AndroidHealthClinic

Ik ben piloot, wat mag ik wel en wat mag ik niet gebruiken?

Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn , verschillende van mijn vrienden werken als lijnpiloot in belgie, verschillende van hen gebruiken tijdens het uitgaan wel ook wel eens coke of xtc. Hier zijn nog nooit problemen van gekomen bij medische keuringen. Ik denk dat het een beetje van maatschappij tot maatschappij afhangt. Maar ik ben zo goed als zeker dat ze niet naar anabolica op zoek gaan . Je moet natuurlijk wel in de gaten houden dat je bloed tegen dat je gaat weer helemaal ok is, je cholesterol en dergelijke, zodat ze niet verder op zoek hoeven te gaan . Gezondheid is en blijft topprioriteit voor een piloot, vergeet dat niet !

Laatst bewerkt:
Ach, als hij al zo van zichzelf is was dat bij zn opleiding al opgevallen en was ie ook niet piloot geworden.

Mocht ie nu dat soort rare dingen ineens gaan uithalen met een beetje extra test heeft ie altijd nog collegas die m hier op kunnen attenderen.

Ik zie het probleem totaal niet.
In normale omstandigheden misschien niet, maar als een piloot in een noodsituatie komt, dan speelt het misschien wel een rol. Ik vind sommige beroepen niet verenigbaar met aas gebruik, sorry.

Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn , verschillende van mijn vrienden werken als lijnpiloot in belgie, verschillende van hen gebruiken tijdens het uitgaan wel ook wel eens coke of xtc.
Het moet niet gekker worden ...

tuurlijk zijn er jonge piloten die wel is een lijntje snuiven of een jointje roken. ik heb er ook gekend. kan geen kwaad zolang je maar nuchter en uitgeslapen bent (en de drugs uitgewerkt zijn) als je moet vliegen. drank idem. ik ken ook piloten die goed kunnen zuipen, maar ze weten wanneer ze mogen drinken.

Hmm ik snap het niet zo goed.
Wil je zo groot worden dat je niet meer in je pilotenstoel past??
Ik zou gewoon lekker naturel trainen.
Waarschijnlijk zijn je trainingsmogelijkheden toch al niet ideaal.
Dus gewoon lekker trainen en geen risico's nemen zowel voor je baan als je passagiers.
Pimpen hoef je niet met je lichaam. Dat kun je doen met je baan en salaris:)

In normale omstandigheden misschien niet, maar als een piloot in een noodsituatie komt, dan speelt het misschien wel een rol. Ik vind sommige beroepen niet verenigbaar met aas gebruik, sorry.

Het moet niet gekker worden ...

Snap je volkomen, maar waar is de grens dan.

zware bullshit thread...gewoon kuurtje doen..zou wel oppassen met peptides, deze willen nog wel eens het gezichtsveld verminderen...

piloot mag niet kuren, maar buschauffeur wel..buschauff heeft met veel meer irritatie te maken dan piloot..over een dag gezien vervoert deze zelfs meer mensen..en de kans dat er iets gebeurt met een bus is groter dan met een vliegtuig..

zware bullshit thread...gewoon kuurtje doen..zou wel oppassen met peptides, deze willen nog wel eens het gezichtsveld verminderen...

piloot mag niet kuren, maar buschauffeur wel..buschauff heeft met veel meer irritatie te maken dan piloot..over een dag gezien vervoert deze zelfs meer mensen..en de kans dat er iets gebeurt met een bus is groter dan met een vliegtuig..

Thanks Klaas, eindelijk iemand die het ook ziet;)

Dit onderwerp roept natuurlijk vele vragen op en discussies. Het veiligste is natuurlijk dat je clean vliegt. Maar we weten niet hoe hij clean is: rustig of onrustig, kalm of eerder nerveus,.... Ik denk dat hij dit voor zich zelf moet uitmaken wat voor hem het beste is en in zijn beroep.
Hij kan natuurlijk ook een heel licht kuurtje nemen waar dat hij niet zoveel sides van heeft en dat na een korte perdiode niet meer op te sporen is in zijn bloed.
Dan is het aan hem om zich te verdiepen in de sticky's en veel te lezen over AAS.

MVG Davy

Ik vind gerust dat hij een kuurtje mag proberen. Iedereen reageert toch anders op die producten... Dus rustig aanzetten en naderhand langzaam verhogen.

Ben zelf zo iemand die op 750 mg testo en 600 mg tren-e EW geen zak voelt, ja, beetje geiler, beetje zweten... That's it... maar de gains zijn er niet minder om DUS; zolang mijnheer gezond is en kan vliegen... PS; er is altijd nog een co-piloot voor als het echt zou misgaan...

Ik zou me trouwens niet zo druk maken over de AS op zich, ik betwijfel of daar uitdrukkelijk op gecontroleerd wordt.. Maar als je aan de AS zit en je bloeddruk is hoog en je hartslag ook.... dan krijg je een NO FLY.... en dat is natuurlijk niet de bedoeling....

Gr

B.

Waarom zouden piloten andere mensen zijn dan normale mensen, ok ze hebben een grote verantwoordelijkheid, maar verder zijn het mensen als u en ik. Natuurlijk zitten er bij die wel eens graag een pilsje drinken(of wat anders), maar ik kan jevertellen dat tegen dat ze in de cockpit stappen ze wel zullen zien dat ze in prima fysieke toestand zijn en zo hoort het ook...
In zen vrije tijd is ieder een vrij mens en zolang het de job niet beïnvloedt is er volgens mij geen probleem.

niet met inzitten, kuren maar.
In het ergste geval stort je neer en als piloot ben je toch op slag dood, dus ze kunnen het u maar één keer lappen

Ik steun een aantal hier die wel aangeven dat je je verantwoordelijkheden moet kennen en dat het absurd is om dit soort dingen te gebruiken met het beroep wat je hebt.

En vergelijking buschauffeur vs. piloot.. wat een vergelijking. Maar eigenlijk zou een bus chauffeur zich ook 10x moeten nadenken voor ie zoiets doet. Ken je verantwoordelijkheid.

En richardv heeft ook een punt.. trainings omstandigheden zijn niet optimaal en stewardesjes neuk je ook als je fatsoenlijke kop en kleding hebt en poen.( niet dat alle stewardessen sl*tten zijn...)

Ik steun een aantal hier die wel aangeven dat je je verantwoordelijkheden moet kennen en dat het absurd is om dit soort dingen te gebruiken met het beroep wat je hebt.

En vergelijking buschauffeur vs. piloot.. wat een vergelijking. Maar eigenlijk zou een bus chauffeur zich ook 10x moeten nadenken voor ie zoiets doet. Ken je verantwoordelijkheid.

En richardv heeft ook een punt.. trainings omstandigheden zijn niet optimaal en stewardesjes neuk je ook als je fatsoenlijke kop en kleding hebt en poen.( niet dat alle stewardessen sl*tten zijn...)

Waarom is die vergelijking zo stom dan??

Ja, wat is er zo dom aan die vergelijking?
Allebei vervoeren zij mensen van a naar b.

Beide vervoeren mensen van A naar B maar de risico's met een vliegtuig zijn groter als met een bus. Ook al zijn er 100 presentage's dat vliegen veiliger is als auto rijden.

Opstijgen, landen, de hogere snelheid maar vooral de noodsituatie's.. met 80km/h achterop een auto klappen is wat anders als op 3 kilometer hoogte met paar honderd km per uur ineens 2 motoren hebben die uitvallen or whatever.

Der lopen blijkbaar nogal wat onverantwoordelijke idioten rond met goede banen.

Beide vervoeren mensen van A naar B maar de risico's met een vliegtuig zijn groter als met een bus. Ook al zijn er 100 presentage's dat vliegen veiliger is als auto rijden.

Opstijgen, landen, de hogere snelheid maar vooral de noodsituatie's.. met 80km/h achterop een auto klappen is wat anders als op 3 kilometer hoogte met paar honderd km per uur ineens 2 motoren hebben die uitvallen or whatever.

Je redenen zijn gegrond, maar mijn vergelijking ook.
De moraal van het verh...topic is, dat ieder beroep zijn risico's heeft.
En dat je met deze medicatie erg uit moet kijken.

Maar beste Capoeirist, om nou de grens bij een piloot te stellen en bv niet bij een doodgewone automobilist is niet terecht.

risicos zijn kleiner met een vliegtuid tov een bus....is volgens mij statistisch gezien toch wel vrij bekend....

Even terzijde: Ik weet dat er bij de KLM ventjes werken die de hele dag niets anders doen dan Internet afstruinen op zoek naar alles wat direct en indirect met KLM te maken heeft.
Ook als je niet voor deze club werkt zou ik toch maar even checken of alle digitale sporen wel héél goed weggewerkt zijn.
Het gaat er in dit geval nml niet over of wat voor drugs dan ook slecht of niet slecht voor je zijn, maar of je ze gebruikt.
Als 1 van die hufters aan kan tonen dat een piloot wat dan ook gebruikt, dan is er weer een carriere kapot, KLM of niet. Hufter weer een puntje, (ex)piloot niet.

Even terzijde: Ik weet dat er bij de KLM ventjes werken die de hele dag niets anders doen dan Internet afstruinen op zoek naar alles wat direct en indirect met KLM te maken heeft.
Ook als je niet voor deze club werkt zou ik toch maar even checken of alle digitale sporen wel héél goed weggewerkt zijn.
Het gaat er in dit geval nml niet over of wat voor drugs dan ook slecht of niet slecht voor je zijn, maar of je ze gebruikt.
Als 1 van die hufters aan kan tonen dat een piloot wat dan ook gebruikt, dan is er weer een carriere kapot, KLM of niet. Hufter weer een puntje, (ex)piloot niet.

Idd, veel van dat soort grote bedrijven kunnen en doen dat.

@ Klaas: wat je zegt klopt, maar ik vind het allemaal even zwaar tellen, maar dat mag inmiddels duidelijk zijn.

Terug
Naar boven