AndroidHealthClinic

hulp bij de maat van de rehband sleeves

g-men

Gargantuan Beast
20 jaar lid
Training 10.000 berichten
Waardering
7.031
Lengte
1m79
Massa
105kg
Oke wie kan me helpen met de maat.

De gewone grijze van 5mm

Mijn elleboog 30-31cm omtrek

Mijn knie precies over de knieschijf: 38cm
er direct onder 36cm
15cm eronder 42

Ik dacht zelf

M voor knieen en L voor ellebogen maar wie heeft zelf gemeten weet de waarden en kan me advies geven.

Ik wil graag nog voo de voorrondes ze binnen hebben want mijn oude zijn tot op het bot versleten (van mc david)

Gijs ik heb titan sleeves te koop. Voor knie zou je dan L of Xl nodig hebben. Elbow denk S, want zijn dezelfde sleeves. 7mm dik neopreen. A.s. woensdag komt er weer nieuwe lading binnen dus als het goed is alle maten.

De jongens uit Goirle hebben ze nu ook en.zijn er tevreden over, ook vergeleken met rehband. Als je ze wil laat ff weten via facebook of pm.

Waarom ga je niet voor bv die 2-ply sleeves van strenghtshop ? Of die van Ziyed ? Imo stukken beter

Welke zijn eigenlijk beter en waarvoor en dan heb ik het eigenlijk over de inzer sleeves en de strenghtshop sleeves (dubbel en triple ) of de rehband

Heb zelf de inzer.. Matthieu heeft de triple van strenghtshop en die voelde behoorlijk sterk aan

Duss.. Ervaringsdeskundige brand los

Ik vind de titan sleeves steviger dan rehband. De rest weet ik niks van.

Welke zijn eigenlijk beter en waarvoor en dan heb ik het eigenlijk over de inzer sleeves en de strenghtshop sleeves (dubbel en triple ) of de rehband

Heb zelf de inzer.. Matthieu heeft de triple van strenghtshop en die voelde behoorlijk sterk aan

Duss.. Ervaringsdeskundige brand los

De 3 ply vind ik net iets té stevig, wel nice om te squatten en OH maar imo net iets té voor andere dingen, die 2 ply ben ik tot nu toe supertevreden over. Noen heeft de rehbands en ik geloof dat ze best tevreden is ervan, Youri heeft sinds vandaag de 1 ply sleeves en die vond hij dan weer ideaal ...

Inzer/Titan heb ik geen ervaring mee

Maar ik ben wel helemaal geen deskundige op dit gebied, ik heb jaren de zachte sleeves van Rucanor gebruikt :P

Zou voor het comfort iig geen double of triple ply sleeves nemen. Heb die gele van strengthshop gehad maar die moet je tijdens de rust omlaag doen en de rehband of titan zitten gewoon lekker en houden de boel goed warm

Youri heeft sinds vandaag de 1 ply sleeves en die vond hij dan weer ideaal ...
Ik heb vandaag inderdaad de single ply van Strengthshop (de goedkoopste) ontvangen (dankzij de goede service van koerier Sanca) en ze zitten heel goed (advies voor het nemen van de maat op de site gevolgd, en dat was precies goed). Ze gaven genoeg steun om van redelijk pijnlijke knieën tijdens een running event, naar pijnloze knieën te gaan in volgende runs.
Heb ze tussendoor wel naar beneden geklapt, maar echt nodig was dat niet.
't Is wel het eerste paar knee sleeves dat ik ooit draag, dus vergelijken kan ik niet. So... just my 2c. :)

Ik heb de L van het rehband model dat je bedoeld, maar mocht ik er momenteel kopen zou ik ook eerder geneigd zijn om de titans te kopen... Voelen stuk steviger. In mijn rehbands zit ondertussen (na +-jarenhalf) een gat en paar flink uitgerokken stukken die wellicht ook wel gaten zullen worden binnen de kortste keren.

Het oude model de blauwe, schijnen wel stukken beter te zijn en kan je op strenghtshop nog kopen.

Heb double ply van strengthshop. Hoef ze tussen de sets niet omlaag te doen. Heb 1set officieel kneesleeves maar gebruik ze ook voor presses om de elleboog

Waarschijnlijk een noob vraag, maar wat is het grote verschil tussen single ply double ply ed bij sleeves? Liften met sleeves is toch gewoon hetzelfde als raw liften, aangezien ze geen steun bieden in tegenstelling tot wraps.

Volgens mij helpt een double of triple ply sleeve wel wat mee. Die zijn iig niet toegestaan op raw pl wedstrijden

---------- Post toegevoegd 29 April 2013 om 12:06 ----------

In jouw geval zou ik denk de L nemen van Titan.

Ze zijn kwalitatief goed en kwa prijs ook goed in verhouding tot Rehband

Hoi, je spreekt met Erwin hier. Ik heb de 7751 SBR Neoprene 5mm Knee Support sleeves van Rehband. Ik heb de maat M en deze zijn perfect voor mij. Volgens de achterkant van de verpakking is het meetpunt daarvoor onder je knie, ter hoogte van waar je kuit ongeveer begint. Als ik dezelfde meetpunten hanteer, knieschijf en direct eronder zitten we op dezelfde waardes. 15cm omlaag lijkt me niet heel erg interessant om te meten in dit geval, ik trek die dingen gewoon altijd zo hoog mogelijk op en dan schuiven ze vanzelf naar de ideale plaats.

Bump.

Ik doe aan olympisch gewichtheffen en ben ook van plan de rehband sleeves te gaan bestellen. Ik lees echter dat veel mensen het oude model van Rehband (de blauwe) aanraden t.o.v. het nieuwe (de grijze) model.

Wat is jullie ervaring?

Bump.

Ik doe aan olympisch gewichtheffen en ben ook van plan de rehband sleeves te gaan bestellen. Ik lees echter dat veel mensen het oude model van Rehband (de blauwe) aanraden t.o.v. het nieuwe (de grijze) model.

Wat is jullie ervaring?

Dat de grijze snel kapot gaan.

• Topic Starter Topic Starter
de oude zijn idd dikker. 7mm ten opzichte van 5mm.

De nieuwe zijn ook zeker stevig genoeg. Heb een setje wat al een jaar of 3-4 oud is.

Www.rehband.nl

Heb double ply van strengthshop. Hoef ze tussen de sets niet omlaag te doen. Heb 1set officieel kneesleeves maar gebruik ze ook voor presses om de elleboog

Ik heb double ply elbow en knee sleeves, krijg alleen ooit last van de elleboog sleeves zodat ik ze af moet doen na een set of 3 maar verder ben ik super tevreden! :cool:

Terug
Naar boven