MuscleMeat

Hulp met cutten

doggyhair

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
72kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,

Ik ben nu ongeveer een jaartje serieus aan het fitnessen. Het gaat best lekker, maar ik heb nog steeds een hoog vetpercentage. Ik zou dus graag willen gaan cutten. Ik fitness 6x per week en pak alle spiergroepen op verschillende dagen aan. Ik loop ook 3x per week ongeveer 3/4km hard.

Ik zal hieronder even wat basis info over mijzelf geven:

Leeftijd: 19 jaar
Lichaamsgewicht: 78kg
Lengte lichaam: 175cm

vetpercentage: 18%
vet: 14.4kg
vetvrije massa: 63.3kg

Ik hoop dat dit voldoende informatie is. Zo niet hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor de tips :D!

Wat is je vraag ?

minder eten of meer bewegen.

Nope. Bereken je onderhoud. Ga daar iets van 500kcal onder zitten. 2gr/kg eiwit. 1gr/kg vet. Rest koolhydraten.

En lees de stickies.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb gekeken en kwam op dit dieet uit. Ziet dit er een beetje goed uit?
5bd9aab77f.png

hoeveel kcal is dit?
hoeveel eiwitten koolhydraten en vetten?
wat is je onderhoud?

vul het hier eens in in.

Bijlagen

En vul nu op het andere blad dat eten eens in.... denk dat het misschien wel te weinig is.

Ik zou als ik het zo zie insteken op ca 2750 kcal. Maak een schema met bijvoorbeeld:

ca. 175gr eiwitten (2,5 gram per kg lichaamsgewicht) = 700 kcal
minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht ca 90 -100 gram kan makkelijk = 900 kcal (uitgaande van 90 gram)
Dan hou je 1150 kcal over voor koolhydraten = ca. 288 gram aan koolhydraten.

En vul nu op het andere blad dat eten eens in.... denk dat het misschien wel te weinig is.

Ik zou als ik het zo zie insteken op ca 2750 kcal. Maak een schema met bijvoorbeeld:

ca. 175gr eiwitten (2,5 gram per kg lichaamsgewicht) = 700 kcal
minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht ca 90 -100 gram kan makkelijk = 900 kcal (uitgaande van 90 gram)
Dan hou je 1150 kcal over voor koolhydraten = ca. 288 gram aan koolhydraten.

Ja inderdaad dat dieet komt op 2250 uit. Maar ik moet dus gewoon per dag 2750 kcal binnen krijgen en dan de eiwitten en vetten en koolhydraten?

Ja inderdaad dat dieet komt op 2250 uit. Maar ik moet dus gewoon per dag 2750 kcal binnen krijgen en dan de eiwitten en vetten en koolhydraten?
yep.
dan 1 a 2 weken kijken wat het doet.
Het onderhoud is namelijk een berekening.. Je echte onderhoud kan afwijken.
Val je ca 0,5 kg per week af dan hou je het zo. Val je niet af dan verlaag je weer met ca. 200 kcal. Gaat het te snel dan verhoog je je kcal wat.

yep.
dan 1 a 2 weken kijken wat het doet.
Het onderhoud is namelijk een berekening.. Je echte onderhoud kan afwijken.
Val je ca 0,5 kg per week af dan hou je het zo. Val je niet af dan verlaag je weer met ca. 200 kcal. Gaat het te snel dan verhoog je je kcal wat.

Is goed! Hartstikke bedankt alvast :). Als ik iets bij elkaar heb gegooid zal ik het wel laten zien.

Ik heb vandaag eens bijgehouden wat ik op een dag eet. Alleen het avond eten verschilt per dag. Ik zie dat die fruitbiscuit aardig wat suiker bevat, heeft iemand hier misschien een andere optie voor? Ik ben wel erg laag in me kcal als ik aan de 2750 moet komen. Misschien heeft iemand hier nog wat tips om meer kcal naar binnen te krijgen? Als ik vanaf 1 september ga werken, neem ik wel smiddags nog eens extra 4 boterhammen mee.

*edit* Ik ben bij het avondeten spinazie vergeten. Dit voegt niet veel toe, dus heel erg is het niet :p.
9944f36969.png

Je leeft echt op een hongerdieetje...
lunch 1 brood naar 4 brood
avondeten 100 gram aardappel naar 250 gram aardappel + groenten minimaal 200 gr toevoegen

Fruit biscuit oid vervangen door shake met havernout en halfvolle melk oid.
magere fruityoghurt vervangen door bak kwark met 50 gram noten oid.

Je hebt veel te weinig vetten. Minimaal 1 gr per kg lichaamsgewicht
eiwitten ook omhoog naar 2 gr per kg lichaamsgewicht. Maar dat haal je wel met een bak kwark erbij.

Je leeft echt op een hongerdieetje...
lunch 1 brood naar 4 brood
avondeten 100 gram aardappel naar 250 gram aardappel + groenten minimaal 200 gr toevoegen

Fruit biscuit oid vervangen door shake met havernout en halfvolle melk oid.
magere fruityoghurt vervangen door bak kwark met 50 gram noten oid.

Je hebt veel te weinig vetten. Minimaal 1 gr per kg lichaamsgewicht
eiwitten ook omhoog naar 2 gr per kg lichaamsgewicht. Maar dat haal je wel met een bak kwark erbij.

Bij lunch bijvoorbeeld boterham ei/kipfilet erbij? Avondeten komt voor elkaar. Over die shake met havermout, je bedoeld een whey shake? Voor de rest komt het wel goed :)

Ik zou je lunch maar 3 boterhammen erbij pakken. Op 1 boterham leven voor je lunch is wel heel zielig. 4 boterhammen heb je tenminste wat binnen!
shake met havermout en melk wat kaneel erbij. Kan ook whey bij maar is niet noodzakelijk
bak kwark met noten oid zou ik wel 's avonds nog nemen.

Ik zou je lunch maar 3 boterhammen erbij pakken. Op 1 boterham leven voor je lunch is wel heel zielig. 4 boterhammen heb je tenminste wat binnen!
shake met havermout en melk wat kaneel erbij. Kan ook whey bij maar is niet noodzakelijk
bak kwark met noten oid zou ik wel 's avonds nog nemen.

Is goed! Dan ga ik morgen wat boodschappen doen :). Bedankt! Als ik dit aanpas morgen zal ik wel laten zien wat ik totaal binnen krijg op een dag.

Oke ik heb kwark, brood met ei en brinta toegevoegd vandaag en de fruitbiscuit weggelaten. Als ik over 12 dagen ga werken voeg ik smiddags nog een boterham toe. Dit ziet er denk al wat beter uit toch? :)

573695f352.png

Terug
Naar boven