Fitness Seller

IFBB gaat effectief drugs controles doen...

In dat opzicht vind ik het niet olympische spelen waardig. Vind het knap wat ze doen allemaal hoor en wat ze er voor over hebben. Maar jezelf insmeren met een goedje en je spieren flexen op een podium vind ik geen sport. De inspanning die ze ervoor geleverd hebben wel.
Snooker, schaken, (ok niet olympisch) etc zijn toch ook sporten, daar komt nog minder beweging en fysieke inspanning bij te pas dan bij poseren. Overigens mag je dat poseren niet onderschatten , de fysieke inspanning daarbij laat veel atleten buiten adem. Een BB wedstrijd is zwaarder dan je denkt, maar vooral de vele jaren van training en de weken voorbereiding op een wedstrijd zijn vanzelfsprekend het zwaarst.

hypocriet of diegenen op podium gaan staan hebben veel geld ;)

De IFBB tekent zijn eigen doodvonnis als ze echt van plan zijn alle drugs eruit te halen ... vroeg of laat komt er dan een nieuwe bond waar de toppers gaan zitten, waar wel gebruikt word.

Dat dacht ik ook al bij mezelf toen ik het hoorde.

Snooker, schaken, (ok niet olympisch) etc zijn toch ook sporten, daar komt nog minder beweging en fysieke inspanning bij te pas dan bij poseren. Overigens mag je dat poseren niet onderschatten , de fysieke inspanning daarbij laat veel atleten buiten adem. Een BB wedstrijd is zwaarder dan je denkt, maar vooral de vele jaren van training en de weken voorbereiding op een wedstrijd zijn vanzelfsprekend het zwaarst.

Als je dat maar weet!! Zeker na maanden dieet en zonder een druppel water in je lijf onder een hoop hete spots :D

Hypocriet zou dit zijn. Wel ieder jaar een nieuwe mr. Olympia, gewoon de huidige eruit pikken en controleren :)

De hele sport is verziekt met het gebruik van GH, slin en Synthol. Lang leve de drugsvrije sport.

Daar zit niemand op te wachten. Ik weet nog dat iemand een mooie sig had. ''Natural bodybuilding is just like the paralympics, it's fun to watch, but you don't wanna be a part of it''.

Dit is idd weer zo hypocriet als ik weet niet wat. Gaat in de praktijk natuurlijk helemaal niks mee gedaan worden.

Jamesss!

Is kijken hoe streng ze zijn. Vind het random uitkiezen van athleten wel erg vreemd. Pak dan gewoon iedereen van een bepaalde wedstrijd / categorie. Kan je ook lachen als iedereen wegvalt en er dus totaal geen O komt... idd zwaar hypocriete bende. Hoe gaan ze dat bijv met een Jay Cutler doen die laatst openlijk stond te vertellen over het gebruik?
denk dat het gewoon is om bepaalde atleten, die een bedreiging vormen voor de stokpaardjes van de sponsoren uit te schakelen. ze zullen heus cutler niet onverwachts testen.

Denk dat het is omdat ze geen geld genoeg hebben om iedereen te testen.

Als kleiduifschieten een Olympische sport is, dan zie ik niet in waarom BB dat niet zou kunnen zijn.

Omdat kleiduifschieten niet direct word gelinkt aan dopinggebruik. IOC doet er alles aan om niet in een slecht daglicht te komen en dan zou BB plots een olympische discipline kunnen worden. Het is Ben Weider's levensdoel maar het zal hem nooit lukken

als het echte true natural wedstrijden gaan worden blijft er niet veel over. dan zijn het de kale's en mister10'die bij de nederlandse top gaan horen.

overigens niks slechts over deze kerels(super fysieken)......maar zie er graag 30 kilo extra massa bij.....

als het naar de classic fysieken zou gaan zou wel super vet zijn...

Ik hoop dat ze gaan controleren met glazen potjes om in te plassen.
Want die chemische zeik die uit de pro's komt, smelt zelfs het sterkste plastic :p

OT: tsja, het wordt dan een situatie zoals in het wielrennen denk ik.
Iedereen gebruikt maar zoekt steeds achter nieuwe middelen. Mss komt ons dat
ten goede en wordt er nog eens wat nieuws ontdekt :p

Als de IFBB het gaat verbieden wordt er gewoon een andere organisatie te grond uit gestampt die het wel toelaat of door de vingers ziet.

omdat kleiduifschieten niet direct word gelinkt aan dopinggebruik. Ioc doet er alles aan om niet in een slecht daglicht te komen en dan zou bb plots een olympische discipline kunnen worden. Het is ben weider's levensdoel maar het zal hem nooit lukken

+1

Het enige wat meer gestimuleert wordt, is het nemen van grotere risico's. Gasten die onbekend juice gaan testen dat misschien niet gevonden kan worden. Juice dat misschien wel gevaarlijker is, minder over bekend is etc. Dit is een sport waar met verstand gebruikt wordt, en ik denk niet dat deze tests het er veiliger op maken.

@@@ Ik geloof ook niet dat poseren ondnerschat mag worden. Heb het zelf nog nooit op een podium gedaan, maar als je er staat met zo'n laag bf, elk spiertje langere tijd meerdere malen maximaal aanspannen.. In ieder geval als ik een poging doe thuis voor de spiegel, sta ik daarna altijd te hijgen als een paard.. hahaha

het schijnt dat hans kroon de bekertjes beet gaat houden waarin de bodybuilders moeten pissen.

Haha, zal wel mooi zijn. Krijg je YBF niveau op de Olympia (no offence tegenover YBF'ers ;) ) en de jongens in de sportschool zijn de juiced up big bobo's :D

Lijkt me ook wel een mooi gezicht. Een ecto met roze dumbbells op de voorpagina van de flex.

Maar bij Snooker en Schaken komen wel andere vaardigheden om de hoek kijken: Vaardigheid en denkvermogen.

Op het podium poseren kan niet iedereen, maar ik vind het lachwekkend om poseren topsport te noemen. In principe zijn bodybuildingwedstrijden helemaal geen sportwedstrijden: Er is totaal geen sprake van een competitie waarbij uithoudingsvermogen of vaardigheden op de proef worden gesteld, dit is allemaal in de sportschool al gebeurd en daarbij komen enorme hoeveelheden dope kijken.

Ik hou ook van krachttraining, maar BB als sport laat me volkomen koud. Wielrennen, voetballen en atletiek, dat is topsport. Bij bodybuilding gaat het alleen om het showen van je lichaam. Dat is geen sport, het gene wat ze daarvoor hebben moeten doen in de sportschool uiteraard wel. Maar ja, hoe kun je daar nu een wedstrijd van maken?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven