XXL Nutrition

hulp gevraagd training/voeding voor verlaging van mijn bf

livada

Novice
Waardering
1
Lengte
1m68
Massa
64kg
Vetpercentage
18%
Aangezien dit mijn eerste post is zal ik me eerst even voorstellen
Ik ben Linda, 29, 1.68m, 65 kg en mijn bf zit nu op 18-19%
ik wil heel graag naar de 12% maar zit al een tijdje vast en heb het vermoeden dat ik iets verkeerds doe met mijn voeding en/of training en zou graag jullie mening willen.
Ik heb nu een jaar keto gedaan 6 dagen eten zoals onderstaand en op zondag een cheatday.
ik ben op dit moment een beetje aan het kijken waar ik me goed bij voel. of doorgaan met keto zoals ik al deed. of carb-backloading op elke trainingsdag of ik beperk het en doe alleen een carb-night als ik er behoefte aan heb (1 a 2 keer per week en uiteraard alleen na een training)

qua supplementen gebruik ik: whey perfection (bodyenfitshop) / amino x (BSN) / EVE Multi vitamine (NOW foods) / groene thee extract (NOW foods) / Dexaprine (Iforce nutricion)

Meal 1.
3 eggs + 2 eggwhites

meal 2.
35 gr of whey proteine + 1 spoon of all natural peanut butter

Meal 3.
100 -120 gr of chicken
halve a hand of unsalted cashewnuts/almonds/walnuts (vary it)

meal 4.
100-120 gr of Salmon/steak/lean beef/swordfish
green salad
1 spoon of vinigar
1 spoon of extra virgin olive oil

meal 5.
35 gr of whey proteine with 1 spoon of all natural peanut butter or 3 whole eggs.

wat mijn training betreft...ik train gemiddeld 5 dagen en gebruik nu sinds een maand onderstaand schema. sinds een week doe ik nu ook aan cardio 10-15 min crosstrainer en 10-15 min steppen en op zaterdag een uur spinning

Day 1.
Bench Press. 5/3/1 (3 min breaks)
(1 - 2 min breaks)
Incline press (dumbbell) 3 x 15
Flyes 4 x 6-8
Push ups 4 x FB
Weighted Dips 3 x 5 – 7 (3 min breaks)
(1 – 2 min break)
Push down 3 x 15
overhead barbell extension 4 x 8-10
(30 sec rest)
Hanging Leg Raises 5 x 10 -15
weighted Floor Crunches 5 x 8-10

Day 2
Deadlifts 5/3/1
Wide Grip Pull ups 30 reps
Rows 3 x 8-10 (1 min rust)
Tbar Rows 3 x 6 (2 min rust)
Pull downs 4 x 15 (45 sec rust)
Barbell Curls 4 x 7 (1 min rust)
EZ Curls 3 x 15 (45 sec rust)
Reversed Grip barbell curls 3 x 10 (1 min rust)
Hammer Curls 3 x 12 (1 min rust)

Day 3
Military press 5/3/1
Barbell Front raises 4 x 12 (1 min rust)
Side raises 3 x 15 (45 sec rust)
Bend over flyes 3 x 6 – 8 (90 sec rust)
Barbell Shrugs 4 x 8 – 10 (1 min rust)
Hanging Leg Raises 4 x 15 (30 sec rust)
Side Crunches 3 x 10 (45 sec rust)
Weighted Crunch 4 x FB. (30 sec rust)
Hoovers 4 x 30 – 60 sec (30 sec rust)

Dag 4.

Squat 5/3/1 (3 min rust)
Front Squat/Globlet Squat 4 x 15 (45 sec rust)
Lunge 3 x 12 (60 sec rust)
Leg Extension 4 x 8 (90 sec rust)
Leg Curl 4 x 8 (90 sec rust)
Good Mornings 4 x 6 (2 min rust)

Ik denk dat dit het wel zo een beetje was :)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan tips om z.s.m. die 8% kwijt te raken.

alvast bedankt voor jullie reactie..

Wat is je doel? Bodybuilding of Krachttraining? Welk fysiek wil je nastreven?

Eerste oogopslag eet je veel te weinig en is daardoor je metabolisme gaan slapen.
En zal je, naar mijn mening, niets meer afvallen of gainen.

• Topic Starter Topic Starter
ik wil naar het fysiek toe trainen van miss figure / fitness.

hoeveel Kcal eet jij per dag? En hoeveel Kcal is je onderhoud?

Ik tel mijn kcal niet.
eiwitten 110-115
Vetten 110
Koolhydraten max. 30 op mijn low carb dagen en 100 - 130 op mijn carb nights. Tenzij ik op zondag mijn cheatday heb en dan tel ik alleen de eiwitten

Het is inderdaad handig om je onderhoud te bepalen en dan daarmee je voeding samen te stellen.
En ik ben het eens met je om de macro's belangrijk te stellen tov de kcal's.
Maar gebruik de kcal's wel voor een globale verhouding controle. Te laag zitten is killing voor je metabolisme.

Ik ben het even gaan uitrekenen. Ik heb totaal 2584kcal nodig, maar aangezien ik wil afvallen zit ik er gemiddeld 500 onder

Omdat je al een tijdje stil staat zal je eerst je metabolisme tot rust moeten brengen.
Trek daarvoor 2 weken uit waarin je zal schommelen. Pleur gelijk die weegschaal weg.
Je vorm moet de basis vormen om meer of minder te eten dan je onderhoud.
Probeer naar je lijf te kijken en daarmee veranderingen of aanpassingen te verzorgen.

Ik zou eerst 2 weken op en rond de 2500kcal gaan zitten. Verdeel dit over 6 a 7 maaltijden.
Ik ga er even van uti dat je rond 19:00uur traint.
Ontbijt stevig (voldoende eiwitten, carbs en bv lijnzaadolie), 10:00 eiwitten en groenten/sla, 12:00 stevige maaltijd (E/K/V), 15:00 eiwitten en groenten, 18:00 of vlak voor je training eiwitten en groenten/sla
direct na je training stevige maaltijd eiwitten, khd, vetten. voor slapen eiwitten (kwark met ananas)

Na 2 weken pas je maaltijd aanpassen. Laat je lijf wennen en je metabolisme gaat omhoog.
Meer voeding, betere verbranding en meer resultaat.
Probeer elke 6 a 8 weken je schema aan te passen.

Day 1.
Bench Press. 5/3/1 (3 min breaks)
(1 - 2 min breaks)
Incline press (dumbbell) 3 x 15
Flyes 4 x 6-8
Push ups 4 x FB
Weighted Dips 3 x 5 – 7 (3 min breaks)
(1 – 2 min break)
Push down 3 x 15
overhead barbell extension 4 x 8-10
(30 sec rest)
Hanging Leg Raises 5 x 10 -15
weighted Floor Crunches 5 x 8-10

Day 2
Deadlifts 5/3/1
Wide Grip Pull ups 30 reps
Rows 3 x 8-10 (1 min rust)
Tbar Rows 3 x 6 (2 min rust)
Pull downs 4 x 15 (45 sec rust)
Barbell Curls 4 x 7 (1 min rust)
EZ Curls 3 x 15 (45 sec rust)
Reversed Grip barbell curls 3 x 10 (1 min rust)
Hammer Curls 3 x 12 (1 min rust)

Day 3
Military press 5/3/1
Barbell Front raises 4 x 12 (1 min rust)
Side raises 3 x 15 (45 sec rust)
Bend over flyes 3 x 6 – 8 (90 sec rust)
Barbell Shrugs 4 x 8 – 10 (1 min rust)
Hanging Leg Raises 4 x 15 (30 sec rust)
Side Crunches 3 x 10 (45 sec rust)
Weighted Crunch 4 x FB. (30 sec rust)
Hoovers 4 x 30 – 60 sec (30 sec rust)

Dag 4.

Squat 5/3/1 (3 min rust)
Front Squat/Globlet Squat 4 x 15 (45 sec rust)
Leg Extension 4 x 8 (90 sec rust)
Leg Curl 4 x 8 (90 sec rust)
Lunge 3 x 12 (60 sec rust)
Good Mornings 4 x 6 (2 min rust)
Seated calfs raises 3x15
Standing calfs raises 3x15

Rood weglaten te veel of geen zin.
Groen toevoegen.
Bij dag 4 volgorde iets aangepast.

Ron

Haha ja die weegschaal is al een tijdje weg. Dat werkt inderdaad niet. Ik gebruik nu alleen nog de spiegel en een vetmeting
Top!!! Dank je wel voor je hulp.
Hoezo vind je dat de good mornings eruit moeten?
Ik wissel regelmatig van schema. Ik doe deze nu een week of 3 denk ik dus over een paar weken moet ik weer een andere maken. Vandaar dat ik nu alvast jullie hulp vraag wat betreft mijn schema. Misschien hadden jullie wel hele andere opties die ik kan gebruiken wanneer ik weer een nieuwe moet maken en waarmee ik misschien sneller progressie boek dan wat ik nu doe

Goodmornings hoeven er niet perse uit maar je hams doe je 3x en 2 stuks is voldoende. Maar dat is mijn mening hoor.
Je kan de curls bv ruilen voor goodmornings. De lunges of beter nog de walking lunges zou ik erin houden.
Fantastische oefening en dodelijk vermoeiend.

Ik doe de good mornings met gebogen knieën, zodat ik mijn glutes meer train.
Dan laat ik de good mornings er nog even in en dan maak ik er walking lunges van :) dank je wel

Ik doe de good mornings met gebogen knieën, zodat ik mijn glutes meer train.
Dan laat ik de good mornings er nog even in en dan maak ik er walking lunges van :) dank je wel

Ik snap dat je billen aandacht nodig hebben. Bedenk goed dat de walking lunges deze ook pakken en de deadlifts ook. Legpress doet hetzelfde. Maw de glutes niet gaan overtrainen, dan bereik je tegenovergestelde.
Je billen, buik, heupen, bovenbenen komen het laatste in shape. Is helaas niet anders.
Ik zou toch die bent knee goodmorning eruit laten. Deze kan je als je je schema verandert weer terug brengen. :)

Ik tel mijn kcal niet.
eiwitten 110-115
Vetten 110
Koolhydraten max. 30 op mijn low carb dagen en 100 - 130 op mijn carb nights. Tenzij ik op zondag mijn cheatday heb en dan tel ik alleen de eiwitten

E + V + KH = KCal

Low carb day: 460 + 990 + 120 = 1570
Carb night: 460 + 990 + 520 = 1970

Als je onderhoud +- 2500kcal is zit je er naar mijn mening veel te ver onder...

(dit is btw ruim geteld dus bij alles het max genomen wat jij aanhaalt)

voor de rest zou ik iig de raad van ron volgen

Laatst bewerkt:
Doe proper CKD/TKCD (weet niet precies) Reddit.com heeft veel informatie als je op keto zoekt, en daarna doorklikt naar andere variaties.
Lijkt me beter dan wat je nu doet.
Je eet te weinig volgens mij. Wat zijn je macro's? (Totaal aantal vetten, koolhydraten en eiwitten)
Keto is een dieet waar vet je brandstof is, maar jij eet voornamelijk eiwitten?

Gewoon meer gaan eten is volgens mij de oplossing. Maar 12%? Ben je dan niet een anorexiapatiëntje als vrouw zijnde?

Ik heb idd een rekenfoutje gemaakt.
Ik moet 2500 - 500 om af te vallen. Dan zou ik komen op 2000
Ik zit nu gemiddeld op de 1200-1500 kcal met mijn keto.
30 carbs - 117 eiwitten - 180 vetten zou het moeten zijn alleen haal ik mijn dagelijkse vetten niet.

Ik zal mijn good mornings er dan voorlopig uit laten :)

12% is niet weinig...volgens mij is dat zo een beetje het gemiddelde percentage voor miss fitness /figure. Het is overigens wel een indicatie. Ik wil doorgaan totdat ik me goed voel en tevreden ben

Ik heb idd een rekenfoutje gemaakt.
Ik moet 2500 - 500 om af te vallen. Dan zou ik komen op 2000
Ik zit nu gemiddeld op de 1200-1500 kcal met mijn keto.
30 carbs - 117 eiwitten - 180 vetten zou het moeten zijn alleen haal ik mijn dagelijkse vetten niet.

Ik zal mijn good mornings er dan voorlopig uit laten :)

12% is niet weinig...volgens mij is dat zo een beetje het gemiddelde percentage voor miss fitness /figure. Het is overigens wel een indicatie. Ik wil doorgaan totdat ik me goed voel en tevreden ben

Of een andere oefening. ;) Als je de legpress goed diep doet en beentjes bij elkaar dan krijgen die billen het zwaar. Probeer maar eens. :)

Haha dat is goed...ik zal die er dan even bij pakken :) dank je wel

Doordat iedereen hier aangaf dat ik veel meer moest gaan eten ben ik toch maar even verder gaan zoeken op het internet. Ik wilde het zelf doen, maar ben toch maar hulp gaan vragen aan Rene Groenen en Harry de Jonge van Flex.
Volgens hun was mijn vetpercentage niet 18% (zoals eerder gemeten met een 3 punts huidplooimeting) maar wel 29%
(4 punts meting) ik schrok me kapot en kon het me eigenlijk niet voorstellen. Maargoed ik ga er maar even van uit dat het echt zo belachelijk hoog ligt en ik dus behoorlijk veel vet heb. Mijn voeding en trainingsschema zijn aangepast en voor de mensen die het interessant vinden zet ik hieronder even mijn nieuwe dieet. Dit ga ik een maand volgen en zou dan zou ik terugkomen voor een nieuwe meting en aangepaste schema's. Ik heb besloten om naar de Flexcub toe te trainen. Of ik mee ga/wil doen als ik daar fysiek aan toe ben is een andere vraag, maar vind het wel een leuke uitdaging en ga er keihard voor trainen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Ook zei vinden dus dat je meer moet eten. En je vetten omhoog.
Zal je zeker veel aan hebben. En die vet% ach is maar een getal. De spiegel is hier belangrijk.
Ik weet zeker dat je hier vorderingen gaat maken.

Terug
Naar boven