AndroidHealthClinic

Hulp bij een schema gevraagd

Hansheem

Novice
Waardering
0
Goedemorgen!

Ik heb even wat hulp nodig, ik hoop dat jullie ons kunnen en willen helpen!

Wat wij willen is het volgende:

Een schema van 4 weken met 5 keer per week sporten. (momenteel doen wij ook 4x)
Het sporten is dan 1x Tennis en 4x fitness (kracht), wij doen dezelfde oefening, bankdrukken, leg press etc.

Nu hebben we voor die 4 dagen wel een aardig schema, we doen elke spiergroep 2x per week.
Waar ik eigenlijk de hulp bij nodig heb (al zijn alle tips welkom!) is over het eten.

Ik zie veel schema’s met in de middag kipfilet met broccoli etc. dat is voor ons helaas niet reëel (mij en mijn vriendin). (uiteraard wel kwa avondeten maar niet in de middag)

Momenteel doen wij het zo:

250ml Griekse Yogurt met aardbeien en zoetstof (Mijn vriendin 200ml)
Komkommer + tomaat
1 kale salade met dressing
6 dadels met aarbei of monchou ==OF== 250ml griekse yogurt met aardbeien (Mijn vriendin 200ml)
Normaal avondeten – aardappels groente vlees of pastagerecht. (ik iets meer als mijn vriendin)

We vallen ondanks dit schema geen drol af, kwa kilo’s niet maar ook kwa CM niet...
Wel doen we zo een keer in de week een dag of maaltijd “slecht” om ons lichaam af en toe even een opneuker te geven J

Ik: vriendin
104kg 81kg
184cm 175cm

Hebben jullie enig idee? Eten we te weinig, te veel, verkeerd of een andere reden? Of is het sporten wellicht niet goed? Moeten we meer cardio?

Kleine toevoeging, jullie zullen zien dat tot en met het avondeten er weinig koolhydraten in zitten, dat klopt ik ben in 2 jaar tijd 25kg verloren met “koolhydraatarm”eten.
Wellicht dat hier dus nog wat kansen liggen maar ik ben wat conservatief hierin omdat ik niet zo goed weet en durf om iets anders te eten :$

He!

Welkom op het forum. Om snel en veel af te vallen, is een crash dieet met low carb prima te doen. Voor 6-8 weken, oke, het is niet het gezondste maar wel een optie om snel veel te verliezen. Ik zou daarna wel als een gek proberen weer normaal te eten. Zeker ook, om dat je eigenlijk meer gaat verbranden als je hormoonspiegels goed zijn, je genoeg vitamines en mineralen krijgt en daardoor veel fitter bent. Je hebt in ieder geval wel genoeg motivatie om hard aan te slag te gaan, lekker doorgaan dus :)

Kwa voeding, zou ik eens uitrekenen op IIFYM.com hoeveel voeding je op een dag moet gaan eten. Als je daar bijv. 500kcal onder gaat zitten, elke dag (kan soms ook wel iets meer) dan val je circa een halve kilo op een verantwoorde manier af, zonder dat je jezelf uithongert. Dit kan ook precies voor je vriendin/vrouw.

Probeer daarin dan te kiezen voor goede bronnen, dan kom je een heel eind. Succes! Als je nog vragen hebt, let me know of PM :)

Goede eiwitbronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/27865-goede-eiwitbronnen.html
Goede kh:
http://www.optimalegezondheid.com/1...ten-die-toch-goed-in-een-gezond-dieet-passen/
Goede vet:
https://www.fitness-tips.nl/voeding/vetten/welke-vetten-eten

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel voor de reactie! Ik kom uit op zon 3000 kcal per dag. Maar dat is wel bizar veel toch? Of is dat een verkeerd beeld wat ik heb gekregen door al die afvalzooi op tv dat je maar 2400 kcal per dag mag maximaal?

Ik kom nu op de 1500 per dag uit denk ik? Maar ik zou dus eigenlijk aan de hand van onder andere jou bronnen een menu van ongeveer 2500 kcal samenstellen?

Je hebt waarschijnlijk berekent inclusief bewegen etc? Als je heel veel beweegt, heb je ook meer voeding nodig. Je bent immers ook vrij zwaar hé, hoe zwaarder je bent, hoe meer energie je lichaam ondig heeft. Elk lichaam is verschillend en iedereen heeft een verschillende energiebehoefte (dus aantal kcal per dag). Denk je dat een voetballer die 6 uur per dag aan het rennen is, even veel eet als onze minister president?

Ik heb het nagerekend voor je, bij 5 dagen 120 min per dag sporten en "light active". Ik kom dan 3004kcal, je BMR (dagelijkse stofwisseling) is 2060. In jouw geval zou ik eerst eens 2 weken proberen op 2500kcal te eten en kijken wat er gebeurd. Je valt dan sowieso wel een kilo af. Ik raad ook aan elke 5kg die je verliest, je voedingsbehoefte opnieuw te berekenen. Jouw dagelijkse behoefte (TDEE op die site) zal dan ook afnemen.

Als je té weinig eet, ga je op den duur alleen maar langzaam/niet meer afvallen. Een veel voorkomend verschijnsel, sommige mensen vallen ook af zodra ze meer gaan eten. Geef het een kans :)

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt waarschijnlijk berekent inclusief bewegen etc? Als je heel veel beweegt, heb je ook meer voeding nodig. Je bent immers ook vrij zwaar hé, hoe zwaarder je bent, hoe meer energie je lichaam ondig heeft. Elk lichaam is verschillend en iedereen heeft een verschillende energiebehoefte (dus aantal kcal per dag). Denk je dat een voetballer die 6 uur per dag aan het rennen is, even veel eet als onze minister president?

Ik heb het nagerekend voor je, bij 5 dagen 120 min per dag sporten en "light active". Ik kom dan 3004kcal, je BMR (dagelijkse stofwisseling) is 2060. In jouw geval zou ik eerst eens 2 weken proberen op 2500kcal te eten en kijken wat er gebeurd. Je valt dan sowieso wel een kilo af. Ik raad ook aan elke 5kg die je verliest, je voedingsbehoefte opnieuw te berekenen. Jouw dagelijkse behoefte (TDEE op die site) zal dan ook afnemen.

Als je té weinig eet, ga je op den duur alleen maar langzaam/niet meer afvallen. Een veel voorkomend verschijnsel, sommige mensen vallen ook af zodra ze meer gaan eten. Geef het een kans :)
Goed ik heb eens even gekeken en het is wel een eye opener moet ik zeggen!

Ik kom uit dat ik zo'n 2200 kcal mag nemen bij 4 keer sporten a 90 minuten, ik denk dat dat wel reeel is de komende weken, mijn vriendin zit op 1700 kcal per dag.

Nu heb ik een aantal dingen die ik graag eet, maar zijn dadels bijvoorbeeld een gezonde snack?
En maakt het nou erg veel uit of ik salade eet of juist brood?
En wat is nu het beste ontbijt? Toch die griekse yogurt of kan ik prima iets anders eten zoals havermout oid?

Terug
Naar boven