Fitness Seller

Peiling In welke sector werk jij?

In welke sector werk jij?

  • Gezondheidszorg en welzijn

    Stemmen: 16 17,0%
  • Handel en dienstverlening

    Stemmen: 9 9,6%
  • ICT

    Stemmen: 13 13,8%
  • Justitie, veiligheid en openbaar bestuur

    Stemmen: 10 10,6%
  • Landbouw, natuur en visserij

    Stemmen: 1 1,1%
  • Media en communicatie

    Stemmen: 4 4,3%
  • Onderwijs, cultuur en wetenschap

    Stemmen: 10 10,6%
  • Techniek, productie en bouw

    Stemmen: 24 25,5%
  • Toerisme, recreatie en horeca

    Stemmen: 2 2,1%
  • Transport en logistiek

    Stemmen: 5 5,3%

  • Totaal stemmers
    94

Bezoekers in dit topic

.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Ook verschillende bijbaantjes gehad van werken in de landbouw tot bloemenwinkel. Maar mijn favoriet was werken in de thuiszorg, heb ik van mijn 16 e tot 24e gedaan eerst als thuishulp a, later ook b en c. Dan mag je ook mensen was den, steunkousen aan doen, medicijnen geven etc. afwisselend en dankbaar werk.
Het lijkt me echt mooi en dankbaar om werk te doen waarbij je direct anderen helpt.:)
 
Het lijkt me echt mooi en dankbaar om werk te doen waarbij je direct anderen helpt.:)
Vandaag de dag valt dat wel mee denk ik.
Minder tijd meer werk minder personeel
 
Vandaag de dag valt dat wel mee denk ik.
Minder tijd meer werk minder personeel
Bekijk het eens vanuit het perspectief van degene die je helpt.
Ik heb jarenlang vrijwilligerswerk gedaan (en ik help nog steeds mensen). Denk daarbij aan simpele dingen als een koffie ochtend met ouderen regelen, een BBQ regelen en ook vervoer heen en terug zoda die oudjes eruit zijn. Simpele dingen als een oude dame met reuma die gewoon even opbelt dat ze de knop van de wasmachine niet aan krijgt en dat je dat "even" gaat doen. Mantelzorg geven en iemand helpen om elke dag even naar haar man te gaan die in een bejaardenhuis zit zodat ze samen hun "peukie" konden doen. Mensen begeleiden die hun laatste weken ingaan. En dan zie je pas hoe dankbaar het werk wel is. Ook al krijg je er geen salaris voor. Het is ook moeilijk.. ik heb een keer in een jaar tijd 11 mensen "weggebracht". Maar ze hebben die laatste weken nog wel van wat dingen kunnen genieten. Soms gaat het niet om tijd, veel werk of personeel tekort of wat dan ook maar echt om wat je direct terug krijgt ervoor. En dan heb je nog een stukje mentale steun wat je mensen kan geven. Het is gewoon iets wat in je zit en wat je wel of niet voelt. Als je ervan moet leven (brood op de plank krijgen) dan is het waarschijnlijk wel anders. Maar dan alsnog die "echte dankbaarheid" die je op de gezichten ziet kan je niet uitdrukken in een salaris of werkdruk of wat dan ook.

OT: rottigste bijbaantje.. bollenpellen :o maar dat was meer omdat je ook om 6:00 moest beginnen en ik eerst nog 45 min met de trein moest :p
Was wel altijd gezellig tho... :roflol:
 
Ik werk als SOC analyst bij een financial :)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik werk al flink wat jaren voor, maar ook na het behalen van mijn bachelor als chemisch analist.
Zeer goedverdienende sector met heel veel mogelijkheden.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik werk in een restaurant in de keuken en dat komt ook verdomd dicht bij een sociale werkplaats :roflol:
In de horeca (keuken, bar, bediening) waren mijn leukste baantjes. Echt zo veel leuke dingen gedaan daar, hard werken maar ook wel stout.

het kutste bijbaantje was bij een overheidsinstantie. Nummers die waren ingescand ter controle overtikken. Kolere, saai, hersendood kutwerk. Uitzonderlijk goed betaald maar niet vol te houden.

overigens vond Ik achter de vuilniswagen topwerk. Zeker met lekker weer. Werken wel veel idioten. Ook metaal geschuurd weken lang, order gepickt, vakken gevuld. Kranten, folders.

Ik werk nu in de voedingsmiddelen, zit in het hoger management. En ik mis het werken met mijn handen best wel eens. Maar dit verdient veel beter en is op veel momenten ook echt leuk. Vooral het succesvol runnen vanmijn afdeling geeft veel voldoening. Heel cliché, maar als iemand die het vorig jaar niet kon nu een project succesvol aflevert ben ik serieus trots.
 
Ah man, elkaar inwrijven met overgebleven bruidstaart, tabasco op een broodje kaas en andere practical jokes. dates regelen bij dronken meisjes als barman, of na werk afspreken... heerlijk in de hoereca .
 
Back
Naar boven