MuscleMeat

I goes doggcrapp 2009

• Topic Starter Topic Starter
he Indekay ik zie in je schema in je eerste post van dit log enkele straight sets na bv. borst of schouders staan (flyes en raises). Doe je dit om die punten wat op te halen?

Yep.
Borst groeit bij mij niet voldoende met presses alleen. De raises doe ik om vollere/rondere schouders te krijgen.

Oke top:thumbs: en dan gewoon reps rond de 12 houden?
Ik ga dat misschien ook bijvoegen voor rear delts en misschien een fly oefening erbij:)

Vandaag nog altijd ziekjes. Toch veel zin om te trainen. Training ging uitstekend, al trapte ik wel wat vlugger op m'n adem. Nog een dagje of 2 vroeg naar bed en ik ben weer volledig de oude (denk ik).

Decline BP (20x80) 19x82.5
Nét geen evenaring van m'n reps. Rep 20 tot halverwege en dan terug naar beneden.

MP (19x45) 18x47.5
Zelfde hier. Fail halverwege de 19de rep :mad: MAAR, de vooruitgang die ik niet had bij de DB press, heb ik nu wel bij de MP :)

Dips (15xBW+15) 17xBW+15
:)

Lat pull (16x90) 19x90
:):)

Dumbbell row
(19x34) 18x36

Abs 2SS

Die latpull begint al zwaar te worden! Bijna fullstack?
Kunt straks ook wel es beginnen te chinnen niet?:D

Die latpull begint al zwaar te worden! Bijna fullstack?
Kunt straks ook wel es beginnen te chinnen niet?:D

Ik train thuis hé, dus ik kan er zoveel kilo's op hangen als ik wil (barbarian line powerrack met lat-station). Chinnen doe ik sowieso al, maar ik doe nu straight sets. Tot failure heb ik teveel last in m'n linkerschouder.

Training van gisteren verliep niet zo goed. Vermoeide indruk, wat rugpijn (geen idee waarvan), dus ook minder gemotiveerd.

Spider curl (15x38) 15x38
:mad:

Wrist curl (12x35) 12x37.5

Calve raise (22x16) 23x16
Lichte verbetering, was ik echter niet echt tevreden mee. Met rechts zitten er sowieso 2 reps meer in, maar ik hou het bij de reps van de zwakste kant

Fullsquat (6x100, 20x ??) 5x102.5 20x65
Vond ik ook niet voldoende :mad:

Glute ham raises 18xBW

Sit ups 12x+10; 12x+15

Conclusie: niet erg tevreden over de resultaten. K*t onderrug ook altijd.

Volgende keer beter kerel! Die glute ham raises, doe je die nog assisted?
Effe lekker uitrusten van het weekend en dan maandag weer volop knallen!:thumbs:

Volgende keer beter kerel! Die glute ham raises, doe je die nog assisted?
Effe lekker uitrusten van het weekend en dan maandag weer volop knallen!:thumbs:

Uitrusten? No way :D Zaterdag trainen!! Die glute ham raises doe ik met m'n knieën op m'n bankje, en m'n hielen onder de kussens van m'n lat-station.

netjes die glute ham raise! helemaal parallel??

Oke ja zo heb ik ze ook wel gedaan ja, maar toen vond ik het daarna beter gaan als ik assistence had van de latpulley (touwtje eraan).

Vandaag:

BP (23x80) 18x85
Op zich best wel tevreden. Vorige keer was een super vooruitgang, het kan niet alle dagen feest zijn.

Incline flyes (10x22 14x18) 10x24 15x19
Gaat lekkaah die inclines

Upright rows (20x44) 19x46

Triceps pushdown (20x45) 18x47.5
19de rep net niet gehaald, dus fail.

Pull ups (8x BW+2, 10xBW) 8xBW+3, 7xBW
Rechterschouder begon weer tegen te werken bij m'n laatste set, dan maar geen risico genomen.

DL (6x120 2x140) 6x120 3x140
Bij 't begin van die 140 dacht ik al "owww nee, dat wordt niks", maar dan toch nog m'n tweede adem gevonden. Rep per rep naar 6x140...

Conclusie: best wel tevreden. Weer overal meer kunnen pakken, echter jammer van m'n schouder akefietjes :( (En zo is er altijd wel iets hé ;))

Die flyes beginnen langzaam aan beestig te worden kerel:thumbs:

nette flyes! Houd jij je armen helemaal gestrekt?

nette flyes! Houd jij je armen helemaal gestrekt?

Tuurlijk niet, ik moet geen elleboogblessures hebben. Armen licht gebogen doorheen de hele oefening, dus ook bovenaan, zo hou ik de spanning er ook op.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heute:

BB curl (15x42) 17x42
Twee extra herhalingen is leuk :)

Hammer curl (10x17) 7x18
Deze keer er echt op gelet om m'n polsen strak te houden en dat resulteert natuurlijk in 'n "mindere" prestatie. De pomp bij de biceps-stretch is trouwens zalig!

Calve raise (23x16) 24x16
Echt afzien om die ene extra herhaling, shit zeg...

(standing cable) Leg curls (25x8.75) 25x10
Ai ai ai, wat is die stretch pijnlijk. Die 10kg begint nu wel door te wegen, dus volgende week verwacht ik een mildere vooruitgang.

Front squats (6x85 20x62.5) 7x85 20x65
Dacht even een hartaanval te krijgen tijdens die widow... trillen langs alle kanten.

Cable crunches (12x45 12x55) 12x52.5 10x60

haha die widows zijn af en toe onmenselijk he:D
Voor de rest weer een nette vooruitgang:thumbs:

yaw dawg..gaat goed

BB curls? EZ of straight bar...eenderhoe naaiz.

Frontsquats is moordend bij deze herhalingen.

Hondepoep trainingen zien er leuk uit..:cool:

Ben mij nog overal zo'n beetje aan het inlezen over doggcrapp, zou het overwegen om het ook een tijd te proberen. Vraagje: zijn er ook nadelen aan volgens jou en zo ja welke?
thx

yaw dawg..gaat goed

BB curls? EZ of straight bar...eenderhoe naaiz.

Frontsquats is moordend bij deze herhalingen.

Hondepoep trainingen zien er leuk uit..:cool:

EZ bar ;)

Optifiber zei:
Vraagje: zijn er ook nadelen aan volgens jou en zo ja welke?

Persoonlijk zie ik weinig nadelen. Een nadeel kan zijn dat het blessuregevoeliger is omdat je altijd tot failure traint. En misschien dat je jezelf dan na een tijd zodanig gaat forceren om toch maar aan die extra rep te geraken, dat je jezelf pijn doet. Met enige zelfdiscipline mag dat echter geen probleem zijn. Maar goed, dit verschilt van persoon tot persoon uiteraard. Zelf ben ik niet übergevoelig voor blessures, enkel voor onderrug moet ik oppassen met DL-varianten, vandaar dat ik nu de DL maar mondjesmaat opvoer.

Terug
Naar boven