Fitness Seller

Hulp ondergewicht!

VC5

Novice
Waardering
0
Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier op deze forum en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik ben 23 jaar, 172 en hier komt het ik weeg 52kg! Nu ben ik nooit echt zwaar geweest..in me goede tijden 55kg maar 3 weken geleden is een verstandkies getrokken waardoor ik ontzettend ben afgevallen en ik moet nog 2 keer naar de kaakchirurg maar dat ter zijde. Ik ben naar de huisarts geweest..bloed laten prikken en het enige dat ze zeggen is dat ik gezond ben..ik ben niet moe..ik heb gewoon trek om te eten dus er is niks mis volgens hun. Nu hoef ik niet onzettend gespierd te worden maar een fiks aantal kilo's erbij mag wel..hier is wat ik dagelijks ongeveer eet:

9 uur (afhankelijk van wanneer ik opsta hehe)
3 bruine boterhammen met pindakaas
glas melk
banaan

12 uur
2 bruine boterhammen met pindakaas
2 bruine boterhammen met aardappel salade
glas melk

3 uur
2 bruine boterhammen met pindakaas
1 bruine boterhammen met aardappel salade
glas melk
(soms ook wat fastfood - mcdonalds of patat met frikandel ofzo)

6 uur
Rijst met groente en vlees

10 uur
2 boterhammen pindakaas
1 boterham aardappelsalade
glas melk

Nu zou ik graag willen weten of dit de juiste voeding is..is het te weinig? Of moet ik andere dingen gaan eten? Ben laatste tijd ook meer pindakaas gegeten omdat mij verteld is dat daar veel calorieen inzitten..nu vind ik het best lekker maar zou toch liever iets anders daarvoor in de plaats nemen omdat het zo ontzetten droog is en moeilijk te eten is haha.

Ik hoop dat iemand me kan helpen

VC5

probeer het uit, kom je niet aan, dan ga je per maaltijd meer eten ;)

• Topic Starter Topic Starter
Oh nee dit is wat ik normaal al eet..op de pindakaas na..voorheen deed ik ander soort beleg op me brood maar vanwege de grote hoeveelheid calorien in pindakaas ben ik dat gaan eten.

Ik zou toch al zeker 's middags meer eten, stuk of zes boterhammen ofzo. 's Morgens kan je buiten de boterhammen ook wat brinta of muesli eten. Ga ook eens wat voedingschema's af hier op het forum, kan je nog wat inspiratie opdoen. Meer eten is de oplossing :)

Hmm ja ik kan opzich wel proberen wat meer te gaan eten..maar ik heb het gevoel dat ik toch niet echt heel weinig eet toch? Het is niet veel maar misschien gemiddeld?

Als je eet zoals in het schema dat je gepost hebt, en je blijft op je gewicht zitten is het logisch dat je meer moet eten :).

Meer eten..

Pak er anders iets van 2 liter volle melk per dag bij en nog 10 broodjes pindakaas extra.

IK vind dat je voor je gewicht behoorlijk veel eet . Probeer veel kaas te eten , dat werkt bij mij zeer goed én noten .
Word je niet ziek van al die boterhammen ? Man ! Ik zou het niet kunnen , ik eet meer pasta , rijst en andere tarweproducten ..

IK vind dat je voor je gewicht behoorlijk veel eet . Probeer veel kaas te eten , dat werkt bij mij zeer goed én noten .
Word je niet ziek van al die boterhammen ? Man ! Ik zou het niet kunnen , ik eet meer pasta , rijst en andere tarweproducten ..

ik vind het eigenlijk wel meevallen.

ik eet zelf 3 keer zoveel ongeveer en het schiet ook niet op.. godzijdank hoeft er bij mij voorlopig nog geen verstandskies uit ;) kost me zo 4 kilo

gewoon meer eten, grotere porties.

desnoods ga je tussen de maaltijden in aan de weightgainer met melk ( complex gainer van XXL is een aanrader, makkelijk te drinken en niet zo overheersend van smaak en goedkoper dan mammoth)
dan heb je 8 eetmomenten ipv 5, gegarandeerd dat je aankomt.

probeer je ontbijt iets vroeger te doen en MEER, hier in de voedinssectie staan genoeg tips over monster ontbijten met banaan, whey, weightgainer, melk, havermout brinta.. noem het maar op.

Als je niet zwaarder wordt zit er maar 1 ding op: eet meer.

Ja dat ben ik ook van mening..natuurlijk eet ik helemaal niet zoveel vergeleken met de mensen die hier op het forum zitten maar jullie eten ook veeeeel meer dan gemiddeld. Als ik dan vergelijk met wat vrienden ofzo dan eet ik best veel en anders wel evenveel als hun en zij zijn een stuk groter haha.

Kaas gaat helaas niet lukken omdat ik dat niet echt lekker vind..noten kan prima en ja ik wordt inderdaad gek van boterhammen! Pasta en rijst eet ik alleen savonds..heb geen zin om in de middag dat te gaan klaar maken.

Hoe zit het eigenlijk met brinta? Ik heb meerdere malen gelezen dat dat wel goed is om aan te komen? Ik heb even gekeken op de Brinta website en 1 portie brinta met 220ml melk is 220 calorien..valt wel mee toch?

Hoe zit het eigenlijk met brinta? Ik heb meerdere malen gelezen dat dat wel goed is om aan te komen? Ik heb even gekeken op de Brinta website en 1 portie brinta met 220ml melk is 220 calorien..valt wel mee toch?

die porties slaan volgens mij nergens op. ik doe veel meer dan 220 ml melk in mijn kom en vast ook veel meer brinta dan hun porties.

Probeer in ieder geval 2 liter volle melk per dag te drinken. Chocomelk is ook een goede weight gainer maar wat minder gezond door alle suiker.

Terug
Naar boven