MuscleMeat

Hulde voor Geert

Europeanen hebben de rest van de wereld leeggezogen :roflol:

In het verleden zijn er zaken gebeurd die we nu afkeuren. De meeste welvaart in het Westen heeft op dit moment weinig te maken met zogenaamde diefstal van grondstoffen. En als er toch zoveel grondstoffen in Afrika zitten, waarom is de bevolking dan arm en zijn hun leiders vaak rijk? Dit ligt niet aan ons maar aan het bestuur daar.

gast ga gewoon weg want ge hebt duidelijk een negatief iq.

jullie immigreren idd niet jullie nemen gewoon over. kijk maar naar wat jullie met congo hebben gedaan.

je weet tog hoe het komt dat de west Europeanen rijk zijn he? ja jullie hebben de rest van de wereld leeggezogen en zuigen ze nog steeds leeg. de enige rede dat belgie zoveel geld heeft is omdat ze congo hebben leeggezogen en uit gemoord.

de rede dat er hier problemen zijn met buitenlanders is dat de regering te laat heeft gehandeld, als ze dan nog handelt handelt ze nog verkeerd ook. hadden jullie beter nagedacht toen de grote vervuilende industrieen sloten waar vele buitenlanders werkten dan zaten we nu niet met dit probleem.

en trouwens wat weet jij van de islam af? jij hebt wrs geert wilders zijn film gezien en jij dent natuurlijk ooh dit is islim! wel ik kan je zeggen dat die texten die worden getoond compleet uit de context zijn getrokken of verkeerd vertaald zijn.

Ja daarom juist dat het tijd wordt voor een extreme regering, gedaan met
dit knuffelbeleid.
Ik ken trouwens wel wat af van de islam en ken wel wat turken en sommige zijn ok mij gaat het gewoon over het straatbeeld dat in grote steden aan het veranderen is. ik doe voor mijn werk 400 km per dag en soms vraag ik mij af zit ik nu in Belgie of in Turkije? ???

jullie immigreren idd niet jullie nemen gewoon over. kijk maar naar wat jullie met congo hebben gedaan.

je weet tog hoe het komt dat de west Europeanen rijk zijn he? ja jullie hebben de rest van de wereld leeggezogen en zuigen ze nog steeds leeg. de enige rede dat belgie zoveel geld heeft is omdat ze congo hebben leeggezogen en uit gemoord.

de rede dat er hier problemen zijn met buitenlanders is dat de regering te laat heeft gehandeld, als ze dan nog handelt handelt ze nog verkeerd ook. hadden jullie beter nagedacht toen de grote vervuilende industrieen sloten waar vele buitenlanders werkten dan zaten we nu niet met dit probleem.

en trouwens wat weet jij van de islam af? jij hebt wrs geert wilders zijn film gezien en jij dent natuurlijk ooh dit is islim! wel ik kan je zeggen dat die texten die worden getoond compleet uit de context zijn getrokken of verkeerd vertaald zijn.

En wat heeft mijn iq hier nu mee te maken , als ik hier een mening verkondig die jouw niet aanstaat gast?

jullie zijn slimmer, jullie imigreren wel, komen hier wat profiteren en nemen
gelijdelijk over , goed bezig;)

In het verleden zijn er zaken gebeurd die we nu afkeuren. De meeste welvaart in het Westen heeft op dit moment weinig te maken met zogenaamde diefstal van grondstoffen. En als er toch zoveel grondstoffen in Afrika zitten, waarom is de bevolking dan arm en zijn hun leiders vaak rijk? Dit ligt niet aan ons maar aan het bestuur daar.

wie heeft dat bestuur daar opgericht? kijk naar congo, wie heeft mubutu aan de macht gebracht? de belgen! je moet altijd kijken waarom er een probleem is. pas als je weet vanwaar het probleem komt pas dan kan je over iets beginnen nadenken en dan zie je vaak dingen anders.

kijk naar wallonie, daar is er meer werkloosheid, armoede criminaliteit, sociaale problemen dan in vlaanderen. Hoe komt dit? niet omdat walen dom of lui zijn. gewoon omdat toen de kolenmijnen en de staalindustrie in verval graakten er geen of amper nog werk was. gevolg vele mensen raken inde problemen. dit is in vele afrikaanse landen hetzelfde, maar gewoon veel erger.

vooraleer de belgen in rwand zaten leefden de hutus en de tutsis samen zonder enig probleem. de belgen zijn gekomen gaven de macht aan de tutsi's zij waren inde minderheid maar dat wasa geen porbleem. toen de belgen vertrokken is die macht beginnen verdwijnen en zijn de hutus zich beginnen vreken. who can blame them??? heb je nog voorbeelden nodig?

Ja daarom juist dat het tijd wordt voor een extreme regering, gedaan met
dit knuffelbeleid.
Ik ken trouwens wel wat af van de islam en ken wel wat turken en sommige zijn ok mij gaat het gewoon over het straatbeeld dat in grote steden aan het veranderen is. ik doe voor mijn werk 400 km per dag en soms vraag ik mij af zit ik nu in Belgie of in Turkije? ???

als ej toch zoveel over de islem kent hier is een kleine test. wat is jihad? hoeveel vormen bestaan ervan?

btw doubai aboudabi enzo zitten vol met blanken...

En wat heeft mijn iq hier nu mee te maken , als ik hier een mening verkondig die jouw niet aanstaat gast?

dat je niet verder kijkt dan je neus lang is, daarvan leid ik dit af. lees men bovenstaande post is

jullie zijn slimmer, jullie imigreren wel, komen hier wat profiteren en nemen
gelijdelijk over , goed bezig;)

jah jullie hebben nooit andere landen overgenomen hoor? jullie namen ze over en moorde nog de helft van de bevolking uit ook. zeer goed bezig!! ga is wat lezen over leopold 2 en zijn avontuurtjes in congo!

Makkelijke manier om je handen in onschuld te wassen. Zo makkelijk is het natuurlijk niet, en ik denk dat je dat zelf ook wel begrijpt.

Zoals Adriaan van Dis een tijd terug bij Pauw en Witteman zei: Het is zoals het hoort te gaan. In het verleden zijn wij westerlingen richting het oosten en zuiden gegaan om onze kerken te planten. Nu komen mensen uit andere windstreken om hun kerken in ons gebied te plaatsen.

Makkelijke manier om je handen in onschuld te wassen. Zo makkelijk is het natuurlijk niet, en ik denk dat je dat zelf ook wel begrijpt.
Ik zie toch echt niet in wat ik (of mijn generatie en volgende generaties) te maken hebben met een debiele Belgische koning die vroeger in Afrika het beest heeft uitgehangen. Een beetje makkelijk om anderen de schuld te geven van wat reeds overleden personen hebben aangericht. Zo makkelijk is het natuurlijk niet, ik denk dat je dat zelf ook wel begrijpt;)

Zoals Adriaan van Dis een tijd terug bij Pauw en Witteman zei: Het is zoals het hoort te gaan. In het verleden zijn wij westerlingen richting het oosten en zuiden gegaan om onze kerken te planten. Nu komen mensen uit andere windstreken om hun kerken in ons gebied te plaatsen.
Wat hebben kerken hier mee te maken? Of is dit figuurlijk bedoelt. En nee ik vind niet dat ik moet boeten voor wat een ander aanricht. Zie jij de huidige Amerikanen nog tot in de eeuwigheid de indianen geld sturen omdat ze hun land hebben veroverd misschien?

Ik zie toch echt niet in wat ik (of mijn generatie en volgende generaties) te maken hebben met een debiele Belgische koning die vroeger in Afrika het beest heeft uitgehangen. Een beetje makkelijk om anderen de schuld te geven van wat reeds overleden personen hebben aangericht. Zo makkelijk is het natuurlijk niet, ik denk dat je dat zelf ook wel begrijpt;)
Beetje naïef om te denken dat dit soort zaken alleen tot de geschiedenis behoren.
Daarnaast is het niet gek om er bij stil te staan dat de westerse wereld wel degelijk een van de redenen is dat Afrika op dit moment velen jaren achterloopt op ons.

Wat hebben kerken hier mee te maken? Of is dit figuurlijk bedoelt. En ik nee ik vind niet dat ik moet boeten voor wat een ander aanricht. Zie jij de huidige Amerikanen nog tot in de eeuwigheid de indianen geld sturen omdat ze hun land hebben veroverd misschien?
Kerken is inderdaad figuurlijk. Het ging er natuurlijk om dat mensen altijd gaan exploreren naar culturen waar zij niet thuis horen, waarbij ze een stuk van hun eigen cultuur willen meenemen.
Je hoeft niet te boeten voor wat er in het verleden is gebeurd, maar je mag natuurlijk nog wel profiteren.

Ik weet dat in de VS zelfs 1/64 indianen nog een bepaalde uitkering krijgen. Misschien wel onterecht, maar ik vind dat als je mensen hun land inneemt je in ieder geval ervoor zorgt dat ze een goed onderkomen hebben en niet achteruit gaan wat betreft welvaart.

Beetje naïef om te denken dat dit soort zaken alleen tot de geschiedenis behoren.
Daarnaast is het niet gek om er bij stil te staan dat de westerse wereld wel degelijk een van de redenen kan spelen dat Afrika op dit moment velen jaren achterloopt op ons.
Het Westen heeft ook al vele miljarden dollars schulden van Afrika kwijtgescholden, en ook heel veel financiële steun gestuurd. Als er al een schuld was ten opzichte van Afrika dan is die al jaren geleden afgelost.

Geld sturen is trouwens totaal zinloos en zal de situatie daar zelfs slechter maken, studies bewijzen het (kan ze voor je opzoeken). Als men toch iets wil doen voor dat land dan zou ik eerder denken aan het creëren van werkgelegenheid en scholen. Maar goed zolang ze elkaar daar liever kapotschieten/hakken heeft dat ook weinig zin.

nee, als het aan jullie ligt kijkt het hele land zwart. zat een keer in de mac in rotterdam en dacht zal ze eens tellen wat er allemaal voorbij komt lopen. 6 á 7 van de 10 'mensen' waren niet blank. is toch niet normaal

zwart zijn wilt niet meteen zeggen slecht, smerige vooroordeel heb jij mong**l
mischien zijn van die 6-7 wel 4-5 hoger geschoold of liggen in de maatschappij hoger dan al die blanken die je niet ziet ;)

Het Westen heeft ook al vele miljarden dollars schulden van Afrika kwijtgescholden, en ook heel veel financiële steun gestuurd. Als er al een schuld was ten opzichte van Afrika dan is die al jaren geleden afgelost.

Geld sturen is trouwens totaal zinloos en zal de situatie daar zelfs slechter maken, studies bewijzen het (kan ze voor je opzoeken). Als men toch iets wil doen voor dat land dan zou ik eerder denken aan het creëren van werkgelegenheid en scholen. Maar goed zolang ze elkaar daar liever kapotschieten/hakken heeft dat ook weinig zin.

Het gaat met ook niet zozeer om het terugbetalen, zoals je zegt zal geld geven alleen nooit genoeg zijn. Helpen opbouwen ook niet, aangezien ze blanken daar niet meer zo lief aankijken. Ze moeten het zelf oplossen er zit niks anders op.

Maar het is makkelijk om te zeggen "Ik heb er niks mee te maken, dat waren mijn voorouders, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen lot". Want zo simpel ligt het gewoon niet.

Daarnaast is er vanwege de armoede in Afrikaanse landen een ontzettende voedingsbodem voor corruptie, waarvan ook wij de fruchten plukken.

Dus de huidige Duitsers moeten zich nog steeds schuldig voelen voor wat de Nazi's hebben aangericht, dat krijg je als je die argumentatie doortrekt namelijk. Ik vind het onzin en daar blijf ik bij. Je kan NOOIT verantwoordelkijk zijn voor wat je voorouders hebben gedaan, NOOIT.

Dus de huidige Duitsers moeten zich nog steeds schuldig voelen voor wat de Nazi's hebben aangericht, dat krijg je als je die argumentatie doortrekt namelijk. Ik vind het onzin en daar blijf ik bij. Je kan NOOIT verantwoordelkijk zijn voor wat je voorouders hebben gedaan, NOOIT.

Dus je kan een land de afgrond in helpen. Vervolgens wegtrekken, 50 jaar wachten. EN vervolgens zeggen: "He, jullie land, los het even lekker zelf op".
Goede mentaliteit man.

het kwijtschelden van schulden is geen oplossing nog is het geven van geld een oplossing. als je aan een dakloze geld geeft geeft die het uit en zit hij weer zonder.zolang hij er zelf geen verdient gaat hij altijd blijven bedelen. zelfde met afrika, ze moeten de kans krijgen hun eigen industrieën te ontwikkelen. zonder dat gaat het nooit goed aflopen.

ik kan de huidige belgen niet de schuld geven van wat leopold 2 heeft gedaan, maar de belgen profiteren nu wel van wat hij heeft gedaan. maar de belgen zouden wel met een oplossing kunnen komen, ze zouden er zelf beter van worden. ivp geld te geven zouden ze beter grote werken houden in congo. je betaald congolese arbeiders om er te werken en belgische.

de know how is belgisch en de bedrijven ook. er worden dus kansen gecreerd voor belgische ebdrijven, zij zullen moeten produceren in congo dus daar zullen de mensen geld evrdienen. na een tijdje zullen ze geld hebben en zullen ze kleren willen van nicky van kets. de nicky zal zo meer moeten produceren zal hier dan meer mensen aanenemen en we zijn vertrokken.

ik klink nu natuurlij als een wereldverbeteraar, en weet al te goed dat dit niet zo simpel is, maar geef toe het is een beter gedacht dan wat we nu aan het doen zijn.

Dus je kan een land de afgrond in helpen. Vervolgens wegtrekken, 50 jaar wachten. EN vervolgens zeggen: "He, jullie land, los het even lekker zelf op".
Goede mentaliteit man.
Ik geloof überhaupt niet dat ik, of een andere Westerling dat land de afgrond in heeft geholpen. Dat ze niet evolueren ligt grotendeels aan hunzelf. Elk land ter wereld slaagt er blijkbaar wel in. China stond op bepaald moment ook nergens, en kijk nu eens. Als ze zelf niet willen is alle hulp zinloos. En hulp geven, alleen maar uit schuldgevoel, is al helemaal totaal zinloos.

wat de duitsers hebben egdaan kan je NIEt vergelijken met wat de belgen deden in congo. ik ben geen hilerfan ofzo, maar hitler deed iets voor de bevolking. volkswagen gewapend beton, dat zijn allemaal uitvindingen uit die tijd. hitler heeft belgie niet leeggezogen. hij heeft veel goede dingen gedaan ook. ik kan me niet direct veel dingen inbeelden die leoopold voor de zwarten heeft gedaan.

Ik vind de daden van Hitler veel erger dan die van Leopold, jammer dat jij dat niet inziet. En ik ben absoluut geen fan van Leopold, laat dat duidelijk zijn.

Ik geloof überhaupt niet dat ik, of een andere Westerling dat land de afgrond in heeft geholpen. Dat ze niet evolueren ligt grotendeels aan hunzelf. Elk land ter wereld slaagt er blijkbaar wel in. China stond op bepaald moment ook nergens, en kijk nu eens. Als ze zelf niet willen is alle hulp zinloos. En hulp geven, alleen maar uit schuldgevoel, is al helemaal totaal zinloos.

je praat in kringetjes. Het gaat ook helemaal niet om dat geld geven, zoals ik al een keer eerder heb gemeld.

Het is echter te makkelijk om je handen volledig in onschuld te wassen, aangezien ook wij nu profiteren van de armoede in andere landen. Armoede die onze voorvaderen gecreeërd hebben.

Terug
Naar boven