XXL Nutrition

in 1 jaar en 9 maanden van 110KG naar 75KG

Laat dat' zonder angst bulken' maar achterwege. Zonde om je vetpercentage straks weer op te laten lopen, tussen de 10 en 18 is genoeg, en werk zat om het er weer af te krijgen. Succes, je hebt al mooie progressie geboekt.

• Topic Starter Topic Starter
True true, meer als 18% gaat het nooit meer worden. Bedoelde het meer als ( met goed bulken) wordt je gewoon dikker maar ook breder als je het goed doet. Geen angst want je weet dat het weer kan verliezen.

maar toch even aangepast en angst weg gehaald.

Laatst bewerkt:
Zoals beloofd even een post over hoe ik mijn foodprep in het begin deed vs nu!Toen ik begon kocht ik alles in de supermarkt en stond ik op zondag vaak uurtje of 3 in de keuken om alles klaar te maken en vervolgens te wegen en in bakjes te doen. Ik ben alleen dus dan past het wel in de koelkast.
Hier moet je zin in hebben het vergt veel motivatie vooral als koken niet je hobby is.

wat doe ik nu : ik bestel nu via Musclemeat, Waarna ik het allemaal weeg en in zakjes verdeel om vervolgens heel mijn vriezer mee vol te duwen en dan eruit te halen wat ik die week nodig heb. (ik werk bij defensie en ben binnen slaper dus neem altijd volledige week eten mee.)
Is het duurder (Ik moet zeggen dat het mee valt). ik kocht ook altijd voorgesneden kip omdat ik dat echt vreselijk vind zelf te snijden. dan is het verschil minimaal, zeker als je het ook nog zelf moet kruiden enzo. Al met al scheelt methode 2 gewoon echt heel erg veel tijd.

Ik weet verder niet zo goed wat ik meer kan vertellen. Zorg er gewoon voor dat je in huis hebt wat je die week mag en that's it. Maakt het makkelijker niet te snacken enzo.

Als Mensen vragen hebben verneem ik graag natuurlijk.

food prep new 1.jpg
food prep oud .jpg

"defensie" , "als ik iets verzin ga ik er compleet voor" - dingen vallen op z'n plek haha. Die mentaliteit die je bij het leger krijgt staat tegenwoordig erg ver van de 'normale' mentaliteit. Volgens mij al zit je op kantoor bij defensie dan krijg je nog wel een boost van die mentaliteit mee. Ik vind het bewonderenswaardig dat je dat zo vol houdt, maar ook denk ik dat jouw manier niet de manier gaat zijn voor veel anderen.

Waar jij je kop omlaag houdt en blijft gaan, zal menig ander telkens zijn kop boven dat maaiveld uitsteken en weer in de verleiding komen. Is een regime zoals jij effectiever, jazeker, maar gaat dit realistisch gezien voor een grote groep mensen werken, denk het niet. Wat denk jij?

Goede vraag, zoals eerder aangegeven je kan super veel variëren, wordt het daar moeilijker van jazeker, wordt het daar leuker van ook ja zeker.
Realistisch gezien gaat dit voor de meeste mensen niet werken, Maar ik wil in deze sport serieus verder komen en dan is het alles of niets als het aan mij ligt. Met half werk krijg je vaak halve resultaten of het duurt nog veel langer dan het al duurt.
Het feit dat ik alleen ben en woon helpt natuurlijk heel veel. zo'n levensstijl is lastig te combineren als je een partner hebt.

Dus haha vorige week aardig moeite gehad met clean eten moet ik zeggen (hoop ellende op het werk en dat maakt het mentaal allemaal net te moeilijk) . Die week ook 2 dagen toch wel van alles gegeten (vooral koekjes ijs etc etc. en veel haha). Ik merk dat het zoals we allemaal wel weten niet zoveel zooi aan de dijk zet en toch voel ik me daarna soort van schuldig. Niet zo extreem dat ik het allemaal probeer weg te fietsen of rennen maar toch (schuldgevoel). deze week gaat al weer beter, Hier en daar eet ik misschien net wat meer kip maar dat is verder verwaarloosbaar. Hoe doen jullie Guru's dit als het privé allemaal wat moeilijker gaat. Mijn instelling is nu vooral niet janken en gewoon door rammen je komt er wel.

Laatst bewerkt:
Hoe ik het doe? Ik slijt patronen in. Ontbijt met vrij weinig kcals en daarmee haal ik het op een normale dag eigenlijk altijd wel makkelijk. Ik bewaar mijn kcals en doe extra cardio door te wandelen, fietsen en hardlopen. Ik pak alle lichaamsbeweging mee die ik kan, een trap, even lopend brood halen bij de bakker, lunchwandelingetje. Daarmee verruim ik hoeveel ik mag eten en blijf ik er vrij makkelijk binnen. Het is veel makkelijker als je in de avond nog 200kcal mag/moet eten dan dat je al te weinig avondeten kunt nemen, vind ik dan.

Daarnaast is het ook gewoon wat je zegt. Doorbijten. Geen shitzooi in huis halen helpt op zwakke momenten. Maar gewoon nee zeggen sterkt je zelfvertrouwen.

Daarnaast kun je jezelf een andere beloning beloven bij het halen van een tussendoel. Ik kan zo veel sportkleding kopen als ik wil, maar toch hielp het dat ik van mezelf een shirtje mocht uitkiezen bij elke x kilo kwijt. Of iets anders. Ik beloon mezelf vaker met leuke sport spullen. Maar dus achteraf. Dus 20 km gerend: mooi nieuwe schoenen uitkiezen.

allemaal zelfbedrog, maar het helpt wel.

En daarnaast wat iedereen weet, veel eiwitten en groenten, dat vult, daarna veel fruit, dingen met veel water zoals kwark. Vult allemaal goed en dempt honger enorm.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat iedereen wel eens een week heeft dat het niet vanzelf gaat.
Zo gauw als kan, je ritme weer oppakken.
Wij hebben geen datum wanneer het klaar moet zijn, wij hebben alleen een doel. Dat maakt het gemakkelijk.
Zelfde na een blessure, zo gauw mogelijk, zo goed mogelijk terug in het juiste ritme.
Ik ga bv niet compenseren voor de verloren tijd. Het is niet anders, maar wel weer terug op de juiste weg, en door.
Het is een marathon, en als je struikelt op 42km heb je genoeg tijd om weer op te gaan staan en verder de gaan :thumb:

Hey MuscleArmy, zulke dagen zitten er wel eens bij. Ik weet nu dat ik dat gewoon over me heen moet laten komen en het uit moet zitten. Dat werkt wel een beetje.

Een praktische tip voor wanneer je gedachteloos je emoties wegeet; op zo'n dag is shredden voor mij extra moeilijk, ik wil op dat soort dagen geen honger hebben want dan is de kans groter dat ik in de fout ga. Ik gun mezelf dan een vol/voldaan gevoel maar met producten die nog relatief safe zijn. Wat mij helpt is bv een kilo Griekse yoghurt 10% te eten. Daar geniet ik van en is beter dan koekjes oid. Dat is nog steeds ruim 1000 kcal maar daar gaat het niet om. Het houdt me beter on track en geeft me niet dat waardeloze gevoel dan van een ongeplande cheat. Ik sta mezelf dus dingen toe, maar wel op mijn voorwaarden.

Hey MuscleArmy, zulke dagen zitten er wel eens bij. Ik weet nu dat ik dat gewoon over me heen moet laten komen en het uit moet zitten. Dat werkt wel een beetje.

Een praktische tip voor wanneer je gedachteloos je emoties wegeet; op zo'n dag is shredden voor mij extra moeilijk, ik wil op dat soort dagen geen honger hebben want dan is de kans groter dat ik in de fout ga. Ik gun mezelf dan een vol/voldaan gevoel maar met producten die nog relatief safe zijn. Wat mij helpt is bv een kilo Griekse yoghurt 10% te eten. Daar geniet ik van en is beter dan koekjes oid. Dat is nog steeds ruim 1000 kcal maar daar gaat het niet om. Het houdt me beter on track en geeft me niet dat waardeloze gevoel dan van een ongeplande cheat. Ik sta mezelf dus dingen toe, maar wel op mijn voorwaarden.

Dit vind ik opzich een hele goede, die ik de laatste weken ook heb toegepast tijdens de hooikoorts. Van die weken dat je je crappy en futloos voelt toch redelijk clean eten is dan wel de goto move gebleken. Dus ik pak ook een extra kwarkje met lekker veel rood/paars fruit daarin. Dieet shit zegt altijd, ga dan aan de wortels of andere groente met weinig kcal, maar dat geeft voor mij geen voldoening en de wc vind die rauwe groente ook niet fijn (of juist wel idc). Eiwitten geven veel meer voldoening bij mij.

Bedankt voor alle tips : over 2 weken weer een meeting dan is het iets meer als een maand geleden. Dus ik ga nog 2 weken knallen en daarna eens kijken hoe ik er voor sta. Consistentie wint het altijd!

6B686ED8-422C-431D-A886-F07817B67479.jpeg
417EC70B-C084-4C09-BDB6-3B1BE53782A1.jpeg
Morgen een toch een meting, dan is het weer precies 1 maand geleden. Ik heb het idee dat het nu wel hard gaat en dat eind juli ik een heel eind bij mij doel heb bereikt.

Laatst bewerkt:
wat een vooruitgang zeg! :thumb:

Lekker door blijven gaan als het goed voelt. Aan je game setup (mooi zo die ventilators) te zien weet ik nu ook deels waar het mis ging, heel herkenbaar haha

Niet om betweterig te doen (zal vast wel zo over komen haha) maar ik dacht echt dat je naar een meeting ging, maar je bedoelde meting!

Meteen aangepast en update maand verschil weer. Stats linkse foto kg 74,6 met 11,5% VP

Stats rechts 76,3 kg met 10,5% VP. Noob gains kicking in lol. Maar zonder jokes echt heel blij mee weer. Ik moet leren minder onzeker te zijn.

D5E767DF-77E1-4C0E-8940-C392383B5808.jpeg

Erg motiverend en inspirerend topic. Ik volg.
Ben zelf 120kg 198 47(27 juli) 48. En wil zeker 20 kilo kwijt.
Wil snel ook een log aan maken. Mijn verjaardag is daar een mooi startpunt voor.😁

Zow, beentjes gaan lekker!

Meteen aangepast en update maand verschil weer. Stats linkse foto kg 74,6 met 11,5% VP

Stats rechts 76,3 kg met 10,5% VP. Noob gains kicking in lol. Maar zonder jokes echt heel blij mee weer. Ik moet leren minder onzeker te zijn.

D5E767DF-77E1-4C0E-8940-C392383B5808.jpeg
Goed bezig hoor! Echt netjes hoe je nu doorpakt.

Terug
Naar boven