XXL Nutrition

Hulp bij voedingsschrma

WallieJesse

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Goeiedag,

Ik ben sinds kort fanatiek aan het sporten maar mijn eetpatroon is een drama dus boek ook weinig tot geen vooruitgang.
Ik ben sinds deze week op een eetpatroon gekomen wat me redelijk te doen lijkt maar heb een mening nodig van iemand die er verstand van heeft.
Om toe te voegen wil ik erbij vermelden dat ik redelijk zwaar werk beoefen en ik weinig tijd heb dus daarom geen uitgebreid voedsel voor mij haha.
Salades enzo zijn ook niet voor mij weggelegd dus dat maakt het ook net iets lastiger.
Hier mijn eetpatroon:

Ontbijt.
Yoghurt met Muesli
Banaan
2 witte boterhammen (willekeurig beleg)

Tussendoor
Mueslirepen/Liga fruitkick/fruit

Middageten
4 witte boterhammen (willekeurig beleg)

Tussendoor
Mueslirepen/Liga fruitkick/fruit

Avondeten willekeurig

Avondtussendoortje

Yoghurt Muesli
Fruit

Voor het slapen een eiwitshake

In combinatie met enkele bakken koffie en 2 liter water per dag.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven of dit redelijk voedsel is en eventuele tips/aanbevelingen of afraders zijn natuurlijk welkom!

Met vriendelijke groet,

Jesse

Om je voedingsschema te kunnen beoordelen moeten we je exacte stats en doel weten ;)

Probeer eens achter je onderhoudscalorieën te komen met een van de bekende formules (Haris benedict bijv.) x je activiteitsfactor. Wil je aankomen, dan ga je er 300-500 kcal boven zitten, en afvallen 300-500 eronder.

Verdeel je kcals onder in:
2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
1 gram vet per kg lichaamsgewicht
De rest vul je aan met koolhydraten

Houd je voeding eens nauwkeurig bij in een app zoals Myfitnesspal en post je schema dan nog eens in dit topic om feedback te ontvangen :)

We kunnen niet zo gek veel met dit schema.
Zwaar werk beoefenen is geen ramp, je kunt je maaltijden op zondag al maken en in de vriezer doen :). Je moet er wel rekening mee houden dat je met zwaar werk vaak ook meer calorieën verbrand. Dit is niet alleen belangrijk om aan te komen maar ook om af te vallen (een te groot calorie tekort kan je gains opvreten).

zwaar,veel werk is geen excuus om je voeding te verwaarlozen.

Woon werk verkeer en werk heb ik dagen van 12uur. soms 4 x per dag sport.

Gewoon mealpreppen op zondag. 1 a 2 uurtjes werk en ik heb al mn eten klaar voor een ganse week.

4x per dag sport? Netjes.

Man man man... eet jij 6000 kcal of wat?

Een oude post van me hieronder kan je helpen om alles te berekenen.

je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!

Bijlagen

Terug
Naar boven