MuscleMeat

injecteerbare vitamine C verkrijgbaar?

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen heeft blijkbaar een ander beeld van vitamine C en denkt te weten hoe het zit.
Kunnen niet allemaal gelijk hebben, maar na wat ik gelezen heb, heb ik toch wel de indruk dat vitamine C veel voor de gezondheid kan betekenen.
Ook voor verjonging van de huid schijnt het super te zijn.

Ben wel benieuwd naar ervaringen betreft vitamine C in zijn algemeen.
De theorie ken ik al aardig en denkt iedereen anders over.

Ben wel benieuwd naar ervaringen betreft vitamine C in zijn algemeen.
De theorie ken ik al aardig en denkt iedereen anders over.
Ook in de wetenschap is er redelijk wat onenigheid over vit c dus is eerder normaal. Dan kiest je gewoon wat jij geloofd.

Ervaring: bij ziekte heel behulpzaam! Nooit meer echt ziek geweest in 3 jaar tijd en bij inname bij snotneus na korte tijd al wat beter ademen, na 12 uur neus al veel meer open en na 48 uur voor 90% over. Terwijl snotneuzen (beginnende verkoudheid) vroeger een echte n8vrouwelijkpaard voor me waren omdat het hevig was en vaak 2-3 weken duurde om weg te gaan.

Dat ik meer sport en betere voeding helpt zeker ook maar vit c doet merkbaar toch wel goed bij beginnende ziekte. (Wat het theoretisch ook zou moeten doen)

Want natuurlijk wat je opneemt en onmiddelijk er weer uit laat is niet van enig nut

vezels gaan ook zo de wc pot in. Zijn ze daarom nutteloos?

ik zeg niet dat het mij wel erg nuttig lijkt, maar ik weet het niet. Mogelijk is er ergens een geïnitieerd metaboliet of mogelijk zit er wel een darm-wand-trigger die verder los staat van de opgenomen hoeveelheid, wie zal het zeggen.

---------- Post toegevoegd 30 April 2013 om 12:52 ----------

Dieren maken zelf vitamine C aan in grote hoeveelheden, en die kennen geen hart- en vaatziekten. Iig niet de dieren die zelf vitamine C aanmaken (bij huiscavia's kan atherosclerose bv wel geiniteerd worden). Daarmee wil ik niet zeggen dat je bij voldoende vit. C immuun tegen hart- en vaatziekten bent natuurlijk, nog is dit feitje bewijs/doorslaggevend, maar het helpt wel veel.

de hond van mn buurman had laatst een CVA, hond is 3j oud. Nu éénzijdig verlamt. Die vit c aanmaak heeft hem blijkbaar weinig bescherming geboden. Maar ok, wellicht is met eigen aanmaak een mooie stabiele spiegel te handhaven wat zo zn voordelen kan hebben. Ben ik met je eens.

---------- Post toegevoegd 30 April 2013 om 12:54 ----------

maar na wat ik gelezen heb, heb ik toch wel de indruk dat vitamine C veel voor de gezondheid kan betekenen.

ik ontken het niet, maar ik denk dat het nog net iets meer voor de commercie betekent.

Dieren maken zelf vitamine C aan in grote hoeveelheden, en die kennen geen hart- en vaatziekten. Iig niet de dieren die zelf vitamine C aanmaken (bij huiscavia's kan atherosclerose bv wel geiniteerd worden). Daarmee wil ik niet zeggen dat je bij voldoende vit. C immuun tegen hart- en vaatziekten bent natuurlijk, nog is dit feitje bewijs/doorslaggevend, maar het helpt wel veel.

^Wow just wow.... dieren eten ook geen fast food, roken niet, en drinken niet, en bewegen in de regel voldoende...

maargoed.. mijn mening blijft, je kunt best supplementeren doe het oraal.

Terug
Naar boven