AndroidHealthClinic

HST- full body

Steelpan

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
3.546
Lengte
1m80
Massa
100kg
Omdat variatie de 'key' is om te groeien heb ik weer eens een ander schemaatje gemaakt. :D

Heb me ingelezen over HST en dit klinkt goed dus heb ik een schema gemaakt.
Schema is ongeveer gekopieerd van http://www.hypertrophy-specific.com/hst_II.html

Het gewicht begint bij 80% van me max en gaat door tot 110% van me max na 2 weken.

Incline bench
Squat
Deadlift
Overhead press
Bor
Dips
Chins
Side raises
Front raises
Curls
Kickbacks
Shrugs
Cruches

Dit lijkt veel maar ik doe alles 2x15 zodat ik alle spieren getraind heb op een dag en dit doe ik dan niet al te zwaar en 3 keer per week.
Na 2 weken doe ik hetzelfde alleen dan 3x10 alles.
2 weken daarna dan wordt alles 4x5.
Nu denk ik dat het bij die 3x10 en 4x5 wel een erg lang schema gaat worden dus dan ga ik enkele oefeningen wat minder in sets doen, alleen weet ik niet welke oefeningen nog.
Als iead een idee heeft welke oefeningen minder dan hoor ik dit graag.

Greetz M.

Laatst bewerkt:
Omdat variatie de 'key' is om te groeien heb ik weer eens een ander schemaatje gemaakt. :D

Heb me ingelezen over HST en dit klinkt goed dus heb ik een schema gemaakt.
Schema is ongeveer gekopieerd van http://www.hypertrophy-specific.com/hst_II.html

Het gewicht begint bij 80% van me max en gaat door tot 110% van me max na 2 weken.

Incline bench
Squat
Deadlift
Overhead press
Bor
Dips
Chins
Side raises
Front raises
Curls
Kickbacks
Shrugs
Cruches

Dit lijkt veel maar ik doe alles 2x15 zodat ik alle spieren getraind heb op een dag en dit doe ik dan niet al te zwaar en 3 keer per week.
Na 2 weken doe ik hetzelfde alleen dan 3x10 alles.
2 weken daarna dan wordt alles 4x5.
Nu denk ik dat het bij die 3x10 en 4x5 wel een erg lang schema gaat worden dus dan ga ik enkele oefeningen wat minder in sets doen, alleen weet ik niet welke oefeningen nog.
Als iead een idee heeft welke oefeningen minder dan hoor ik dit graag.

Greetz M.

Al je isolatieoefeningen zoals front raises, kickbacks, etc. minder sets doen natuurlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom die minder doen en niet datgene wat voor loopt minder doen?

Waarom die minder doen en niet datgene wat voor loopt minder doen?

Omdat je dan die spieren juist te weinig rust gunt. Vooral je schouders hebben nogal een overkill met een oefening of 6 waarin ze aangesproken worden. Dan krijg je dus 36 setjes voor je schouder per week, dat is gewoon te veel.

Oke op die manier, zal de isolatie oefeningen in de laatste weken wat minderen.

Thnx M.

leuk schema ben er ook aan het denken om een hst-fullbody schema te gaan volgen

3 rugoefeningen per workout in een fullbody is een beetje teveel denk ik. Zal je wel gaan merken als je nog BOR wilt doen na squat & deadlift

Tot nu toe gaat t nog goed en normaal doe je 6 setjes voor de rug totaal en dat heb ik nu ook alleen dan verdeeld over 3 oefeningen

Ook ik ben me momenteel aan het inlezen over HST, kan iemand mij vertellen hoeveel seconden rust je ongeveer tussen je sets moet nemen?

Oh en in het schema van Hypertrophy komen je schouders wel aardig veel aan bod, ik neem aan dat er wel 1 a 2 oefeningen af kunnen toch?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven