Fitness Seller

in de cut! advies

SirMark

Novice
Waardering
0
Hoi

Ik ben hier al tijden aan het lezen over van alles en nog wat en heb ook het boek BFFM gelezen vorig jaar. (herinner er niet al te veel meer van) maar heb nu toch wat moeite met het cutten.

Stats:

1.95
99 kg
13% vet volgens accu measure (in hoeverre ik hem goed gebruik)

voeding:
niet echt regelmatig, begin van de cut ben ik totaal zonder kh begonnen omdat ik dacht dat dit de bedoeling was.

nu met het ontbijt:
whey shake 40 gram
4 boterhammen pindakaas

naar het werk:
salade:
halve krop sla, tomaat, komkommer en 150 gr kip
bak kwark of blikje tonijn in olie beetje verdeeld

PWM
whey shake 40 gr + dextro (twijfel over dextro)

avondmaal ook vlak na de training: salade of wokgroente met kip/vis/gebakken ei.

voor het slapen gaan bak kwark

training:

na het werk gelijk trainen
3 keer per week kt
cardio beetje onregelmatig. probeer iig 3 keer per week (hardlopen, fietsen in gym, wielrennen op rollerbank en dan 35 tot 60 min ongeveer.

Probleem is dus dat ik niet afval in gewicht, ben laatste 2 weken 1% afgevallen volgens me vetmeter maar heb hem pas 3 keer gebruikt dus kan net zo goed een meetfout zijn geweest.

was in 2 weken niet afgevallen. 1% vet kwijtgeraakt en me kracht is omhoog.

dit is natuurlijk goed maar als ik bedenk dat de kans dat dit gebeurt erg klein is en ik misschien gewoon fout gemeten heb.

Zou graag op en aanmerking willen hebben op me eetschema e.d.

Gr, Mark

Je onderhoud is ongeveer 3500 kcal zo op het eerste zicht. Dus om te cutten ga je daar
een 20% onder zitten. Op 2800kcal dus. Deze verdeel je over 6 maaltijden.
Elke maaltijd met ongeveer 2 a 2,5 uur tussen.

Je eiwitten/koolhydraten/vetten ratio zet je op 40/40/20.

En je gewoon aan je schema & cardio houden. Als je dan nog niet afvalt kan je
kiezen. Of je verhoogt je cardio, of je zakt nog eens 200kcal.

Uit je dieet is amper meer wat te halen...
Je kan cardio op de lege maag gaan doen van te voren wat koffie en rennen maar +- 20/30 min. Opbouwend in aantal.

• Topic Starter Topic Starter
Je onderhoud is ongeveer 3500 kcal zo op het eerste zicht. Dus om te cutten ga je daar
een 20% onder zitten. Op 2800kcal dus. Deze verdeel je over 6 maaltijden.
Elke maaltijd met ongeveer 2 a 2,5 uur tussen.

Je eiwitten/koolhydraten/vetten ratio zet je op 40/40/20.

En je gewoon aan je schema & cardio houden. Als je dan nog niet afvalt kan je
kiezen. Of je verhoogt je cardio, of je zakt nog eens 200kcal.

bedankt voor de tip

heb me behoefte als ik werk en train berekend op 3787 kcal dus dat klopt ongeveer wel ja.

dacht zelf dat de meeste mensen hier van mening zijn dat lowcarb dieeten het beste werken dus ben daar aan begonnen maar niet helemaal goed voorbereid duidelijk :o

kwark voor het slapen gaan valt niet onder 1 van de 6 maaltijden ?

en wat vinden mensen van dextrose, gewoon erin houden of weglaten.

overigens was ik vergeten te melden dat ik 2 keer in de week een refeed waarbij ik ongeveer onderhoud eet en ook koolhydraten eet.

verdere opmerkingen zeer op prijs gesteld :)

ik doe zelf maar 1x in de week refeed (heeel soms 2x, dat is als ik 2 middagdiensten in het weekend heb)

dextrose laat ik zelf eruit, zijn toch weer extra in mijn ogen onnodige suikers.

kwark telt ook mee als maaltijd.

Misschien dat je de pindakaas nog kan vervangen door kipfilet, maar denk niet dat daar het verschil in zal zitten.

zou zeggen probeer nog 2 weken en meet weer.

meet altijd opzelfde moment, weet niet of het veel uitmaakt, maar als je 1e keer meet op maandag voor de training nadat je na de wc bent geweest of iets dergelijks, doe het de volgende keer ook zo dan. lijkt mij dat je dan meest nauwkeurige verschil krijgt.

in ieder geval succes :)

Terug
Naar boven