Fitness Seller

huidplooimeter / vettang

Troy2007

Cool Novice
Waardering
0
Beste sporters,

graag willen wij zelf een huidplooimeter / vettang aanschaffen maar er zit qua prijs nog wel verschil in. Hebben jullie ervaring met aanschaf hiervan of goede tips?

Alvast bedankt!

p.s. reden voor aanschaf: Bij ons zijn maar 2 pers op de sportschool die kunnen meten en die zijn er maar enkele uren per week en dan zijn wij werken :mad:. Daarbij komt dat wij twijfelen aan hun vaardigheid!

Ik heb de fattrack gold. Handig ding, maar je moet wel eerst oefenen voor je het een beetje onder de knie krijgt.
Bij ons hadden ze alleen een weegschaal.

apparaatje zegt niet veel
gaat om de persoon die ze gebruikt en ook hoeveel punts meting.

Ik denk wel, dat je het beter iemand anders bij jezelf op kunt laten meten. Het kan wel, maar een ander laten doen is toch wat handiger.

• Topic Starter Topic Starter
iemand nog een idee?

Slimguide van bodystore.nl. Prima ding voor weinig

bodyenfitshop.nl is ook niet duur met huidplooi meters

Ik vraag me nou altijd af of zo'n huidplooimeter ook goed werkt als je overtollig huid hebt aangezien je dan een hoger vetpercentage zal meten dan deze werkelijk is.

Accu-Measure schijnt ook wel goed te zijn (maar is uitverkocht bij de bodyenfitshop, over 2 weken hebben ze weer kreeg ik te horen). Voordeel schijnt te zijn dat je bij jezelf kan meten wat met de meeste andere huidplooimeters niet schijnt te kunnen.

Ik vraag me nou altijd af of zo'n huidplooimeter ook goed werkt als je overtollig huid hebt aangezien je dan een hoger vetpercentage zal meten dan deze werkelijk is.

Ik denk dat vochtophoping onder de huid een groter probleem is (als je losse huid bedoelt ipv dikke huid tenminste). Het idee is dat je de huid, het vet en bindweefsel van de spier aftrekt en vervolgens meet hoe dik deze laag is. De bijgeleverde tabellen om je vet% te meten zijn niet altijd nauwkeurig omdat die gebaseerd zijn op een bepaalde lichaamsbouw die misschien voor jou niet opgaat. Hou er ook rekening mee dat de metingen (ook al doe je er meerdere) lang niet altijd nauwkeurig hoeven te zijn en zo een paar % afwijken. De beste methode is hydro-densitometrie (onderwaterweging), maar die zijn duur en niet praktisch.

Terug
Naar boven