Fitness Seller

Ik stop met roken (trucs&tips)

Een sterke wil, is al wat je moet hebben om te stoppen met roken

Vraag jezelf gewoon af : Ben ik echt serieus bezig met sport? zoja is het echt niet moeilijk om te stoppen, gewoon wilskracht. Zo heb ik het ook gedaan.

Sporten en roken is gewoon :no:

• Topic Starter Topic Starter
Vraag jezelf gewoon af : Ben ik echt serieus bezig met sport? zoja is het echt niet moeilijk om te stoppen, gewoon wilskracht. Zo heb ik het ook gedaan.

Sporten en roken is gewoon :no:

Wel ik ben serieus bezig met sport, en wil dat ook zo houden, maar zonder roken.. inmiddele 35 uur rookvrij, zonder afkickverschijnselen (of moet dat nog komen? ??? )

wacht maar tot je uitgaat ;)

Idd, heb er al veel aan moeten denken, nu zaterdag ga ik uit, maar wat nu moeilijk zal zijn, is dat ik voor de eerste keer ga uitgaan, zonder te roken!!!!

enige nadeel dat ik nu al ondervind, is dat ik enorm veel STINKENDE scheten moet laten, en mijn collega's op mijn werk kunnen hier nu neit mee lachen :p

Een vriendin van me is ook net gestopt.Reden als ze zo doorgaat had de arts gezegt.Zal ze stemband kanker krijgen.Haar stem valt weg,veel keel problemen etc.Dat zet je toch aan het denken..

Veel coïtus, sport en gezond eten

Probeer alcohol, feestjes en andere rokers de eerste maanden wat te mijden,
dat helpt al een heel deel.

En vooral niet : "eentje maar" zeggen, dan ben je geheid terug begonnen

Veel coïtus, sport en gezond eten

Probeer alcohol, feestjes en andere rokers de eerste maanden wat te mijden,
dat helpt al een heel deel.

En vooral niet : "eentje maar" zeggen, dan ben je geheid terug begonnen

Sex zit er niet in, want ik ben voort moment single :(
Feestjes, juist wel, want nu zaterdag ga ik weg, en elk weekend ga ik wel weg, en iedereen die ik ken rookt....

Dus ik hoop dat ik het kan volhouden, kben nu al 2 dagen ver

als je kanker moet hebben, krijg je het wel..... of je nu rookt of niet.
na drie dagen is de nicotine uit je lichaam en als je veel sport eerder, daarna komt het geestelijke gedeelte en duurt zo'n 10 dagen. Als je dat allemaal bent doorgekomen zou het moeten lukken.... ik rook iig nog even door

na drie dagen is de nicotine uit je lichaam en als je veel sport eerder, daarna komt het geestelijke gedeelte en duurt zo'n 10 dagen. Als je dat allemaal bent doorgekomen zou het moeten lukken.... ik rook iig nog even door
Na 6 uur is zo goed als alle nicotine je lichaam uit(<3% zit er nog in). Rookze.

:rolleyes:

Het moge onderhand toch wel common knowledge zijn dat je met roken het kans op kanker krijgen aanzienkelijk verhoogt...
Is het een toeval misschien dat de meeste rokers sterven aan longkanker ?
Je bagatelliseert de schadelijke effecten van het roken zodat je je eigen gedachten sust en je niet schuldig voelt als je rookt...

Na drie dagen is de lichamelijke verslaving al weg idd.
Dan rest alleen het mentale nog,..............dit wetende was voor mij genoeg.
Ben augustus/september vorig jaar gestopt en rook nog steeds niet.
Dus als ik het kan,en vele andere met mij ook,waarom jij dan niet?!

werking van champix:

een mens heeft uitzichzelf van nature nicotine receptoren(ook zonder dat je ooit gerookt heb)als je rookt krijg je meer van die receptoren en die zullen ook aangevuld moeten worden met nicotine,dus hoe meer je rookt des te meer receptoren er komen en hoe meer nicotine je nodig zal gaan hebben.(vandaar dus dat je na een poos van 1 pakje naar b.v 3 gaat in de week).
champix is een middel wat op die receptoren gaat zitten als je t gebruikt,waardoor die receptoren geen nicotine meer opnemen.
dus ook al zou je een peuk opsteken,krijg je die voldoening niet meer omdat de nicotine opname geblokt wordt.
;)

Laatst bewerkt:
receptoren moeten langzamerhand afgebroken worden tot je natuurlijke minimum,waardoor de drang naar een sigaret nagenoeg verdwenen is,DAN pas ben je van je lichamelijke verslaving af,dat red je gewoon niet in 3 dagen.

Laatst bewerkt:
Stop gewoon in 1 keer al de rest is zever. Van dat lukt mij niet; mijn lichaam kan het niet aan... gewoon doorbijten. Als mensen er een hartaanval aan overhouden of iets anders door te roken. Dan gaat dat wel perfect, sommigen moeten eerst problemen hebben gehad voor ze het echt begrijpen.

dus jij noemt dat soort feiten gezever??

roker ben je voor de rest van je leven

ik ben nu bijna 2 weken gestopt
heb daarvoor 2 maanden gestopt
daarvoior 5 jaar
daarvoor 3 jaar

de goesting blijft

roker ben je voor de rest van je leven

ik ben nu bijna 2 weken gestopt
heb daarvoor 2 maanden gestopt
daarvoior 5 jaar
daarvoor 3 jaar

de goesting blijft

idd,is een zware verslaving die door sommige mensen zwaar onderschat wordt.

Nicotine is weg uit u lichaam na 3 dagen, dat is een feit.
Dus na 3 dagen heb je geen ontwenningsverschijnselen meer, enkel geestelijke.
Als je een tijdje niet rookt, dan ga je de 'oh zo leuke' tijd toen je rookte erg missen. Dan ga je tegen jezelf inpraten van stomme argumenten zoals 'van 1tje ga je niet dood' of 'ik wil toch niet zo oud worden' enzoverder. Voor je het weet begin je weer te roken en zit nicotine weer in je lichaam. Dan moet je weer door die ontwenningsverschijnselen heen. Constant stoppen en herbeginnen is veel moeilijker dan gewoon in 1 keer stoppen en nooit meer roken. Mensen die hervallen doen iets verkeerd en moeten zichzelf gewoon beter informeren dat ze niet meer hervallen. Zowiezo zijn er geen geldige argumenten om terug te beginnen, geen enkele. Geloof niet in je eigen zever, alle zogenaamde voordelen zijn verkapte nadelen.

Laatst bewerkt:
Na drie dagen is de lichamelijke verslaving al weg idd.
Dan rest alleen het mentale nog,..............dit wetende was voor mij genoeg.
Ben augustus/september vorig jaar gestopt en rook nog steeds niet.
Dus als ik het kan,en vele andere met mij ook,waarom jij dan niet?!

lichamelijk idd 48 uur:rolleyes: verkeerd gekeken net,maar t geestelijke heeft wel degelijk met die receptoren te maken die aangevuld moeten worden met nicotine,zodra de meeste receptoren afgebroken zijn zal die geestelijke drang ook langzaam aan afnemen

Terug
Naar boven