Fitness Seller

Ik stop met roken (trucs&tips)

als je het wil kan je het...

Je had niet moeten beginnen;)

Succes man hoop voor jou dat je nu ook nog rookvrij bent! Weet dat die sigaret nul voordelen heeft!

Dus iedereen die heeft kunnen stoppen met roken er geen behoefte aan heeft, liegt ? Ook als diezelfde rokers, de grootste anti-rokers worden ?

Roken vind je lekker omdat het rustgevend is, maar juist die sigaret zorgt ervoor dat je stress niveau snel stijgt.

Ik zeg niet 24 op 7 behoefte hebben, maar ergens in het achterhoofd blijft idd altijd die sigaret hangen.
Heeft te maken met receptoren in je hersenen die eens dat ze nicotine hebben geproefd er terug naar
verlangen. Zodra deze dan terug worden gestimuleerd, dmv een sigaret, ben je terug aant roken.
En het moet zelfs geen sigaret zijn die die receptoren stimuleren, het kan zelfs een situatie zijn.
Der is pas nog een uitzending over geweest op National Geographic zelfs.

Trouwens, de stoppers die anti-rokers worden, willen gewoon zichzelf behoeden om opnieuw te beginnen imo. Leukste momenten heb ik daarmee gehad hier op het werk in het rooklokaal.
Nieuwjaar, 'iedereen' was gestopt en dan kwam de commentaar ook. "Bah, hoe kun je dat doen",
"dat stinkt", "je verknoeit je lichaam", "het rooklokaal moet hier weg", noem maar op. En een half
jaar tot een jaar laten waren diegene die het meest van neus maakte terug aan roken.

En ook waar, fysisch stressniveau stijgt maar het psychisch rustgevend treedt ook in.
Kwestie van momenten denk ik, maar het ene heft het andere wel op denk ik. Als ik vroeger bv
bij het werk iets te stressy werd, en ik ging roken, waren mijn gedachte tot rust. Ok, niet mijn
lichaam mss, maar toch kreeg je de illusie tot rust te komen.

Ik zeg niet dat dit voor echt iedereen opgaat, maar toch wel voor het grootste deel.

Laatst bewerkt:
en nog steeds gestopt?

houden zo kerel ;)

ben er zelf nooit aan begonnen

Ik ook niet, wou vroeger wel beginnen met roken, maar ik had er geen karakter genoeg voor :p

en spendeerde mijn geld als 16-jarige liever aan drank.

@ HikoA 16 jaar hahaha alsof je jaren rookt hahaha!
Ik ben sinds 2januari van dit jaar gestopt met sigaretten, af en toe heb ik het er nog wel lastig mee. Heel enkel keertje neem ik een paar hijsjes van een jointje maar ook daar ga ik echt mee stoppen. Het is zonde en je schiet er echt niks mee op! als je gestrest bent kun je net zo goed kauwgum kauwen want dat helpt ook tegen stress.
Heb je een zwakke geest of ben je een zielige slaaf van je peukje ga gerust door je betaald altijd de prijs voor ongezond leven ookal word je nog zo oud, bedenk maar zo je bent 75 (of jonger) je hebt heel je leven gerookt en je krijgt hoe dan ook een lijdensweg voor je sterft. Adem halen word zo moeilijk dat je de hele tijd een goor hoesje hebt je gaat stikken hebt geen kracht meer om iemand te alarmeren en je gaat heel naar dood je hoest bloed uit snakt naar adem je ogen puilen zowat uit en dan raak je buiten bewust zijn en 3 minuten later is het helemaal voorbij. Dus @ mensen die nog roken: Is roken het waard om niet waardig te sterven?

Laatst bewerkt:
- Kauwgom
- Eerste tijd uit de buurt van rokers blijven.
- Na 21 dagen eens proberen weer bij rokers te staan en zien wat het met je doet.
- Een pakje sigaretten achter de hand blijven houden. Anders zou je sigaretten willen halen en heb je na het halen helemaal een mentaliteit van: **** it, ik steek er een op, heb ze ook gekocht. Het hielp bij mij om ze in de buurt te houden en mezelf eraan te blijven herinneren dat ik wou stoppen, zodat ik anders ook niet even snel van iemand ging bietsen of kopen.

Ik kies liever voor niquitine tabletten.

Punt twee, uit de buurt blijven van rokers wordt lastig als er nu ZELFS NA 1 JULI nog steeds op je werkplek gerookt mag worden.

Dus ik wordt direct al voor de leeuwen gegooid.

Punt drie vervalt daarmee direct.

Punt vier..... helpt mij ook enorm. Heb er al een week eentje in me trolleykoffer zitten. En het voelt heel fijn dat ie daar in het voorste vakje zit. Met de gedachte....... als ik zin krijg.........

Op naar een volgende dag.........

Liefs.......

Een kuurtje met bupropion (zyban) heeft voor mij destijds heel goed geholpen. De craving naar tabak verdween als sneeuw voor de zon. Persoonlijk raad ik, en een goede huisarts ook, aan om ten minste drie maanden te kuren.

Verder is het gewoon een kwestie van doorzetten. Een kwestie van "de knop omzetten" dus.

Voor meer info over het medicijn:

[Link niet meer beschikbaar]
(zoeken op ZYBAN)

300 mcg d-lysergic acid diethylamide.

Ayahuasca.

Een kuurtje met bupropion (zyban) heeft voor mij destijds heel goed geholpen. De craving naar tabak verdween als sneeuw voor de zon. Persoonlijk raad ik, en een goede huisarts ook, aan om ten minste drie maanden te kuren.

Verder is het gewoon een kwestie van doorzetten. Een kwestie van "de knop omzetten" dus.

Voor meer info over het medicijn:

[Link niet meer beschikbaar]
(zoeken op ZYBAN)

zeer goed medicijn maar niet aan te raden voor mensen ouder dan 4O wegens optredende hartklachten

er gewoon mee stoppen of als dit niet lukt , champix of zyban

er is maar 1 tip, al de rest is bullshit..
ROOK GEWOON NIET

al de rest en al die hulpmiddeltjes zijn gewoon dikke zever (je moet het zelf willen, heb karakter en rook niet)

Gewoon stoppen!
En richt je op hardlopen en kt of zo.
Je zult het vast ook gaan meemaken, dat je minder zuurstof krijgt, waardoor je heel snel duizelig word. Dat is namelijk wel enorm vervelend, maar daar moet je even doorheen, als je hier last van krijgt. Je zult vast ook een alternatief zoeken en dat zocht ik vaak in kh, waardoor ik heel snel veel kilo's aankwam:P Vandaar dat je niet moet stoppen met sporten, in dit situatie. Hardlopen houd overigens ook je chemische huishouding in balans, waardoor je trek valt te relativeren. Althans; dat is mijn ervaring.

Terug
Naar boven