorheen ook gekuurd, daarna nooit meer echt die brute kracht/massa terug gewonnen.
Maar misschien lukt het jou wel, al pak je maar 70% terug.., gewoon proberen zou ik zeggen :thumbs:
Vergelijk je het dan met de piek van je kuur of enkele maanden na die kuur?

De piek.., wanneer je er midden in zit dus.

:o

Ik was door maanden niet trainen ivm de geboorte van mijn zoontje 16kg afgevallen (ook aardig wat spek) en heb er 6mnd over gedaan (waarvan een groot gedeelte een stressvolle periode was) om weer op mijn oude nivo te komen.
Kan prima dus.

Dat lijkt me nou net niet zo verstandig hé. Na een operatie of blessure kan je beter rustig weer van 0 beginnen opbouwen (naturel) om je spieren en pezen geleidelijk weer te laten wennen aan frequente training. Het is dan zeker niet gewenst om keihard te gaan trainen en kilo's winnen met AAS. Bewaar dat kuurtje voor later en bouw rustig op. En maak je niet te druk om stats (kracht, gewicht...).

De piek.., wanneer je er midden in zit dus.
Dat is appels met peren vergelijken. Je kunt naturel niet snel terug op het niveau komen van je piek tijdens een kuur, zelfs niet met spiergeheugen.

Je moet het vergelijken wanneer je uit je kuur komt en dan weer stabiel bent, kijken wat er van je kuur overblijft. Als je daar even op zit is dat de winst van je kuur. Deze spierwinst is volgens mij via spiergeheugen grotendeels naturel terug te winnen na een blessure.

Dat is appels met peren vergelijken. Je kunt naturel niet snel terug op het niveau komen van je piek tijdens een kuur, zelfs niet met spiergeheugen.

Je moet het vergelijken wanneer je uit je kuur komt en dan weer stabiel bent, kijken wat er van je kuur overblijft. Als je daar even op zit is dat de winst van je kuur. Deze spierwinst is volgens mij via spiergeheugen grotendeels naturel terug te winnen na een blessure.

Dat weer wel jah..

Terug
Naar boven