AndroidHealthClinic

injectiepijn na 1 dag

glutes 0,8x40 , quad 0,6x30 ligt eraan of je vet op je quads hebt, probeer eens erna wat hiroduid over je been te smeren, mss dat dit helpt, deca is ook een dikkere substantie lijkt me.

heb ook al gehoord dat het beetje van merk afhangt vn de test?
is het toevallig norma :)

• Topic Starter Topic Starter
steek de spuit er volledig in, de volle 4cm...

steek de spuit er volledig in, de volle 4cm...

Ik heb geleerd dit nooit te doen! Stel dat er iets geks gebeurd en de naald breekt af, dan is het een kleine operatie de naald eruit te halen. Houd altijd een klein stuk naald over.

Ik heb geleerd dit nooit te doen! Stel dat er iets geks gebeurd en de naald breekt af, dan is het een kleine operatie de naald eruit te halen. Houd altijd een klein stuk naald over.

stel je drukt de naald er niet helemaal in en je aspireerd en je trekt geen bloed
maar tijdens het injecteren beweeg je een beetje en doordat je de naald er niet helemaal in drukt kan je net in een bloedvat zitten :)

stel je drukt de naald er niet helemaal in en je aspireerd en je trekt geen bloed
maar tijdens het injecteren beweeg je een beetje en doordat je de naald er niet helemaal in drukt kan je net in een bloedvat zitten :)

jep, en ik ram m er nog verder in, druk m nog een cm door anders zit ie te ondiep en loop ik meer dan een wk mank

Beste neem je een naald van 50mm en laat die 5mm uitzitten ivm het afbreken. Dat zijn de regels van de kunst die ik zo op stage geleerd heb.
Een bloedvat raken is geen arteria, als je echt in een ader zit komt de zuiger zo naar boven

Is toch niet de manier hoor...als je dan geaspireerd hebt en je naald gaat met injecteren toch wat dieper kan je dus net in een bloedvat zitten.

Met alle gevolgen van dien..

En een naald breekt niet zomaar af hoor..

Is toch niet de manier hoor...als je dan geaspireerd hebt en je naald gaat met injecteren toch wat dieper kan je dus net in een bloedvat zitten.

Met alle gevolgen van dien..

En een naald breekt niet zomaar af hoor..

NOOIT een naald volledig inbrengen...vraag het aan iedere verpleger/arts ivm het afbreken.

NOOIT een naald volledig inbrengen...vraag het aan iedere verpleger/arts ivm het afbreken.

Tja..dat heb ik dus nog never nooit gehoord.

Kan er naast zitten natuurlijk, maar vindt de theorie mbt alsnog in een bloedvat geraken niet onplausibel.

Vraag me dan ook af, hoe een naald kan afbreken als je deze niet verbuigd met injecteren.

Tja..dat heb ik dus nog never nooit gehoord.

Kan er naast zitten natuurlijk, maar vindt de theorie mbt alsnog in een bloedvat geraken niet onplausibel.

Vraag me dan ook af, hoe een naald kan afbreken als je deze niet verbuigd met injecteren.

Verbuigen zal het zeker niet doen, maar het fixatie middel van plastic naar metaal kan soms los komen waardoor de naald kan verdwijnen in de patient/Aas gebruiker

Verbuigen zal het zeker niet doen, maar het fixatie middel van plastic naar metaal kan soms los komen waardoor de naald kan verdwijnen in de patient/"anabole androgene steroïden">Aas gebruiker

Idd dat kan ook nog gebeuren..

Maar ik begrijp dat je deze kennis uit een opleiding hebt?

Ben ik benieuwd hoe er dan omgegaan wordt met, wat ik eerder zei, al dan niet alsnog in een bloedvat komen te zitten doordat de naald tijdens het injecteren, per abuis, wat dieper in de huid komt.

Idd dat kan ook nog gebeuren..

Maar ik begrijp dat je deze kennis uit een opleiding hebt?

Ben ik benieuwd hoe er dan omgegaan wordt met, wat ik eerder zei, al dan niet alsnog in een bloedvat komen te zitten doordat de naald tijdens het injecteren, per abuis, wat dieper in de huid komt.

Ja, ik ben voltijds verpleegkunde. Dus doe het dagelijks.
Normaal gezien word de naald met 1 hand stevig vast gehouden en gefixeerd onderin met 2 vingers om het dieper te gaan te vermijden.

die last kan je van meerdere dingen hebben,

-masseren, krijg ik persoonlijk last van
-spier die nog stijf is
-te diep gestoken (bv 0.8x40 in m'n been)
-eerste keer ooit aas injectie in de spier
-niet goed gestoken, bv te dichtbij een zenuw
-spier de "uren" na het injecteren niet bewogen (ik zette bv 'smorgen in m'n bil en ging dan naar mijn bureaujob)
- HG aas (bijv virormone, is een auwie bij mij)

Daarom schreef ik het ook, ben ook een verpleegkundige in opleiding.
Zo leer je dat op de opleiding, jij dus ook. ;) Maar aan de andere kant, als je jezelf in je glutes injecteert en je zit er toch minder handig voor als bij het injecteren van een ander ipv jezelf vind ik de verklaring van Tremendes niet onlogisch. Als je de naald niet goed fixeert en plots te diep zit is dit ook een groot risico. En als je kijkt op injectionspots.com en andere AS instructie fimpjes, altijd rammen ze die naald er helemaal in. Verbaas me hier al een tijd over omdat verpleegkundigen het echt anders leren.

Waarom niet in je reed , is zoveel vet voel je bijna niet !
Ik heb ook altijd 2/3 dagen last maar dat is juist lekker dan voel je tenminste dat er wat in zit !.. kom op miet

Ja, ik ben voltijds verpleegkunde. Dus doe het dagelijks.
Normaal gezien word de naald met 1 hand stevig vast gehouden en gefixeerd onderin met 2 vingers om het dieper te gaan te vermijden.

Dus als je zelf met een naald van 4cm injecteert in je glute, steek je die er best 3.5 cm in, en hou je het overige van de naald vast met je vrije hand zodat die er niet verder inglijdt bij het injecteren?

Terug
Naar boven