MuscleMeat

hulp bij trainingsschema

blacktear

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
64kg
Hallo iedereen,
Na een lang tijd niet gesport te hebben ben ik begonnen met krachttraining. Ik ben nu een kleine 3 maand bezig met een fullbody programma. Na het lezen van verschillende forums heb ik besloten om over te gaan op een split schema voor 3 dagen. Ik heb een schema in elkaar gezet, maar ben er niet helemaal zeker over. Ik zou graag wat advies willen. ik heb ook nog op 2 plekken vraagtekens staan. Ik heb het idee dat ik daar nog een oefening nodig ben, maar ik weet niet welke.
Daarnaast heb ik er ook nog geen buikspieroefeningen in zitten, waar kan ik die het beste bij doen?

Daarnaast heb ik ook mijn voedingsschema in de bijlage gestopt, zijn daar ook nog op of aanmerkingen over?

mijn doel is spiermassa krijgen.
verdere gegevens:
leeftijd: 22
gewicht: 75 kg
lengte: 183 cm

maandag borst/biceps
borst: benchpress 4x12
dumbbell fly 4x12
flat dumbbell press 4x12

biceps: preacher curls 4x12
standing biceps curls 4x12
?

woensdag rug/triceps
rug: bendover barbell rows 4x12
lat pull downs to the front 4x12
compound row 4x12

triceps: triceps press downs (cabel) 4x12
triceps machine 4x12
triceps dips 4x12

vrijdag benen/ schouders
benen: squad 4x12
leg curls (hamstings) 4x12
calf raises 4x12

schouders: standing dumbbell side laterals 4x12
military press 4x12
?

alvast bedankt!:)

Bijlagen

Je doet voor iedere spiergroep 3 oefeningen. Dat klopt niet in een split. Grote spiergroepen 4, kleine 3 is een handregel (moet je je niet aan houden maar is goed zo).

Doe bij borst nog decline bench
Bij biceps reverse drag curls
Bij rug pull-ups
Bij benen bulgarian split squat of lunges
Bij schouders reverse fly

Succes!

Deadlift?

Ja deadlift niet vergeten.

Waarom gestopt met fullbody? weet niet wat voor schema je deed maar als beginner maak je de meeste gains met een 5x5 stronglift schema bijvoorbeeld of een rippetoe je leert daar ook meteen de meest belangrijke oefeningen.

Waarom gestopt met fullbody? weet niet wat voor schema je deed maar als beginner maak je de meeste gains met een 5x5 stronglift schema bijvoorbeeld of een rippetoe je leert daar ook meteen de meest belangrijke oefeningen.

Idd ook een goede vraag, welke forums heb jij afgestruint, dat ze de tip gaven over te gaan op split.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties tot nu toe.

Ik kan niet zo meer de sites opnoemen die mij hebben doen besluiten om voor een splitschema te gaan. Misschien zit het ook wel tussen mijn oren. Ik had gewoon de indruk dat je met een splitschema meer winst zou boeken dan met een fullbody schema. Maar als ik jullie reacties zie, zit ik er dus naast.

Ik zal eens gaan kijken naar dat rippentoeschema!

Terug
Naar boven