Fitness Seller

Ideale duur voor training

mndc

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af hoe lang jullie workout is en wat jullie doel erbij is. Ik heb gelezen dat de ideale duur voor een training 45-60 minuten is, omdat je na zo'n 60 minuten cortisol gaat aanmaken, wat zelfs tegen je kan werken. Trainen jullie ook ongeveer zo lang?
Nog een vraag: gegeven dat je het juiste gewicht gebruikt, na hoe veel reps en sets heb je een spier of spiergroep zó belast dat het optimaal is voor de spiergroei?

Bij voorbaat dank.

• Topic Starter Topic Starter
En na zo'n workout van 45-60 minuten, moet je dan een dag rust nemen en de dag daarna weer trainen? Ook vroeg ik me af hoeveel sets en reps je per spier of spiergroep moet doen om je spier zo te belasten dat het optimaal voor spiergroei is? En vind je pre-exhaustion prettig?

Welk boek?

Dit is afhankelijk van herstel en genetica, ervaring anabolen........ Waarom toch altijd die simpele vragen als wat is de meest ideale ..... in een persoonlijke situatie stellen? Dan weet je als je de vraag stelt toch al dat de vraag niet te beantwoorden is.

Ymir, dat is waar. Dan wil ik het zo vragen: hoe lang trainen jullie?

Hangt volledig van je intensiteit af, je snelheid in je oefeningen en setjes. Ene keer ben ik met een uurtje klaar, meestal als ik alleen train. Maar soms ben ik er ook anderhalf uur tot 2 uur. Je merkt zelf wanneer je geen energie meer hebt en je je spieren gesloopt hebt.

Ik train tot ik niet meer verder kan. Ik start met weinig gewicht en doe set van 10, ik bouw zo in gewicht op en hoop zo nog altijd sets van 10 aan te kunnen. Lukt een set van 10 niet meer? Dan set van 8, en gewicht blijven opbouwen tot een set van 6 nog haalbaar is! Eronder zou ik niet meer gaan, dan forceer je je spieren te veel en is niet goed om breuken en/of verrekingen te krijgen.
Ikzelf train zonder al teveel pauze's, lekker doortrainen zodat er voldoende bloed doorstroming is!
& Inderdaad, zoals je zei, de ideale training duurt ongeveer 45 - 60 minuten, dit kan natuurlijk iets meer zijn ook. Met "iets meer" bedoel ik nu ook geen 60 minuten :D

Terug
Naar boven