Fitness Seller

inj. vit b-12

Ik heb het ook ingespoten gekregen bij mijn sportarts , en hij schreef nog van die flesjes voor om op te drinken .
Dit zou mijn hematocriet gehalte iets omhoog brengen .
En inderdaad dit merk je wel na een tijdje .
De dokter heeft mij ingespoten omdat hij me vertelde dat ( zoals hiervoor al vermeld ) je dit bijna niet krijgt aangevuld met vitamine tabs .
Of je moet het zeer lang nemen , maar dan ben je meer geld kwijt denk ik .
De reden van mijn tekort was omdat ik weinig rood vlees eet , wat bij sommige mensen die trainen wel het geval is denk ik .

GREETS !!!!!

• Topic Starter Topic Starter
ik ga het in ieder geval eens proberen met om de dag zetten.... heeft wel een heavy nadeel dat spul heb ik al gemerkt...

doseringe ampul is 3ml! en dat spul doet nog pijn ook hij ..

Laatst bewerkt:
Ik wil oo vitamine B-inj. gaan halen (werk vlak bij de grens met België). Welke kan ik nu het beste halen, waar moet ik op letten? Zou het liefst zo weinig mogelijk prikken. Wie heeft er suggesties?

Ik had maxi B 5000 .
Goed spul .
Maar zoals ik al heb gehoord is deze nietmeer te verkrijgen hier in België .
K'zal het volgende week weten .

• Topic Starter Topic Starter
ik denk dat ik zelf volgende x ga informeren voor de depot versie... maarja ik was allang blij dat ik het kon krijgen daar...

hier in NL bellen ze al bijna de politie als je vraagt voor spuiten.. laat staan inj. producten

Ik woon zelf in belgië en na het lezen van deze post ben ik ff B-12 injecties gaan halen in de apotheker, daar kreeg ik te horen dat B-12 op zichzelf niet meer te verkrijgen is, vroeger was dit enkel te verkrijgen in injectievorm, nu bestaat het in geen enkele vorm niet meer enkel in een vitamine B-complex

in pil-vorm wel te verstaan

Neurobion is gewoon te verkrijgen bij de aoptheek, maar ze hebben meestal niet zo grote voorraad. En het ligt tegenwoordig in de koeling. Een doos bevat 6 amp. van 3ml. en dat voor 5,96. Ze geven het zo mee zonder recept.
Het merk is Merck.

Per amp. van 3 ml.
Vitamin B1 100 mg
Vitamin B6 100 mg
Vitamin B12 1 mg
Benzyl alcohol (preservative) 1% v/v

Laatst bewerkt:
vit B12 inject,gewoon bij apotheek kopen...sommige gaan het niet meegeven maar de meeste wel.(beetje zoals bij alphavit)
Weer eens een bewijs dat ons land een apelandje is :p

Dacht dat het door BB meest gebruikt wordt om het hongergevoel op te wekken.

Normaal geven ze dit aan vegetariers (eten geen vlees)

Hamer zei:
Neurobion is gewoon te verkrijgen bij de aoptheek, maar ze hebben meestal niet zo grote voorraad. En het ligt tegenwoordig in de koeling. Een doos bevat 6 amp. van 3ml. en dat voor 5,96. Ze geven het zo mee zonder recept.
Het merk is Merck.

Per amp. van 3 ml.
Vitamin B1 100 mg
Vitamin B6 100 mg
Vitamin B12 1 mg
Benzyl alcohol (preservative) 1% v/v

In nederland ook? Dan hoef ik niet naar het zuiden... zou wel fijn zijn.

Sorry dat was voor in Belgie. In Nederland geven ze je geen injecteerbare stoffen mee zonder recept.

Als ze daar moeilijk doen moet je zeggen dat je de ziekte van Crohn hebt.

Hoeveel doosjes zou je ongeveer maximaal in een keer kunnnen kopen?

Meestal 1 a 2, maar in belgie zijn het aantal apotheken dik gezaaid. Je moet naar een grote stad gaan als bv Antwerpen. heb je op elke hoek 1 zitten.

neurobion is puur om tekorten aan te vullen om de 2 a drie weken een inject is voldoende. En daar ben je blij mee nadat je de eerste inject hebt gezet want het is best gevoelig. Zoals de meeste injects op waterbasis. Je kunt het wel gewoon met een slin naaldje injecteren.

Ik neem het zelf om de drie weken

In het ziekenhuis zetten ze hem elke 1e van de maand. Maar welke maat naald neem je?

En je moet zo denken "te" veel is ook niet goed. dus zeker niet om de dag zetten als sommige doen. Je moet niet naar een ander kijken maar naar je eigen lichaam luisteren.

Van www.apotheek.nl

Neurobion
De bestanddelen in Neurobion zijn de vitamines B1 (thiamine), B6 (pyridoxine) en B12 (cyanocobalamine). De preparaten met vitamine B complex die in Nederland op de markt zijn hebben verschillende samenstellingen. Ze kunnen de volgende vitamines uit de B-groep bevatten:

* B1 (thiamine)
* B2 (riboflavine)
* B3 (niacine of nicotinamide)
* B5 (pantothenaat of als dexpanthenol)
* B6 (pyridoxine)
* B7 (biotine)
* B11 (foliumzuur)
* B12 (cyanocobalamine).

De keuze en de hoeveelheden van de B-vitamines verschilt per preparaat. Op de verpakking of het etiket van het preparaat vindt u soms van iedere vitamine het percentage van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid. Bij deze hoeveelheid krijgen de meeste mensen meer dan voldoende van de vitamines binnen.

De vitamines van de B-groep zijn zonder recept verkrijgbaar onder de merknaam PrinciB1+B6, als het merkloze Vitamine B complex, Vitamine B complex forte, en nog veel andere merken.

In injecties zijn ze op recept verkrijgbaar onder de merknamen Neurobion en Soluvit N.

Vitamine B complex is verkrijgbaar in dragees, capsules, tabletten, injecties en drank.

Klik hier voor meer informatie over: Soluvit N.

1. Wat doet dit middel en waarbij wordt het gebruikt?

B-vitamines zijn nodig voor de opslag en afbraak van suiker, vetten en eiwitten. Ons lichaam kan B-vitamines niet zelf maken. Daarom moeten we ze via ons voedsel binnenkrijgen. Ze verlaten het lichaam in kleine hoeveelheden via de urine.

Om gezond te blijven zijn daarom telkens nieuwe vitamines via het voedsel nodig. Soms volstaat de hoeveelheid vitamines in het voedsel niet. Vitamine B complex is te gebruiken bij:

Vitaminegebrek
Een gebrek aan een vitamine van de B-groep kan gevolgen hebben voor de huid, het zenuwstelsel en kan een futloos gevoel geven. Het hangt van het vitamine waar u een tekort van heeft af welke klachten u precies krijgt.

Een tekort aan B-vitamines kan ontstaan:

* als u niet voldoende evenwichtige voeding eet, bijvoorbeeld vanwege een geringe eetlust of een caloriearm dieet. B-vitamines zitten in volkorenproducten, peulvruchten, ei, vlees, vis, aardappelen, sojaproducten en groenten. Sommige vegetariërs hebben bijvoorbeeld een tekort aan B-vitamines.
* bij bepaalde chronische aandoeningen, zoals darmziektes. Uw arts kan aangeven bij welke aandoeningen u extra B-vitamine nodig heeft.
* in sommige gevallen hebben zwangeren, kinderen, zware drinkers en mensen die roken extra B-vitamines nodig.
* aan het begin van de zwangerschap hebben vrouwen extra foliumzuur (vitamine B11) nodig. Foliumzuur vermindert de kans op aangeboren afwijkingen. Daarnaast kunnen zwangeren die erg veel last hebben van zwangerschapsbraken te weinig vitamines binnenkrijgen.

Groenten en fruit zijn niet alleen nodig vanwege de vitamines en mineralen. Ze bevorderen bijvoorbeeld ook een goede spijsvertering. U kunt daarom niet zomaar groenten en fruit vervangen door vitamines en mineralen.
Klik voor meer informatie over geneesmiddelen bij vitaminegebrek

2. Op welke bijwerkingen moet ik letten?

De B-vitamines zitten ook in ons dagelijks voedsel. Bij normaal gebruik zal het daarom geen bijwerkingen geven.

Zeer zelden

* De urine kan geler kleuren door vitamine B2.
* Bij injecties: overgevoeligheid voor vitamine B1. Dit kunt u merken aan huiduitslag en galbulten.

3. Heeft dit middel een wisselwerking met andere medicijnen?

Er zijn van dit middel geen belangrijke wisselwerkingen met andere medicijnen bekend.

4. Als ik dit middel gebruik, mag ik dan...

autorijden, alcohol drinken en alles eten?
Bij dit middel zijn hiervoor geen beperkingen.

5. Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?

U kunt dit middel veilig gebruiken. Het wordt al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

6. Hoe moet ik dit middel gebruiken?

Kijk voor de juiste dosering altijd in de bijsluiter of op het etiket van de apotheek.

Wanneer?
Het beste kunt u vaste innametijdstippen kiezen. Dan vergeet u minder snel een dosis.

Hoe lang?
Een vitaminegebrek is in enkele dagen tot weken opgeheven.

7. Wat moet ik doen als ik een dosis ben vergeten?

Af en toe een keer vergeten is niet erg. Mocht u een dosis vergeten zijn, neem het middel dan alsnog in.

8. Kan ik zomaar met dit middel stoppen?

U kunt op ieder moment in één keer met het gebruik van dit middel stoppen.

Laatste herziening: 5-3-2002

Deze tekst is opgesteld door het Wetenschappelijk Instituut Nederlandse Apothekers (WINAp). Deze tekst is gebaseerd op de bijsluiter van het beschreven geneesmiddel en op andere, wetenschappelijke bronnen. De officieel geregistreerde gegevens van dit middel bij het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen vindt u op: www.cbg-meb.nl.

Ik kan je zeggen dat er vit-B1, B6 en B12 inzitten. De rest komt niet voor op de verpakking, bijsluiter of ampul.

Terug
Naar boven