MuscleMeat

hulp trainingschema

rafkuh

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
64kg
hallo ben nieuw op dit forum en ook nieuw in het fitniss, ik doe nu zo'n 4 maanden sporten, maar wil nu toch wat meer info, want wil graag meer massa kweken.
ik ben 23 jaar, 1,74 m. weeg 64 kg, vertpercentage ? .
ik doe nu 4 dagen in de week trainen ,
maandag: borst, biceps, schouders, buik
dinsdag, rug, triceps, benen
donderdag: borst,biceps,schouders,buik
vrijdag:rug,triceps,benen

welke oefeningen ik doe kan ik niet echt zeggen ken niet alle namen, maar elke spier doe ik zon 4 a 5 verschillende oefeningen.
en ik doe dan per oefening 3 setjes, met herhalingen van 10 , 8 en 6 keer, en iedere keer het gewicht verzwaren.
zo heb ik het van andere gehoord. ik hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen met een goed schema, want ik wil zo snel mogelijk spieren kweken. ik ben ook al een tijd bezig met mijn voeding maar hier op het forum vind ik er al ook heel wat info over.

alvast bedankt. greets raf

In de vuilnisbak met die split en lekker aan rippetoe beginnen zou ik zeggen.

maandag: borst, biceps, schouders, buik
dinsdag, rug, triceps, benen
donderdag: borst,biceps,schouders,buik
vrijdag:rug,triceps,benen

Kijk.. maandag belast je je triceps met het trainen van je borst (presses). Dinsdag belast je je triceps WEER, dit kun je voorkomen door die 2 om te draaien. Het beste kun je 2 spiergroepen per training pakken.. als je er 3 traint zal je bij de laatste gewoon niet optimaal kunnen trainen. En spiergroepen 1x per week is genoeg, ze hebben rust nodig om te groeien en hiermee krijg je niet voldoende rust (zeker niet als beginner). Soms krijg je meer voor minder.. snap je?

Als je graag een splitschema wil volgens neem dan iets als dit;

Maandag: Borst - triceps
Dinsdag: Rug - biceps
Donderdag: Schouders - buik
Vrijdag: Benen / kuiten

Als je dit schema volgt kun je voor borst, rug en schouders 3 á 4 oefeningen pakken. Biceps en triceps 2 á 3 oefeningen. Benen kan je naar mijn mening meer belasten met 5 á 6 oefeningen (inc kuiten) omdat dit ook je grootste en sterkste spieren zijn. Hou het aantal reps tussen de 8 en 12.. hoe je dat indeelt maakt niet ontzettend veel uit aangezien je als beginner op elke prikkel groeit ;)

• Topic Starter Topic Starter
maar heeft een rippetoe training nut voor mij, want wil zelf breder en gespierder worden ben zelf maar mager mannetje dus voeding is ook al belangrijk, maar kan iemand mij dan een goed trainingsschema voor mij maken aub,
alvast bedankt

Hoeveel betaalt dat (H) ?

rippetoe is wel een leuk schema ! zal goed in kracht aankomen en massa komt ook wel :)

• Topic Starter Topic Starter
ok dus het word al rippetoe maar er staan geen buik oefening bij, moet dat er zelf bij plaatsen of hoe zit dat??

gr

abs is buik :) ik doe ze in mijn oefening ook wel op de sportschool maar thuis doe ik ook veel buik iets van 150 sit ups zo gebeurt :) succes !

Terug
Naar boven