MuscleMeat

Iemand vanavond de maan gezien?

Realist

Massive Warrior
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
851
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Ik zag em toen ik net kwam aanrijden, hij staat echt retedicht bij de aarde :eek:
Zoiets heb ik nog nooit gezien

Illuminati.

Ik zag hem toevallig gisteren nacht ook , En viel me ook op hoe goed je hem kon zien.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou bijna naar buiten gaan om te kijken :)

Dat komt doordat de baan van de maan veranderd door de zon en andere planeten.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Haha, ik fiets al paar jaar een uurtje door het bos 's avonds (op weg naar huis!).
ZO IETS HEET VOLLE MAAN.

Dan kan ik altijd een week zonder licht op mijn fiets door het bos :D
Is dan echt net of ik in een horror film zit ofzo met al die mega schaduwen van die bomen, maar echt super adembenemend hoe mooi het is.
Als er wolken zijn is het wat minder..

The distance between the Moon and the Earth varies from around 356,400 km to 406,700 km at the extreme perigees (closest) and apogees (farthest). On 19 March 2011, it was closer to the Earth while at full phase than it has been since 1993. Reported as a "super moon", this closest point coincides within an hour of a full moon, and it thus appeared 30 percent brighter, and 14 percent larger than when at its greatest distance

Straks valt ie op de aarde...[Afbeelding niet meer beschikbaar]

wist niet dat je zo romantisch was, realist

Als de volle Maan vlak boven de horizon staat lijkt deze groter dan wanneer ie hoger staat. Dit is ook zo met de zon. Het is een ilusie.
De gele kleur is ook alleen te zien als de Maan laag staat. Het licht moet dan door meer atmosfeer om ons te bereiken. Blauw licht wordt meer verstrooid dan rood licht waardoor de Maan geler is.

Terug
Naar boven