Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
roxxe zei:"de leraar van bruce lee", eerder bruce springsteen zeker

G21 zei:ik heb zelf ook 3 jaar wing chun gedaan, ik vind het qua arm technieken superieur ten aan zien van andere vechtsporten..
wie is je neef als ik vragen mag, en wie is zijn leraar?
krijgt hij les van Vogel?
en van welke tak stamt deze leraar, er zijn verschillende takken met afwijkende technieken..als je de amerikaanse afgevaardigden ziet ga je echt lachen, die hebben een schande van wing chun gemaakt!
bruce lee is idd gestart met wing chun, en heeft deze zelf ook toegepast in zn jeet kun do! maar veel van zn technieken haalt hij uit wing chun...zoals the intercepting fist!
yip man was zijn sifu, maar hij heeft les gehad van wong sheung leung, wat in mijn belevenis de beste tak is! Barry Lee, een australier geeft workshops in duitsland, en wordt nu als één van de beter gewaardeerde sifu's gezien, je moet hem maar eens googlen!
de basis principes van wing chun zijn vrij simpel, maar deze op de juiste manier toepassen, is heel wat anders, ervaren wing chunners kunnen makkelijk misbruik maken van een verkeerde stand, of teveel spanning in je lichaam/armen het duurt wel ff voor dat je dit goed onder de knie hebt!
ik ben zelf gestopt met wing chun, omdat het niet samen gaat met bodybuilding. het stond mn progressie bij wing chun en BB in de weg!
om een goede techniek te handhaven, moet je in staat zijn je ellenboog voor je borstbeen te kunnen houden, je moet dus flexibel zijn, en als je enigzins pecs hebt, heb je hier al problemen mee, daarnaast moet je dit redelijk ontspannen kunnen, om niet de richting van je armen te verraden, aangezien je tegenstander dit voelt. (chi sau etc.)
als ik een topic als dit zie, gaat het weer kriebelen, maar ik ben ervan overtuigt dat het niet samen gaat met de doelen die ik heb in BB..
per definitie hebben wing chunners een smalle bouw,met redelijk ontwikkelde armen!
als je een vechtsport naast BB wilt doen, vind ik boksen/kickboksen/muy thai de betere keuze, vanwege de "makkelijkere" technieken!!!

Ryu zei:Ik blaas jullie allemaal gewoon op met mijn kamehameha wave

/-\naboliC zei:Jep begint zeker weer te kriebelen![]()
Wsl lineage is in mijn ogen ook de beste tak![]()

Outer zei:Ik geloof niet zo in die kung-fu-achtige vechsporten.Die kokosnoten breken kracht vind ik onzin.
Ik weet zeker dat een goede boxer/kickboxer van rond de 100-130kg elke bruce lee naar de t*ring slaat.Tuurlijk zijn de zuid-oost aziaten sterk bij 60kg klasse, maar kijk naar heavy weight![]()
kijk maar naar k1 die grosse n*ger - naam kwijt - wordt overal geowndWord ik vond hem ook heel goed.roxxe zei:juist fearless met jet li gezien, mooie film trouwens
Smoothmold zei:true, hij gaat mij eerst de basis leren en hoe meer ik mijzelf ontwikkel hoe meer hij mij qua info geeft.
Outer zei:Ik geloof niet zo in die kung-fu-achtige vechsporten.Die kokosnoten breken kracht vind ik onzin.
Ik weet zeker dat een goede boxer/kickboxer van rond de 100-130kg elke bruce lee naar de t*ring slaat.Tuurlijk zijn de zuid-oost aziaten sterk bij 60kg klasse , maar kijk naar heavy weight![]()
Masallah zei:Als we het over gewicht gaan hebben dan is het een ander verhaal,
What about Buakaw "Por Pramuk" ... die kickt die gasten van
120 a 130 kg wel omver, No problem.

spiertje16 zei:Brute gozer is hij zeg
Maar mijn favoriet blijft Ramon Dekker![]()