Fitness Seller

info pleas!

breedsteman

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
16%
hallo lieve mensen..

ik ben sinds paar weken terug begonnen met fitnessen.En ik deed maar wat zonder bijna te denken dat fitnessen en mooi lichaam krijgen niet zomaar kan..
Dus na veel lezen en de stickys doorgenomen te hebben kwam ik uit dat fullbody het beste is voor beginners.

Mijn vraag is als je b.v bent over row of b.v militaire press doet is het dan handig om te beginnen met machines of met barbells?wat is het beste??het is een beetje dilimma voor mij. en geld voor elk oefning

* leeftijd-23
*lengte-1.80
*gewicht-76kg
*doel-mooier lichaam hebben :P lol

ik ben van plan om me hier aan te houden..3 keer per week
maanda,woensdag en vrijdag

Opwarmen met korte cardio met lichte intensiteit
Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15
cooling down

Week 4 t/m 6, trainingstempo 1-0-2 (1 sec positief, 0 sec vasthouden, 2 sec negatief) , 2 sec , rust tussen sets 90sec, trainingsgewicht iets belangrijker, laatste set moet moeilijk gaan, maar uitvoering blijft het belangrijkst .

Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15

Week 7 RUST

Week 8 en 9 zelfde oefeningen alleen 12 reps in plaats van 15, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief), 90 sec rust. Door de minder reps kan je het gewicht gaan verhogen. Laatste set moeilijk .

Week 10 en 11 zelfde oefeningen alleen 10 reps in plaats van 12, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief), 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Laatste 2 sets moeilijk .

Week 12 en 13 zelfde oefeningen alleen 8 reps in plaats van 10, 1-0-2 tempo (1 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Alle sets moeilijk .

Je hebt nu 3 maanden een FB gedaan, de belangrijkste oefeningen goed leren uitvoeren en geleerd welke trainingsgewichten te gebruiken.
3 sets volstaat per oefening. Reprange: tussen de grofweg 8 -12

p.s excuses voor me slechte nederlands

Dus als ik het goed begrijp wil je elke dag dezelfde oefeningen doen? Bij fb is het niet de bedoeling elke trainingsdag de zelfde oefeningen te doen.

Prima schema. Alles zit erin. Je kunt beter alles met een barbell doen. Dan worden sommige oefeningen (zoals roeien en military press) compoundoefeningen; waarbij je meerdere spieren gebruikt. Dat zijn over het algemeen genomen de beste oefeningen om massa te kweken. Ik neem aan dat dat jou priotiteit is? Als je dit een paar maanden doet heb je de oefeningen een beetje onder de knie. Vooral niet te zwaar gaan in het begin zodat je je kunt concentreren op het gevoel in de spier die je traint en deze aan kunt spannen in de toppositie.

• Topic Starter Topic Starter
Prima schema. Alles zit erin. Je kunt beter alles met een barbell doen. Dan worden sommige oefeningen (zoals roeien en military press) compoundoefeningen; waarbij je meerdere spieren gebruikt. Dat zijn over het algemeen genomen de beste oefeningen om massa te kweken. Ik neem aan dat dat jou priotiteit is? Als je dit een paar maanden doet heb je de oefeningen een beetje onder de knie. Vooral niet te zwaar gaan in het begin zodat je je kunt concentreren op het gevoel in de spier die je traint en deze aan kunt spannen in de toppositie.

aha,,tof bedankt voor je reactie..

mijn volgende vraag is.is 1 keer per week buik doen voldoenden??

Ga je niet deadliften? en ik zou toch tenminste 2 verschillende schema's per week doen.

oke oke oke oke oke check dit !!!! goed heh??

maandag

squat 3x15 (voelt goed)
bench press 3x15 (voelt goed)
bent over row 3x15 (voelt goed)
pull down 3x15(voelt goed)
militaire ress 3x15(raak snel vermoeid)
barbell curl 2x15(echt goed)
push down 2x15 (voelt goed)
calf raises 2x15(voelt goed)
buik

woesdag
squat op je voor kant 3x15!! (mooi dit is moeilijk)
deadlift 3x15!!(voelt echt lekker)
bumbells bent over row 3x15 !!(voelt echt lekker
bench 3x15
Rope Pull Down 3x15 !!(moeilijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
militaire press 3x15
curl met bumbells 2x15!! (voelt echt goed!!!)

vrijdag
squat 3x15
bench press 3x15
bent over row 3x15
pull down 3x15
militaire ress 3x15
barbell curl 2x15
push down 2x15
calf raises 2x15
buik+(abs)? zij kant van je buik toch?:P

mijn benen zijn heel zwak ik wil mijn benen niet over belasten..

wat vinden jullie hier van??

Terug
Naar boven