Fitness Seller

ik ga op wing chun

Is een mooie sport ouwe. Maat van me heeft net 2 jaar voor Wing Chung leraar gestudeerd in Australie.

Ik heb een neef en die is timmerman.

De vriend van een vriendin en daar de oom van die een dochter heeft die een kennis in Breda heeft doet ook aan sport.

Indianen verhalen :rolleyes:

Lijkt me wel een interessante sport om meer van te weten te komen, dat wel :)

• Topic Starter Topic Starter
loopt dit topic nog steeds :D Wie heeft er trouwens filmpjes van battles van Wing Chun vs Tai Boksen of andere vechtsport?

Zweven kan hij vast wel anders is het wel heel nep.

Volgens Discovery Channel is Wing Chun zo'n beetje de meest effectieve martial art, maar ik vraag me alleen af, waarom Bruce Lee het dan heeft aangepast??

effectief? waarin?

ben ik nou de enige die redelijk moe wordt van mensen die beweren dat een show-sport effectief is op straat of in de ring?

Voor mij part is iemand 300ste dan Wing Chun Grand Master ofzo iets, als hij tegen een goed getrainde full-contact vechter in de ring staat gaat ie neer, en hard ook.

Stuur Discovery Channel een brief ofzo zou ik zeggen..

hahaha, zo moe wordt ik er nou ook weer niet van :D

Je komt wel eens van die gasten tegen die zichzelf moeten bewijzen ofzo, en dan gaan ze dus in geuren en kleuren uitleggen wat voor een levensgevaarlijke vechtmachines ze wel niet zijn. Want ze zitten al 3 maanden op de uiterst geheime, mysterieuze en dodelijke Chinese Dragon-style Feng Shui Kung Fu ofzo iets. :rolleyes:

Het wordt pas echt lachen als zo'n knuppel in zichzelf gaat geloven en een ring in stapt, of gaat sparren met een full contact vechtsporter.:D

ff zoeken....

mijn broer heeft een tijd lang op wing tsun gezeten en het mij geleerd:cool:
deze sport is zeer effectief tegen andere vechtkunsten als je (alleen al) de techniek onder de knie hebt, de rest is een eitje:D
en ja, ook tegen verscheidene wapens (behalve vuur- natuurlijk) is de sport erg effectief.:cool:
reacties?? graag:)

Nim zei:
Volgens Discovery Channel is Wing Chun zo'n beetje de meest effectieve martial art, maar ik vraag me alleen af, waarom Bruce Lee het dan heeft aangepast??

Hij kreeg les in Hong Kong, maar werd door z'n vader naar Amerika gestuurd. Hij kende het systeem maar voor een gedeelte en kon zijn wing chun training niet voortzetten.

Lauw zei:
Het wordt pas echt lachen als zo'n knuppel in zichzelf gaat geloven en een ring in stapt, of gaat sparren met een full contact vechtsporter.:D

ff zoeken....

precies!! laat de ring sporters dan naar de straat gaan ;) In de ring heb je regeltjes en handschoenen, op straat niet.. eye pokes, opzettelijk breken van verschillende lichaamsdelen, aanvallen op de keel etc. mag/zie je dat in de ring?? nee..

technieken van wing chun vechters zijn beperkt in de ring.

Nogmaals, ik zeg niet dat de ene vechtkunst beter is dan de andere. Het ligt helemaal aan de vechter zelf ;)

nee, wing tsun is grotendeels bedoeld als verdediging en dan gelijk een beslissende zet te doen: zodat ook in een straatgevecht degene die deze sport beoefend in het voordeel is:D
dit is één van de weinige sporten die deze eigenschap heeft!:cool:

EEEEEECCCCHHT niet

Lauw zei:
effectief? waarin?

ben ik nou de enige die redelijk moe wordt van mensen die beweren dat een show-sport effectief is op straat of in de ring?

Voor mij part is iemand 300ste dan Wing Chun Grand Master ofzo iets, als hij tegen een goed getrainde full-contact vechter in de ring staat gaat ie neer, en hard ook.
Die gasten hun reflexe zijn zot, mijn broertje doet gewoon tai-jitsu en je gaat hem echt niet zomaar aanrake, is ie veel te snel voor, en Bruce lee kan ook ontwijke hoor...en als je dan met je droge massa van 120kg je gewicht achter die slag steekt...dat wil ik echt nog wel eens zien...:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Em shao-lin is zeker ook show :roflol:

Ook leuk filmpje over dat shoalin, kan je zien hoe effectief dat is en hoe snel ze zyn :)

[Link niet meer beschikbaar]
(let op die handjes btw van die "monk?" :roflol: )

Terug
Naar boven