AndroidHealthClinic

I'll be back

ajaxdegrote

Novice
Waardering
0
OK beste leden van het forum,

Na veel lezen, lezen, nadenken, lezen, slapen, trainen, eten, eten, slapen, trainen,...

Ben ik hier terug met nog wat enkele vragen:

1)Cardio combineren met bulk, is dit nu eigenlijk aan te raden of niet?zoja, hoeveel?
2)Alleen cardio op niet-trainingsdagen of elke keer als warming-up?

3)hoe zit het met voedingsrichtlijnen voor en na training?
Er zijn grote discussies over al dan niet het gebruik van dextrose en of je al dan niet een halfuur moet wagten na je workout voor je je whey shake moet innemen.
4)Wat doen jullie direct na een training? (in bulkfase)

5)Zijn de kcalmeters van loopbanden in een fitnesscenter vrij betrouwbaar?Of moet ik dat met een korreltje zout nemen?
6)Hoe kun je het dan WEL te weten komen hoeveel je ongeveer verbrandt? (dus het aantal kcal dat je in een sessie verbruikt.Volgens die loopbanden verbrand ik in 1 uur al zo'n 700 kcal...

6)Rippetoe of stronglifts?
welke routine/oefeningen zou ik moeten volgen wanneer ik 5X per week naar de gym wil gaan?=>Wat ik dus eigenlijk ECHT wel wil doen?Of raden jullie me tog aan om maar 3 a 4 keer per week te gaan?zoals ik al heb laten merken; de motivatie is er.

7)Wat vinden jullie van een frequentere afwisseling tussen bulk en cut?bijvoorbeeld 4weken stevig bulken en 1 week cutten en terug 4weken bulken en terug 1 week cut, enzovoort.Of heeft dat helemaal geen nut?

8)Nou, mijn ma heeft voor mij speciaal een hele berg platte kaas (= de "kwark" waar jullie Nederlanders over praten) gekocht.Nou valt het me potverdomme op dat die "kwark" (van het merk DANONE) niet zo eiwitrijk is als het hoort te zijn (maar 5,9 gram eiwit en 4,9 KH per 100gram (!))
Normaal hoort het tog rond de 11 a 12 te zijn?

Misschien ga ik eens beter naar een alternatieve supermarkt op zoektocht naar "goede" kwark (welke merken kopen jullie?)

9)Is "cottage cheese" aan te raden?(bevat tog veel eiwit)

10)ben beginnen squatten, benchen, deadliften, chinnen en dippen.(military presses heb ik ook al gedaan)

Ik voel me er eerlijk gezegd maar "zwak" in.Bij de bench press kan ik, ondanks weinig gewicht (20kg) quasi niet "evenwicht" vinden in mijn armen.Het gewicht is niet te zwaar, maar mijn uitvoering is gewoon helemaal niet stabiel.De instructeur zag me daar (hij zal wel moeten gelachen hebben met mij...) bezig en zei dat ik tog maar moest verder doen met de bench press Smith (de bench press vast aan een bank)

Squatten ben ik mee begonnen en de uitvoering is denk ik wel goed.Zal binnenkort eens een video van mij posten.Maar zoals ik zei; het gewicht is egt LAAG (mijn 5RM= 42,5 kilogram)
bbenchpress in smith 5RM= 40 kg
benchpress los= 25kg

DSC00247.jpg

DSC00243.jpg

DSC00242.jpg

DSC00240.jpg

Laatst bewerkt:
wow jij bent dun...

Na veel lezen, lezen, nadenken, lezen, slapen, trainen, eten, eten, slapen, trainen,...

Ik zou het vaker herhalen...

ik denk zoiezo dat jij je niet druk hoeft te maken over te Cutten, ik denk dat jij komende tijd eerst flink moet vreten.

• Topic Starter Topic Starter
Hej, in 2 weken kan ik heus niet veel fysieke progressie maken hoor.Wacht maar binnen enkele jaren....dan zal het woord 'progressie' van pas komen....:rolleyes:

Maar dus nu eerst graag wat antwoorden krijgen van mijn vragen;)

2) Cardio doe je sowieso veel beter nà je krachttraining ipv ervoor. Ik verkies het hoedanook om het op rustdagen te doen.

8) Danone is dan nog eens belachelijk duur ook. Ik denk dat je er snel 2 euro per pot voor betaalt. Ik koop het huismerk van de Colruyt: veel goedkoper (0,65 euro per pot) en meer eiwitten (8 gram). Die van de Aldi is ongeveer even duur, denk ik, maar heeft 11 à 12 gr eiwit. Bereken zelf wat je bespaart per jaar als je elke dag een paar potten eet ;)

Jij moet eerst 2 jaar bulken voor je aan cutten denkt!

Hej, in 2 weken kan ik heus niet veel fysieke progressie maken hoor.Wacht maar binnen enkele jaren....dan zal het woord 'progressie' van pas komen....:rolleyes:

Maar dus nu eerst graag wat antwoorden krijgen van mijn vragen;)

feit maar alsk jouw was zou ik zelfs niet cardio'n gwn vreten en na 6maand boek je wel merkelijk vooruitgang!

cardio kun je best doen, is altijd goed. Doe het 2 x p week ofzo.
Verder raadt ik je aan om te bulken. Gewoon full bulk, geen cutten.
Als je bodyfat dan bijvoorbeeld boven de 15% uit gaat komen kun je eens gaan denken over cutten.

nu is de sleutel; massa pakken dmv bulken en goed trainen

qua kwark: kijk naar magere natural kwark. hier zit het meeste eiwit in.

maak je geen zorgen over je kracht stats. Dat komt allemaal goed!

Voorlopig al je energie stoppen in massa training. Verspil geen kostbare energie en voedingsstoffen in cardiotraining.
Als je cardio, bijv. 30 min doet moet je nog eens een keer 400 kcal hoger in je dagelijkse inname gaan zitten en ik denk dat jouw stofwisseling toch al niet bij te houden is!

Hou het bij compound oefeningen voorlopig om basis kracht en massa op te bouwen. Train ook niet vaker dan 3-4x p/w en gebruik je rustdagen optimaal om goed te eten en te herstellen.

Leer alle technieken eerst goed voordat je echt je gewichten op gaat schroeven.

Succes!

Voorlopig al je energie stoppen in massa training. Verspil geen kostbare energie en voedingsstoffen in cardiotraining.
Als je cardio, bijv. 30 min doet moet je nog eens een keer 400 kcal hoger in je dagelijkse inname gaan zitten en ik denk dat jouw stofwisseling toch al niet bij te houden is!

Hou het bij compound oefeningen voorlopig om basis kracht en massa op te bouwen. Train ook niet vaker dan 3-4x p/w en gebruik je rustdagen optimaal om goed te eten en te herstellen.

Leer alle technieken eerst goed voordat je echt je gewichten op gaat schroeven.

Succes!

amen :)

5 sleutelwoorden vanaf mijn kant :D:

Kwark - Melk - Pindakaas - Schema's - Rust

(over die melk verschillen de meningen echter)

Jaa.... Dat wordt eten of sterven :D

Die arm op de eerste foto moet geshopt zijn.verder wens ik je veel succes en sterkte.

die eerste foto is gewoon eng :bang:

succes met vreten

"geshopt"?Denk je soms dat ik dat armpje van me met fotoshop hb bewerkt?:eek:

Is dat soms een beetje sarcastisch bedoelt ofzo?:mad:

allessinds bedankt voor de hulp die ik tot nu toe heb ontvangen.
Hopelijk zijn er mensen die nog antwoorden weten op de rest van mijn lijst....

NO PAIN NO GAIN

Ik zou eerst goed gaan cutten.

1)Cardio combineren met bulk, is dit nu eigenlijk aan te raden of niet?zoja, hoeveel? (in jou geval niet nodig, 1,2x in de week kan geen kwaad)
2)Alleen cardio op niet-trainingsdagen of elke keer als warming-up? (niet als warming up iig. daarna is mogelijk)

3)hoe zit het met voedingsrichtlijnen voor en na training?
Er zijn grote discussies over al dan niet het gebruik van dextrose en of je al dan niet een halfuur moet wagten na je workout voor je je whey shake moet innemen.(je geeft zelf antwoord al)
4)Wat doen jullie direct na een training? (in bulkfase)(douchen en eten)

5)Zijn de kcalmeters van loopbanden in een fitnesscenter vrij betrouwbaar?Of moet ik dat met een korreltje zout nemen?(hangt van apparatuur af. zal wel aardig nauwkeurig zijn)
6)Hoe kun je het dan WEL te weten komen hoeveel je ongeveer verbrandt? (dus het aantal kcal dat je in een sessie verbruikt.Volgens die loopbanden verbrand ik in 1 uur al zo'n 700 kcal...(...)

6)Rippetoe of stronglifts?
welke routine/oefeningen zou ik moeten volgen wanneer ik 5X per week naar de gym wil gaan?=>Wat ik dus eigenlijk ECHT wel wil doen?Of raden jullie me tog aan om maar 3 a 4 keer per week te gaan?zoals ik al heb laten merken; de motivatie is er.(3, 4x KT en bijv 1x cardio)

7)Wat vinden jullie van een frequentere afwisseling tussen bulk en cut?bijvoorbeeld 4weken stevig bulken en 1 week cutten en terug 4weken bulken en terug 1 week cut, enzovoort.Of heeft dat helemaal geen nut?(heeft bij jou nu geen enkel nut. gewoon bulken)

8)Nou, mijn ma heeft voor mij speciaal een hele berg platte kaas (= de "kwark" waar jullie Nederlanders over praten) gekocht.Nou valt het me potverdomme op dat die "kwark" (van het merk DANONE) niet zo eiwitrijk is als het hoort te zijn (maar 5,9 gram eiwit en 4,9 KH per 100gram (!))
Normaal hoort het tog rond de 11 a 12 te zijn?(nou andere kopen dus. naturel magere kwark zit meestal max 10 in)

Misschien ga ik eens beter naar een alternatieve supermarkt op zoektocht naar "goede" kwark (welke merken kopen jullie?) (AH biogarde magere kwark naturel huis)

9)Is "cottage cheese" aan te raden?(bevat tog veel eiwit) (geen idee moet je even kijken)

10)ben beginnen squatten, benchen, deadliften, chinnen en dippen.(military presses heb ik ook al gedaan) (eerst op techniek trainen, dan maar wat lager... wannneer techniek goed is gewichten pas verhogen)

LEES ONDERSTAAND ARTIKEL VOORDAT GE VERDER IETS ONDERNEEMT I.V.M KRACHTTRAINING
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

kom zeker nie af met, ik ben geen beginner meer;) Aan uw stats zien we da di duidelijk wel het geval is
In da artikel staan zowa alle antwoorden op uw vragen.
- Geen tot zeer weinig cardio (niet meer dan smorgens een half uurtje gaan wandelen;))
- 3x per week trainen met de oefeningen en op de manier dat erin beschreven staat
- 3500 kcal op een dag eten, 3000 op een niet trainingsdag
- beginnen denken aan cutten na MINSTENS 1 jaar te trainen.

Doe alles wat in da artikel staat, en na een jaar zijt ge niemeer zo ne magere bonenstaak als nu;)

ps: ik koop mijne platte kaas altijd in de aldi. 65 cent en er zitten 11g eiwitten in:D

dus rippetoe is de boodschap;)
succes

ik zou hem aanraden te doen zoals ik, eerst beginnen bulken aan 5000kg cal/dag, en wordt hij te vet, dan minderen, naar 4500,4000.
zo kreeg ik na lang 5000kcal een buikje, eet nu nog 4200/4300 kcal /dag en tegen volgende zomer gaat buikje wel verdwenen zijn, zo niet dan nog wat minderen in kcal.
btw, ik ben in 16 maanden tijd van 62kg voor 1m80 naar 79kg gekomen, en buiten in de taille eigenlijk niet veel vet ik blijf overal vrij droog, behalve op dat buikje, nu ja, kan mssn mijn leeftijd zijn

zie,

dit zijn nu antwoorden waar ik alleen maar NOG verwarder van wordt.Hiermee haal ik niks uit mijn vragen.De 1 zegt "rond de 2500", de ander 3000 à 3500 en dan nu gvd 4000 à 5000.

Ik denk dat ik beter de klassieke richtlijn volg; nl 2O procent boven onderhoud

Terug
Naar boven