XXL Nutrition

Hulp bij cutten + voedingsschema

InGebruik

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
85kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,

Ik ben nu een jaar aan het trainen, 5 dagen in de week en heb goede resultaten behaald qua spiermassa en vermindering in vetpercentage, aangezien ik eerder 103 kg woog ben ik al best wel blij met mijn resultaten maar ik wil nu een mooi droge lichaam omdat ik dat dus nooit heb gehad.

Ik zit sinds september op een sportopleiding waar ik gemiddeld 2 uur per dag sport, dat zijn sporten als kickboksen, dansen, atletiek, turnen, zwemmen. en in de avond ging ik ook nog naar de sportschool om 1/1,5 uur te knallen met KT. maar sinds kort heb ik heel erg veel last van me aanhechting bij de biceps waardoor ik even rust heb genomen van bepaalde krachtoefeningen en me de komende tijd alleen wil focussen op benen, buik en cardio.

ik heb veel verstand van sporten maar niet genoeg van voeding. voordat ik een jaar geleden was begonnen met KT was ik in een half jaar tijd 20 kg afgevallen maar dat heb ik niet op een gezonde manier gedaan. ik had mijn kcal inname op 1400-1700 per dag en ging daarbij dagelijks 1 uur joggen.

Maar nu ik wel gezond wil blijven omdat ik zoveel sport en het natuurlijk nooit goed is om een crashdieet te volgen zou ik graag willen weten waar ik op moet letten bij het maken van mijn voedingsschema aangezien ik niet meer vooruit ga maar meer aan kom in vet. Denk daarbij aan percentages qua voedingsstoffen en niet te vergeten.. ik zou ook willen weten hoe ik mijn kcal behoefte kan uitrekenen met mijn dagelijkse bezigheden en stats. ik zal mijn wekelijkse planning + stats hieronder noteren.

Geslacht: Man
Leeftijd: 23
Lengte: 180 cm
gewicht: 85 kg
bf: tussen de 15% en 17%

Ik sport nu dus 5 dagen in de week gemiddeld 2 uur per dag op school (cardio/kracht) daarnaast wil ik graag 4 dagen in de week 1/1,5 uur kracht/cardio trainen in de sportschool.

omdat ik een student ben heb ik natuurlijk ook een bijbaantje. ik werk op de vrijdag en zaterdag tot 05.00 in een discotheek. ik zou dus ook willen weten of ik op de vrijdag waarbij ik wakker ben van 06.30 tot 05.00 de volgende dag meer mag eten dan de rest van de dagen.

Bereken je cal. Behoefte en zoek op het forum de juiste verhoudingen
KEV , koolhydraten eiwitten en vetten en ga 500kcal onder behoefte zitten
als start punt en stel dit om de paar weken bij na metingen.
Verdeel het over 6 maaltijden om de 2 a 3 uur en drink veel water.
Kies schone en kwalitatief goede voeding en deel je schema op dit forum.

Kwa cardio zou ik voor hoever dat mogelijk is proberen vaste tijden
en vaste methodes te hanteren , dan kun je kijken of de cardio werkt of
dat je bijv langer cardio nodig hebt om het gewenste resultaat te behalen.

• Topic Starter Topic Starter
Bereken je cal. Behoefte en zoek op het forum de juiste verhoudingen
KEV , koolhydraten eiwitten en vetten en ga 500kcal onder behoefte zitten
als start punt en stel dit om de paar weken bij na metingen.
Verdeel het over 6 maaltijden om de 2 a 3 uur en drink veel water.
Kies schone en kwalitatief goede voeding en deel je schema op dit forum.

Kwa cardio zou ik voor hoever dat mogelijk is proberen vaste tijden
en vaste methodes te hanteren , dan kun je kijken of de cardio werkt of
dat je bijv langer cardio nodig hebt om het gewenste resultaat te behalen.

Bedankt voor je reactie, ik zal het zometeen gaan opzoeken wat je zegt maar eerst heb ik vragen over jou antwoord. Hoezo maakt het uit dat ik een vaste methode qua cardio heb? Is het niet zo dat het telt hoeveel kcal je verbrand? En over dat ik 6 maaltijden moet verdelen over 2 a 3 uur.. En wat als ik op bijvoorbeeld de vrijdag bijna 23 uur wakker ben en bovendien ook werk?

Oke man , het is handig om te weten dat als je bijv 4 x 300 cal
verbrand doormiddel van cardio per week, zo kun je kijken of
dat werkt en zo nodig kunt verhogen.
Meer als maatstaaf , net als een voeding schema moet je
erachter komen wat voor jou het ideale is.
Als ikzelf bijv zolang wakker ben voeg ik een maaltijd toe.
Als je uitgaat van je totaal kcal per dag deel je dat door 6 en
dan met die uitkomst zit je goed voor een extra maaltijd,
dat werkt prima voor mij.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nu dus mijn basale energiebehoefte berekend. dat is 1950 kcal.. Via een andere site heb ik uitgerekend hoeveel mijn kcal behoefte per dag is vanwege het sporten. En daar kom ik uit dat ik 3100 kcal per dag zou moeten benuttigen als ik wil afvallen. Zou dit kunnen kloppen want het lijkt me best wel veel, ik ben dan echt al bang om aan te komen.
Ik heb het uitgerekend via www.simplesciencefitness.com

Ik heb nu dus mijn basale energiebehoefte berekend. dat is 1950 kcal.. Via een andere site heb ik uitgerekend hoeveel mijn kcal behoefte per dag is vanwege het sporten. En daar kom ik uit dat ik 3100 kcal per dag zou moeten benuttigen als ik wil afvallen. Zou dit kunnen kloppen want het lijkt me best wel veel, ik ben dan echt al bang om aan te komen.
Ik heb het uitgerekend via www.simplesciencefitness.com

Mijn kcal behoefte is 2800-2850 tijdens een cut.
Ik denk dat het wel zal kloppen en indien je nooit op je voeding lette zal je wel gaan afvallen.
als je clean eet en nog eens gaat trainen.(dus je niet zo druk gaan maken voor die paar kcal)
Als je dan toch zou merken dat je niet afvalt ga je bv 100-150kcal lager gaan zitten.

Terug
Naar boven