XXL Nutrition

Ik stop met roken (trucs&tips)

eclipx

Cool Novice
Waardering
0
Hoi, sinds vandaag, heb ik besloten om te stoppen met roken. Ik ben de laatste tijd redelijk actief op sportvlak, ik doe dus powertraining en aikido, maa het roken heeft me altijd een beetje tegengehouden om mij 100% in te zetten, en daarnaast heb ik nog eens astma, dusja :)

Hebben de gene die gestopt zijn tips, trucs?
ik heb ook niquitin kauwgom maar heb het totnu nog niet gebruikt!

Grtz

Ik heb 4 jaar lang gerookt. Op 1 dag heb ik gezegd, ik stop er mee. En sinds die dag heb ik niks meer aangeraakt. Dus niet afbouwen, gewoon stoppen.

suc6,ben zelf ook bezig met stoppen.

:)

Hoi, sinds vandaag, heb ik besloten om te stoppen met roken. Ik ben de laatste tijd redelijk actief op sportvlak, ik doe dus powertraining en aikido, maa het roken heeft me altijd een beetje tegengehouden om mij 100% in te zetten, en daarnaast heb ik nog eens astma, dusja :)

Hebben de gene die gestopt zijn tips, trucs?
ik heb ook niquitin kauwgom maar heb het totnu nog niet gebruikt!

Grtz

en voor tips moet je ff naar beneden scrollen in mijn topic(stoppen met roken na 17 jaar)

Stel jezelf de vraag in hoeverre die sigaret en jij onlosmakelijk zijn van elkaar.

Ben jij een roker of ben je iemand die een sigaret rookt? Zie je het verschil? De mate waarin je verslaving een onderdeel is van je identiteit, je zijn. Niet verslaving zien als onderdeel van het zijn maar van het hebben.

Dat inzicht vond ik belangrijk want als roken een vieze gewoonte is die ik had, is dat iets heel anders als het zijn van een vieze roker. Want wat je bent ben je nu eenmaal maar wat je hebt kan je kwijtraken!

Dat is belangrijk om te onthouden want alhoewel we voortdurend ik allerlei opzichten veranderen sluiten we verslaving uit van ons geloof in verandering. De eeuwige alcoholist en de levenslange kettingroker die naar eigen zeggen niet kunnen stoppen.
De verrassende waarheid over verslaving

En als het nu niet in 1x lukt, wees dan mild voor jezelf en denk niet in termen van schuld of zwak zijn. Kijk waar het fout ging en pak de draad weer op. Denk ook dag na dag. Zeg gewoon vandaag rook ik niet. En als je dan morgen opstaat besluit dat dan nog een dag te doen. Schakel al die dagen aan elkaar en roken is voltooid verleden tijd.

En geen kauwgom met nicotine, je houdt je verslaving er alleenmaar mee in stand.

De verrassende waarheid over verslaving

Nicotinepleisters kunnen wel helpen. Het is alleszinds beter dan roken want vooral het teer is schadelijk, niet het nicotine.
Je moet inzien dat alle voordelen dat sigaretten biedt eigenlijk verkapte nadelen zijn.

The House of Books

Lees dit boek en al je 'geldige' voordelen ivm roken blijken gewoon nadelen te zijn. Als je dat inziet, zal je afblijven van het roken. Iedereen kan met enige moeite een tijdje stoppen met roken, maar als je niet met het juiste ingesteldheid denkt over roken zal je vroeg of laat weer hervallen.

De enige tip is gewoon beginnen met niet roken.

Geen nicotine pleisters of kauwgom want dat kost alleen maar geld en kan je ook een verslaving opleveren. Gewoon even door de zure appel heen bijten. Het moeilijkste is het afleren van de gewoonte en (over het algemeen) niet zozeer de drang naar nicotine.

- Kauwgom
- Eerste tijd uit de buurt van rokers blijven.
- Na 21 dagen eens proberen weer bij rokers te staan en zien wat het met je doet.
- Een pakje sigaretten achter de hand blijven houden. Anders zou je sigaretten willen halen en heb je na het halen helemaal een mentaliteit van: **** it, ik steek er een op, heb ze ook gekocht. Het hielp bij mij om ze in de buurt te houden en mezelf eraan te blijven herinneren dat ik wou stoppen, zodat ik anders ook niet even snel van iemand ging bietsen of kopen.

iets nieuws bij hebben als vervanging voor je sigaret. bijvoorbeeld een lolly in je mond of een tandenstokertje, of een glas water drinken als je trek krijgt, of je tanden gaan poetsen.

Zo leer ik het snoepen ook af :D

Succes ben nu zo een 6 weken gestopt en vanaf dat moment ook gelijk meer gaan sporten. Lukt me prima tot nu toe.

ik ben nu zo'n 5 maanden gestopt. Ik zou niet afbouwen, maar gewoon in 1 keer stoppen. Als je echt wil, is het goed te doen.

Hoe lang rook je al? succes..

• Topic Starter Topic Starter
Al 5 jaar... het is nu al 24 geleden dat ik gestopt ben met roken, en ik begin het nu toch wel wat moeilijk te krijgen, ik heb tochwel al een heleboel kauwgom opgegeten, (van die gewone hé)

Ik had ook al een heel tijd geplanned om te stoppen ...
Ik rook al 4 dagen niet meer en heb ook tips gekregen om loly's in je mond te doen want als je stopt met roken krijg je het gevoel dat je niks in je handen hebt .. ( tenminste dat had ik ) en dat lolly hielp me hierbij :)

Ik rook al 4 dagen niet meer en ik voel me nu echt wel een stukken beter :)
Stop nu nu het nog kan later gaat het veel moeilijker :D

veel kauwgums bij de hand,uitlaat klep hebben.Ga veel sporten en dergelijke.Vermijd uitgaans gelegenheden.En haal je champix,tegen de afkick verschijnselen bij de dokter{zit geen nicotine in}

Na twaalf jaar roken dacht ik bij mezelf wil ik nu echt;
-doodgaan aan longkanker?
-hart en vaatziekten?
-dagelijks stinken als een mother****er?
-verzwakte conditie hebben?
-vergeelde vingers hebben?
-altijd bezig zijn of ik genoeg peuken op zak heb
-m'n witte muren, plafond en andere dingen in m'n huis ranzig maken?
-100 tot 150 euro per maand uitgeven aan bovenstaande?

Sindsdien, 13 maanden geleden ben ik gestopt. Nooit meer een sigaret aangeraakt op een dronken moment na waar ik een paar trekjes nam en bijna over m'n nek ging. Een cigaar een paar keer per jaar voor de smaak, met oudjaar bijvoorbeeld, maar dat rook je als je het goed doet niet over je longen.

Niet kopen. Niet "bietsen". Bulken + trainen:D

Was het maar zo makkelijk als gezegd om het NIET te kopen

BIj mij ging het elke keer laatste pakje , laatste pakje en laatste pakje en voordat je het wist was je weer een maand verder ...

• Topic Starter Topic Starter
nu al ongeveer 36uur gestopt, en het gaat wel, ik geef toe, ik heb al veel zin gehad om een aan te steken, maar ik pak dan gewoon aan kauwgom.

Ik merk ook, dat ik vééééél dieper kan inademen :o WOW :p Wist niet dat ik dat kon, en na een inspanning zoals lopen, zit ik niet voor een halfuur te piepen en te hijgen zoals vroeger (ligt wss ook aan mijn astma)

Terug
Naar boven