MuscleMeat

hulp bij afvallen

niehaa

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
99kg
Vetpercentage
25%
Hallo,

ik ben nu 2 maanden aan het sporten, 4 maal per week. In deze 2 maand ben ik tot nu toe 5 kilo afgevallen(begon op 104 kg).
Sinds anderhalve maand hou ik mij aan een voedingsschema, echter heb ik het idee dat ik totaal niet dunner wordt qua omvang.. Ik train 4x per week krachttraining, begin altijd met 10 min. cardio.

Zit dus nu op 99 kilo. 185cm. vet perc. van ongeveer 25-27%..

Mn eetschema ziet er ongeveer zo uit:

-6:30 Brinta met halfvolle melk+iets zoetstoffen(voor de smaak). met een eiwit shake.

-10:00 2 boterhammen met kip-kalkoenfilet of rookvlees. 1 ei erbij(zonder eigeel).
(tussen 6:30 en 10:00 0,5 liter water)

-12:30-13:00 2 boterhammen met kip-kalkoenfilet of rookvlees. en een appel of banaan.

-15:00 appel of een banaan.
(tussen 12:30 en 15:00 0,5 liter water)

-17:00 avondeten. Vaak wat de pot schaft, maar hou het eten wel beperkt(vooral met varkensvlees)
(0,5 liter water erbij)

(na het sporten: eiwit shake)

21:00 magere kwark. rond de 150-300 gram. En water of crystalclear(koolzuurvrij)

Hebben jullie enige tips dat ik wellicht ook echt vet kwijt kan raken(burners, meer sporten, eten. etc)? en of ik zo in de goeie richting zit?

Alvast bedankt.

je kan eens je buikomtrek gaan meten met een lint en dit bijhouden.
Maar 5kg in 2 maanden op dat gewicht is niet zo snel nee..

Heb je ook alles uitgerekend wat je eet? en wat je onderhoud is?
Dit kan je anders vinden in de sticky's in topic "voeding" (cutten, hoe begin ik?)
Het lijkt me zelfs nog een beetje weinig.

Reken de hoeveelheid Koolhydraten / Eiwitten / Vet en Kcal eens uit en post je eetschema opnieuw. Vervolgens meet je door middel van één van de vele formules je onderhoud uit. Speel dan met je eetschema en zorg dat je tussen de 200 en 400 kcal onder je onderhoud eet qua Kcal en houd een 40/40/20 EKV verhouding aan.

Cardio gooi je er in als je tegen een drempel aanloopt of je past je voeding aan. En dan is het volhouden geblazen.

• Topic Starter Topic Starter
Heb het uitgerekend. Ik krijg nogal weinig binnen zo te zien....:eek:

11ukn15.png

(Weet niet precies hoe je die percentages moet berekenen, dus die heb ik leeg gelaten)

Zou ook niet weten hoe ik dit omhoog kan krijgen naar de 2600-2700 kcal..

Laatst bewerkt:
Reken de hoeveelheid Koolhydraten / Eiwitten / Vet en Kcal eens uit en post je eetschema opnieuw. Vervolgens meet je door middel van één van de vele formules je onderhoud uit. Speel dan met je eetschema en zorg dat je tussen de 200 en 400 kcal onder je onderhoud eet qua Kcal en houd een 40/40/20 EKV verhouding aan.

Cardio gooi je er in als je tegen een drempel aanloopt of je past je voeding aan. En dan is het volhouden geblazen.

200 tot 400 onder onderhoud is misschien leuk als je op wat lager bodyfat staat. Op 25% slaat dit echter nergens op.

Hardlopen

1k onder onderhoud. Eiwitten hoog houden.

Nee. Eiwitten hoog. niet 140gram.. ik zou zo rond de 230/250 gaan zitten.

Hoog is rond de 2 gram per kg lichaamsgewicht. 200 gram dus (beetje middenweg tussen wat TS al heeft en wat jij aanraadt).

Overigens raad ik 1000 kcal onder onderhoud sterk af !!! Zelfs voor iemand met overgewicht.
800 kcal onder onderhoud is maximaal voor mensen met overgewicht.
Als je er meer onder gaat zitten dan gaat je onderhoud heel snel mee omlaag, je spiermassa eerder verloren en je houdt snel water vast.

''Personen met overgewicht of normaal gewicht lopen door een groot calorietekort sneller spierverlies op, een afname van de sportprestaties, meer last van vermoeidheid en een snellere vertraging van het metabolisme.''

''Wat voor veel mensen werkt en voor het lichaam een gangbaar tempo is om effectief vet te verliezen is om een dagelijks tekort van 400-600kcal/15-20% te creëren. Dit zorgt ervoor dat er binnen 2-3 weken *1kg lichaamsvet wordt aangesproken, zonder dat het lichaam er echt tegen terugvecht. Het totale gewichtsverlies zal meer zijn, omdat er voornamelijk ook water verloren gaat.''

http://www.victormooren.com/basisrichtlijnen-voor-een-vetverlies-dieet-deel-1-het-calorietekort/

Dikgedrukt en onderstreept is voor jou van toepassing, TS. Ik schat dat dit rond de 600/700 kcal tekort is, omdat je onderhoud rond de 3450 zal liggen.

Hoog is rond de 2 gram per kg lichaamsgewicht. 200 gram dus (beetje middenweg tussen wat TS al heeft en wat jij aanraadt).

Overigens raad ik 1000 kcal onder onderhoud sterk af !!! Zelfs voor iemand met overgewicht.
800 kcal onder onderhoud is maximaal voor mensen met overgewicht.
Als je er meer onder gaat zitten dan gaat je onderhoud heel snel mee omlaag, je spiermassa eerder verloren en je houdt snel water vast.

''Personen met overgewicht of normaal gewicht lopen door een groot calorietekort sneller spierverlies op, een afname van de sportprestaties, meer last van vermoeidheid en een snellere vertraging van het metabolisme.''

''Wat voor veel mensen werkt en voor het lichaam een gangbaar tempo is om effectief vet te verliezen is om een dagelijks tekort van 400-600kcal/15-20% te creëren. Dit zorgt ervoor dat er binnen 2-3 weken *1kg lichaamsvet wordt aangesproken, zonder dat het lichaam er echt tegen terugvecht. Het totale gewichtsverlies zal meer zijn, omdat er voornamelijk ook water verloren gaat.''

http://www.victormooren.com/basisrichtlijnen-voor-een-vetverlies-dieet-deel-1-het-calorietekort/

Dikgedrukt en onderstreept is voor jou van toepassing, TS. Ik schat dat dit rond de 600/700 kcal tekort is, omdat je onderhoud rond de 3450 zal liggen.

Thanks! dit helpt al heel wat!

Enig idee wat voor een producten ik erbij kan gooien voor die extra eiwitten/kcal?(als ik me aan mn eigen schema houdt, heb ik voor de hele dag genoeg gegeten voor mijn gevoel. Dus weet niet precies hoe ik dit hoger kan krijgen).

Extra kwark, kipfilet en eieren. Houdt inderdaad ook je omvang bij.

Wat een gelul hell. op 25% bodyfat ga jij echt geen massa inleveren met een tekort van 1k kcals.
Zolang hij zn eiwitten hoog houdt (2.5x bodyweight) is er niks aan de hand.

Zie link. (Ik heb het over veel meer dan alleen massa).

In deel 2 van zijn artikel:

"Als je vetpercentage hoog is mannen (15%>), vrouwen (22%>), kan je van de laagste waarden uitgaan (1,5-2,0g/kg). Wanneer je vetpercentage laag is, mannen (

Wat een gelul hell. op 25% bodyfat ga jij echt geen massa inleveren met een tekort van 1k kcals.
Zolang hij zn eiwitten hoog houdt (2.5x bodyweight) is er niks aan de hand.

Zie link. (Ik heb het over veel meer dan alleen massa).

In deel 2 van zijn artikel:

"Als je vetpercentage hoog is mannen (15%>), vrouwen (22%>), kan je van de laagste waarden uitgaan (1,5-2,0g/kg). Wanneer je vetpercentage laag is, mannen (

Ik heb even met mijn schema zitten spelen. Ik kom nu hier op uit:

wc1t8m.png

Ik het idee dat ik er niet meer eten in kan proppen. Lukt me anders niet om zoveel naar binnen te werken. (wellicht een optie om een 3e shake per dag te drinken voor de eiwitten?)

En hoe zit het eigenlijk met het vet en de koolhydraten, is dit dagelijks wel genoeg of moet het juist lager? en naam aan dat ik qua kcal wel op de goeie richting zit nu..?

Ik zit zelfs op meer gram vetten en ik gebruik AAS. Dikke no go dit. vet naar 70-90gram per dag

Ik zit zelfs op meer gram vetten en ik gebruik AAS. Dikke no go dit. vet naar 70-90gram per dag

Hehe, zei ik toch.

Ik heb even met mijn schema zitten spelen. Ik kom nu hier op uit:

wc1t8m.png

Ik het idee dat ik er niet meer eten in kan proppen. Lukt me anders niet om zoveel naar binnen te werken. (wellicht een optie om een 3e shake per dag te drinken voor de eiwitten?)

En hoe zit het eigenlijk met het vet en de koolhydraten, is dit dagelijks wel genoeg of moet het juist lager? en naam aan dat ik qua kcal wel op de goeie richting zit nu..?

Je lukt het niet om meer naar binnen te proppen?
Dit is al super weinig, als je dit al amper naar binnen krijgt hoe ben je dan op 27 % gekomen?

Wat zei jij? ;o

Hehe, zei ik toch.

Je lukt het niet om meer naar binnen te proppen?
Dit is al super weinig, als je dit al amper naar binnen krijgt hoe ben je dan op 27 % gekomen?

eerder at ik maar 2 a hooguit 3x per dag. tussendoor en 's avonds cola en zooi.

Moet ik maar ff gaan puzzelen om dat zo hoog te krijgen dan..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven