XXL Nutrition

Hulp en tips voedingsschema

ev77

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
77kg
Vetpercentage
20%
Hallo,
ik ben nieuw hier op de site en bezig met een voedingsschema.
Na ongeveer 1,5 jaar trainen ben ik niet echt ver vooruit gegaan ondanks dat ik toch 4 keer per week train.
Ik ben na veel lezen tot de conclusie gekomen dat het in mn voeding zit.
Ik at hiervoor echt ver beneden mijn behoefte.

Na het een en ander gelezen te hebben heb ik een schema gemaakt.(zie bijlage)
Ieder dag is ongeveer gelijk alleen het broodbeleg,avond eten en het fruit varieert.
Tips zijn welkom.

Ik wil voorlopig eerst mijn overtollige vet eraf voordat ik me wil gaan richten op het groeien.Ik ben hier nu 3 weken mee bezig en merk nu al resultaat. Vetpercentage is van 20,5 naar 19,5 gegaan.

Gisteren gesproken met een dietiste die mij diplan aanraadde. Is ook een programma waarbij je 6 keer per dag eet.
Is iemand hier bekend mee.
In mijn schema eet ik ieder ochtend kwark met meusli en wat fruit.
Volgens haar mag ik dat niet ieder ochtend doen en moet ik ook soms wel eens 4 sneetjes brood eten ipv kwark.Klopt dit en wat is de reden daar van ?

Ook was het beter om geen cardio te doen omdat ik dan spierweefsel zou verbranden.
Ik lees hier dan weer dat cardio juist goed is.
Moet ik nou wel of geen cardio erbij doen ?
Ik doe al 2x kickboxen in de week.

Als je genoeg eiwitten binnen krijg sloop je toch niet je spiermassa ?

Bijlagen

Ga beter brinta/havermout eten 's morgens.
En wtf je Pre-WO man, je eet daar VEEL te veel eiwitten in 1 keer (dus ofwel kip ofwel shake). Je moet je eiwitten gelijk over de dag verdelen.
Je eet ook alleen maar kwark na je training???
Je eet teveel brood, vervang eens wat door zilvervliesrijst/volkoren pasta/brinta/havermout
je kan beter maar 1x pindakaas eten en ook vetten halen uit zalm bv. (omega 3) en een heel ei kan ook geen kwaad. Zo heb je tenminste van alle vetten een hoeveelheid binnen.
E/K/V is anders zeker niet slecht.

cardio is momenteel niet nodig als je al kick box doet. Je kan het later nog opvoeren.

Van een beetje cardio ga je geen spieren verbranden. Marathons lopen daarentegen....

• Topic Starter Topic Starter
Ok,thanx.

Ik ga vanaf vandaag mn eiwit verdeling beter in de gaten houden.

Pindakaas vervangen voor een ei doe ik al regelmatig dus dat is niet zo'n probleem.
Brinta/havermout ga ik vandaag dan maar eens halen.
Ik heb er een paar weken geleden al mee in mn handen gestaan maar ben een beetje bang dat ik het niet door mn strot krijg.

Brood vervangen voor iets anders word wat lastiger ivm met mn werk.
Ik werk als servicemonteur dus kan het nergens opwarmen. Hoe lossen jullie dat op ?
Brood is op zich toch niet zo slecht dacht ik ergens gelezen te hebben ?

Ik eet op dit moment alleen kwark na de training inderdaad.
Wat zou een betere keuze zijn ?

Ok,thanx.

Ik ga vanaf vandaag mn eiwit verdeling beter in de gaten houden.

Pindakaas vervangen voor een ei doe ik al regelmatig dus dat is niet zo'n probleem.
Brinta/havermout ga ik vandaag dan maar eens halen.
Ik heb er een paar weken geleden al mee in mn handen gestaan maar ben een beetje bang dat ik het niet door mn strot krijg.

Brood vervangen voor iets anders word wat lastiger ivm met mn werk.
Ik werk als servicemonteur dus kan het nergens opwarmen. Hoe lossen jullie dat op ?
Brood is op zich toch niet zo slecht dacht ik ergens gelezen te hebben ?

Ik eet op dit moment alleen kwark na de training inderdaad.
Wat zou een betere keuze zijn ?

Als je een goeie pre-WO hebt, dan een uur na je training wat kipfilet (dus eiwitbron) en (zilvervlies)rijst (een complexe koolhydratenbron), zou daarna je kwark eten met een handvol nootjes en wat visolie.

Doe net als mij eet veel Eiwitten , ik train niet eens en mijn spieren groeien ! :D

ik eet smorgens 3
middag ( schoolmiddagpauze ) 3eieren
en als tussendoortje 3

eet veel khoolydraten ( bruin brood wit brood granen)
en proteinen :D ( pasta , spaghettie , etc)

Terug
Naar boven