AndroidHealthClinic

ICF 5x5 vierde dag

Dunden

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
88
Lengte
1m76
Massa
80kg
Ik doe op dit moment ICF 5x5 en hierbij zijn er in het weekend twee opeenvolgende dagen rust, ik vraag mij af of deze 2 dagen rust enkel vanuit praktische overweging is… op deze manier train je standaard op M W F, en dat is makkelijker in te plannen… of zijn die 2 dagen echt nodig qua herstel… Aangezien in principe 48uur tussen training genoeg zou moeten zijn. Van de andere kant… heeft het zin om 4x per week je spiergroepen te trainen?

Ik zit dus te denken om Ma Woe Vrij Zo Di Do Za etc te doen. Ik heb zelf zoiets van gewoon proberen en als ik merk dat die 2 dagen echt nodig zijn, kan ik ze altijd nog toevoegen… Maar ik wil ook niet zo’n domme beginner zijn die een schema verbouwereerd en vervolgens raar staat te kijken als de boel stagneert.

Dus graag meningen van iemand die wel weet waar ie het over heeft :) :D

Rustdagen zijn zeker nodig, helemaal als je in een wat gevorderde fase komt.

Nu zijn de gewichten nog relatief laag en zal het herstel sneller zijn.
Als je in de hoge gewichten beland ga je je rustdagen als noodzaak ervaren en zal je er zeer blij mee zijn.

Niet te vergeten dat in rust je lichaam ook met processen bezig is, rust is net zo noodzakelijk als het trainen zelf.
Je CNS krijgt een hoop te verduren met 3 trainingsdagen in de week en rust is noodzaak.

More is less ... Meer trainen is niet altijd beter en werkt in veel gevallen zelfs averechts.

Ik train ook fullbody maar dan met minder volume.
Na 5 compound oefeningen per trainingssessie moet ik niet denken aan nog meer oefeningen.

Om de dag trainen dus 7 trainingen en 7 dagen rust in 2 weken hoeft geen probleem te zijn.
Zolang je maar rekening blijft houden met je totaal intensiteit en herstelvermogen.

Terug
Naar boven