MuscleMeat

Hulp bij voedingsschema

Natalie vdw

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik zou jullie wat raad willen vragen over mijn voeding want heb er totaal geen gedacht van.
Zal mij even kort voorstellen, Ik ben dus Natalie en ben 17 jaar.
Ik fitness nu ook van eind december ongeveer 4 keer per week.
Ik ben 1.64m groot, weeg zo'n 59 kg. Ik heb toen dat ik begon met fitness ook met zo een machine mijn vet en spieren laten meten enzo.
Mijn BMR was toen 1338 kcal
30.9% vet en dat is zo'n 17.9 kg vet
kzou graag heel wat vet verliezen

Dit is wat ik eet op een dag tijdens de week, in het weekend ook maar zijn de uren anders omdat ik dan langer blijf slapen

06:30 -> kom met halfvolle melk en special K volkoren, 1 tas groene thee
10:00 -> appel
12:15 -> 4 bruine boterhammen met kippewit
14:30 -> appel
17:00 -> 2 volkoren crackers met kippewit + 1 stuk fruit (meestal banaan)
19:00 -> eten wat de pot schaft meestal aardappelen, groenten en een stukje vlees of vis,
tas groene thee
20:30 -> tas groene thee + (250 gr kwark of 100 gr tonijn in olie)

gespreid over de dag probeer ik 1.5 l water te drinken nog, tijdens de training neem ik regelmatig groene thee mee

zo dit is het denk ik ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven

Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten Natalie

kzou graag heel wat vet verliezen

gespreid over de dag probeer ik 1.5 l water te drinken nog, tijdens de training neem ik regelmatig groene thee mee

neem na 20.00 geen eten meer!! dat verbrand je niet meer!

als je tonijn neemt, neem dan tonijn in water en niet in olie.

Ik heb even lopen tellen dit is al goed voor 2047kcal (133% van je BMR) en als je maar 1300 nodig hebt vind ik t niet gek dat je aankomt

maak van 4 bruine boterhammen er 2 en laat die kwark weg savonds.
dat moet al een flink deel schelen

• Topic Starter Topic Starter
aah dus niets meer eten na 8 uur
is het teveel wat ik nu eet dan ?
2 boterhammen smiddags vind ik wel weinig of niet ?

06:30 -> kom met halfvolle melk en special K volkoren, 1 tas groene theeLiever brinta dan die special K rotzooi
10:00 -> appelappel is geen maaltijd, 1-2 boterhammen met kip
12:15 -> 4 bruine boterhammen met kippewitteveel, maak hier 1-2 van
14:30 -> appel+1-2 boterhammen met kip
17:00 -> 2 volkoren crackers met kippewit + 1 stuk fruit (meestal banaan)fruit weg, 100 gram tonijn op water basis toevoegen
19:00 -> eten wat de pot schaft meestal aardappelen, groenten en een stukje vlees of vis,
tas groene thee
20:30 -> tas groene thee + (250 gr kwark of 100 gr tonijn in olie)Zeker geen tonijn in olie, deze helemaal weglaten. 250 gr kwark mag best

Je moet uitkijken met fruit, zit bordevol suikers en deze "zomaar" op een dag nemen doet meer slecht dan goed....

Dit zijn mijn tips, succes

neem na 20.00 geen eten meer!! dat verbrand je niet meer!

als je tonijn neemt, neem dan tonijn in water en niet in olie.
bwhahaha wat een bullshit, na 8uur verbrand je nog genoeg.

enne, BMR is niet hoeveel je verbrand op een dag, je bmr is je stofwisseling in rust.

06:30 -> kom met halfvolle melk en special K volkoren, 1 tas groene thee
liever havermout of brinta, groene thee is prima
10:00 -> appel
neem hier nog 1 of 2 broodjes kippewit bij
12:15 -> 4 bruine boterhammen met kippewit
laat hier dan 1 of 2 broodjes weg
14:30 -> appel
eet hier ook nog wat meer bij, brood oid, een glas melk (of 2 ;) ) kan ook
17:00 -> 2 volkoren crackers met kippewit + 1 stuk fruit (meestal banaan)
tas groene thee
goed en goed
goed.
schema opzich ziet er goed uit!

06:30 -> kom met halfvolle melk en special K volkoren, 1 tas groene theeLiever brinta dan die special K rotzooi
10:00 -> appelappel is geen maaltijd, 1-2 boterhammen met kip
12:15 -> 4 bruine boterhammen met kippewitteveel, maak hier 1-2 van
14:30 -> appel+1-2 boterhammen met kip
17:00 -> 2 volkoren crackers met kippewit + 1 stuk fruit (meestal banaan)fruit weg, 100 gram tonijn op water basis toevoegen
tas groene thee
20:30 -> tas groene thee + (250 gr kwark of 100 gr tonijn in olie)Zeker geen tonijn in olie, deze helemaal weglaten. 250 gr kwark mag best

Je moet uitkijken met fruit, zit bordevol suikers en deze "zomaar" op een dag nemen doet meer slecht dan goed....

Dit zijn mijn tips, succes
suikers van fruit gedragen zich anders dan gewone suikers ;) en zijn dus ook niet slecht (hele lage gi en ii). tonijn in olie is niet zo heel slecht 's avonds, olie levert langzame energie en tonijn levert eiwit.

oke bedankt al
Maar over die brinta s'morgens krijg ik dat echt niet binnen :s zijn er hier alternatieven voor ?

toch zou ik die olie weglaten, althans niet savonds nemen...

wat verbrand je nog savonds na 20:30? Ik kijk dan meestal filmpje met een bak 500 gram kwark.

wat verbrand je nog savonds na 20:30? Ik kijk dan meestal filmpje met een bak 500 gram kwark.
genoeg hoor... het is echt niet alsof je metabolisme in ene stopt en je niks meer verbrand ofzo, ik vraag me zowieso af waar deze "kennis" op is gebaseerd.

wel denk ik dat je metabolisme wat vertraagd 's avonds, daarom kun je beter langzame energie in de vorm van vetten nemen ipv koolhydraten.

daar heb je gelijk in, sowieso KH minderen. Maar waarom extra kcal aan olie innemen terwijl je het ook zo met water kan eten. Ze komt juist aan en wil afvallen. Als ze dus ergens kcal in moet minderen zonder eiwitrijke maaltijden weglaten (aangezien ze geen kH neemt savonds) kan ze die olie beter weglaten...

Ik neem me magere kwark met lijnzaad(olie)... zo vertraag je de afgifte nog meer en blijft je lichaam nog langer bezig tijdens je slaap.

daar heb je gelijk in, sowieso KH minderen. Maar waarom extra kcal aan olie innemen terwijl je het ook zo met water kan eten. Ze komt juist aan en wil afvallen. Als ze dus ergens kcal in moet minderen zonder eiwitrijke maaltijden weglaten (aangezien ze geen kH neemt savonds) kan ze die olie beter weglaten...
extra kcal aan olie omdat je zo langzame energie hebt voor gedurende de avond en nacht en dus geen spiermassa verbrand.

hey,
sorry het is weer even geleden maar ik zou nog is willen vragen wat jullie ervan zouden maken. Het is echt de bedoeling om mijn vet kwijt te spelen en train dus 3 a 4 keer in de week kracht en cardio. Khoop dat jullie me kunne helpe .

Mvg Natalie

hey,
sorry het is weer even geleden maar ik zou nog is willen vragen wat jullie ervan zouden maken. Het is echt de bedoeling om mijn vet kwijt te spelen en train dus 3 a 4 keer in de week kracht en cardio. Khoop dat jullie me kunne helpe .

Mvg Natalie

Je heb toch al antwoord gehad...??

ja sorry d8 dan men mess nog tips had ofzo
maar heb nog een vraag brinta heb ik ondervonden krijg ik wel binnen met een banaan bij maar als je elke dag een banaan eet word je hier dan niet dik van ?

Terug
Naar boven