Fitness Seller

I goes doggcrapp 2009

indekay

Competitive Bodybuilder
Waardering
23
Lengte
Massa
157kg
Vetpercentage
6%
Een nieuw jaar... nieuwe doelen! M'n vorige doggcrapp-logje was een kort leven beschoren, met dank aan het hoge vet%. Dat ligt nu helemaal anders en de doelstelling is om niet meer uit de bulk te komen. En daarvoor hanteer ik een strikt eetschema zonder koolhydraten na 18u, met 2x 30min. ochtendcardio per week.

Dit is m'n schema dat van start gaat maandag a.s.

1.
Benchpress (1RP 15-20)
Incline flyes (2SS)
Upright rows (1RP 15-20)
Triceps pushdown (1RP 12-18)
Pull ups (1RP 15-20)
Deadlift (2SS)

2.
EZ Barbell curl (1RP 15-20)
Hammer curl (1SS)
Calve (db) raise (1RP 20-30)
Standing Leg curls (1RP 20-30)
Front squat (1SS + widowmaker)
Cable crunches (2SS)

3.
Incline BP (1RP 15-30)
Dumbbell overhead press (1RP 15-20)
Lateral raises (2SS)
Close grip BP (1RP 11-15)
Barbell BOR (1RP 12-18)
Seated rows (1RP 15-20)

4.
45° dumbbell curl (1RP 15-20)
Reverse curl (1RP 15-20)
Romanian DL (2SS)
Lunges (1SS + widowmaker)
Abs - side bends (2SS)

5.
Decline BP (1RP 15-30)
Military press (1RP 15-20)
Dips (1RP 15-20)
Lat pull (1RP 15-20)
Dumbbell BOR (1RP 15-20)
Leg raises (2SS)

6.
Spider curl (1RP 15-20)
Wrist curl (1SS)
Fullsquat (1SS + widowmaker)
Glute ham raises (1RP 20-30)
Sit ups (2SS)

Nice!:thumbs: veel succes kerel!:thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Danke schön. Zaterdag nog een laatste deload training en dan gaat de strijd tegen het logboekje weer van start :D

1. 80g havermout + 300ml halfvolle melk + 30g whey + banaan

2. 250g kwark + 2 eieren

3. 4 sneden volkoren brood + 150g kipfilet + 20g pindakaas

4. 200g puree + 225g hamburger

Pré-wo: 20g whey

Post-wo: 250ml cranberry juice + 20g dextrose + 5g crea-mono

5. 1 grote aardappel (of 62g pasta/rijst) + 250g kipfilet/biefstuk + 1 el olijfolie/lijnzaadolie

6. 150g tonijn + 1 el bolognaisesaus + handvol noten + 3 visoliecaps

Alles samen zo'n 3200kcal, waarvan 300g E.

puree? Aardappelpuree?

Wat zijn jouw stats nu dan?

Eerste training van 2009 vandaag:

Squat

15x20
12x40
12x60
10x80
5x100
15x60

Front raises (barbell)

19x30 rp-set

Concentration curl

12x12
10x14
8x16
8x18

Wrist curl

12x30
5x40 (mezelf eventjes overschat, wel monsterpomp in onderarmen)

Cable crunches

12x50
8x65

Dumbbell side bends

12x32
10x34

+ 30 minuten cardio

Begeleidend orkestje: http://www.myspace.com/intothecoffin

Na het squatten had ik wat last van zure oprispingen, vrij vervelend, maar verder best wel tevreden over deze laatste deload-training. Ik kijk al uit naar maandag :D

lekker bezig!

Ben ook benieuwd, vanwaar die toevoegingen aan je schema? Ook het idee dat je er met een extra setje net ietsje meer uithaalt?

Het zgn meerisbeter gevoel ? :D

waarom die squats niet a la doggcrap dan?

Het zgn meerisbeter gevoel ? :D

Moet zeggen dat ik vooral bij schouders ook het idee heb dat 1 setje side raise het volledig compleet zou maken hoor, ga er voortaan ook 1 setje side raise met 5 seconden negatief bij doen.

waarom die squats niet a la doggcrap dan?

Hij gaf al aan dat het een deload week was. Dus dat hij niet alles rest paused doet, en (om het maar zo te zeggen) 2 weken weinig doet.:D Dit is om alles een beetje te laten herstellen, en zodat je nieuwe oefeningen kunt zoeken als je op een plateau bent gekomen.

Hij gaf al aan dat het een deload week was. Dus dat hij niet alles rest paused doet, en (om het maar zo te zeggen) 2 weken weinig doet.:D Dit is om alles een beetje te laten herstellen, en zodat je nieuwe oefeningen kunt zoeken als je op een plateau bent gekomen.

ach zo, khad alleen de trainingspost + de openingspost gelezen.. vandaar!

Het lijkt me vrij evident dat je de principes onderscheidt van de toepassing ervan op elkeens eigen sterktes en zwaktes.
Ik heb persoonlijk meer nood aan bovenkant borst en vollere schouders, dus spreekt 't voor zich dat ik meer incline werk en flyes ga invoegen. Schouders idem, maar dan met upright rows en laterals.

Doggcrapp hoef je niet compleet letterlijk te interpreteren, toch niet als gevorderde. In 't begin doe je het idd beter standaard, maar op den duur moet je ook zelf ondervinden op welke oefeningen je het hardst gaat en moet je rekening houden met achterlopende spiergroepen.

Het lijkt me vrij evident dat je de principes onderscheidt van de toepassing ervan op elkeens eigen sterktes en zwaktes.
Ik heb persoonlijk meer nood aan bovenkant borst en vollere schouders, dus spreekt 't voor zich dat ik meer incline werk en flyes ga invoegen. Schouders idem, maar dan met upright rows en laterals.

Doggcrapp hoef je niet compleet letterlijk te interpreteren, toch niet als gevorderde. In 't begin doe je het idd beter standaard, maar op den duur moet je ook zelf ondervinden op welke oefeningen je het hardst gaat en moet je rekening houden met achterlopende spiergroepen.

True je kent je lichaam et beste zelf na een paar jaar training!

Training van vandaag:

1. De stretches vermeld ik er niet bij, maar doe ik uiteraard iedere keer (60s lang) na de desbetreffende spiergroep.

2. vorige resultaat tussen haakjes, huidig resultaat in vet

Shoulder dislocations 40x (een absolute must om schouderblessures te voorkomen)

Benchpress (22x75) 23x80
:woot: zomaar eventjes 5kg en een rep erbij!!

Incline flyes (8x22; 10x18) 10x22 14x18 + stretch
De enige stretch die ik amper 30s kan volhouden

Upright rows (26x40) 20x44

Triceps pushdown (30x40) 20x45
Hoger dan de bedoelde 12-18 reprange, dus volgende week naar 47,5

(pronated) Pull-ups (2SS) 8xBW +2kg; 10xBW
Tijdens de opwarming al gemerkt dat de schouder weer wat tegenwerkte, dus van nu af aan hou ik het bij 2 straight sets ipv. rest-pauze)

Deadlift 6x120 2x140 + onderrug stretch
Er zit wel al meer in, maar ik wil vanaf nu systematisch opbouwen. Vroeger te veel en te vlug willen vooruit gaan met DL met allerhande blessures en kleine plaagjes vandien. Eerst die 140 opbouwen tot 6 reps en dan verhogen in gewicht. Sowieso ligt m'n 1rm op dit moment echter niet hoger dan 150 denk ik.

Blasmusik van dienst: INCANTATION http://www.myspace.com/incantation

Ziet er goed uit

2 maal met mij meetrainen, en zulke resultaten :D

Nee, hopelijk geen blessures maar goeie resultaten. Keep pumpin'

Ahnuld aproved;)

Net een verdikking ontdekt buitenkant rechterpeck. Niet pijnlijk (enkel bij flink drukken), lichtjes rood. Gewoon een bloeduitstorting, neem ik aan ???
Hopelijk geen blessure. :(

Terug
Naar boven