AndroidHealthClinic

Hulp voedingsschema.

Strifer

Novice
Waardering
0
Hey all,

Ik ben vrij nieuw hierin maar begin me zorgen te maken om het feit dat ik waarschijnlijk sneller gewicht verlies in de vorm van spier ipv. vet. Ik heb het één en ander berekend en begreep uit veel lezen dat een goed afgewogen voedingsschema helpt om je metabolisme te doen versterken en dus ook sneller vet verbrand en minder spier, maar kom niet echt uit met mijn schema en heb eerlijk gezegd geen idee waar ik beginnen moet.

Hier zijn tot nu toe mijn gegevens:

Leeftijd: 21j
Lengte: 1,92cm
Gewicht: 112kg
Vet%: 30,6%
Spier%: 43,1%
Water: 50,6
Botten: 4,7

Nu heb ik zelf zitten rekenen en zetten ik 1.5 week geleden mezelf op 115kg. Wat betekend dat ik 2458,7 kcal per dag nodig heb. Dat wilde ik verdelen in 7 maaltijden per dag wat uit komt op 351,2 kcal per maaltijd.

De motivatie en inzet is zeer zeker aanwezig alleen de kennis ontbreekt nog vandaar dat ik het hier dus vraag: Wat voor een balans zou dit schema moeten hebben qua K/V/E en welk soort voedsel is uitermate geschikt. Ik vind zo goed als alles goed te eten dus ik heb niks wat me tegen zal zitten!

Alvast ontzettend bedankt voor het mee denken!

Mvg.

Peter

verdeling verschilt heel erg per persoon. Ik vind het fijn om laag in KH's te gaan zitten maar er zijn zo weer 10 anderen hier die zeggen dat dat ongein is. Er zijn veel manieren om je voedingsschema in te delen, kzou zeggen lees je in over een paar manieren en dan heb je al wat voor en nadelen van bepaalde keuzes op een rijtje.
Bij het afvallen heb ik altijd moeite met de hoeveelheid eten, daarom zou ik juist aanbevelen zo schoon mogelijk te eten aangezien je hier doorgaans meer van naar binnen kunt drukken om aan je dagelijkse hoeveelheid te komen.

Er zijn best veel schema's gepost, kijk daar es om de soorten voeding te bekijken en de opbouw ervan.
Zoals Boss al zegt kun je het beste zoveel mogelijk onbewerkte voeding eten.
Qua balans zou ik vooral eerst kijken of je aan je eiwitten komt (rond de 2/3 gram per KG al dan niet berekend met je gewicht of V.V.M.) en daarna of je qua vetten niet te laag
zit (noten/olijfolie/vette vis) dan kun je de rest aanvullen met koolhydraten.
Begin 's ochtends met wat meer i.v.m. katabool effect wat optreed 's nachts en voor het trainen ook genoeg eten voor voldoende energie.
En vergeet 's avonds niet af te sluiten met wat "trage" eiwitten (bijvoorbeeld kwark) voor de nacht.
Als je genoeg eiwitten binnen krijgt hoef je je geen zorgen te maken over overmatig veel spierverlies, dat zit denk ik toch tussen de oortjes bij sommigen ;b
En natuurlijk voldoende water drinken (ong. 2/3 liter) op een dag.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Okee!

Bedankt voor de reacties tot nu toe, ik ga even wat bij elkaar pakken en daar een geschikt schema voor proberen te maken voor mezelf. Zelf ben ik gek op rijst dus ik denk dat dat er zeker wel terug in zal komen!

Meer reacties worden gewaardeerd!

Als je macro's kloppen kom je rond de 2800 cal. uit.
Voor je eerste voedingsschema ziet het er goed uit.
Ik weet niet hoe vaak je KT en cardio doet, maar anders zou ik het es een paar weken proberen.
Probeer wel af te wisselen met je beleg en avondeten, anders wordt het wat te eentonig en hou je het misschien minder lang vol.

Zet em op :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ja was inderdaad ook niet van plan ELKE avond rijst te gaan eten of continue kip filet (alhoewel ik dat wel super lekker vind tho).

Ik was van plan 4 dagen p/week naar de sportschool te gaan. Ik zit nu op de 30min Cardio voor KT. Dan 30/45min KT en dan weer 30min Crosstrainer.

Terug
Naar boven