Fitness Seller

Input verzoek

Ertu

Novice
10 jaar lid
Waardering
6
Lengte
1m79
Massa
135kg
Vetpercentage
30%
Hallo Allemaal,

Lang geleden lid geworden en ook lang geleden dat ik weer dit forum opzoek.

Ik heb 20 jaar geleden actief aan bodybuilding gedaan en dat toen rond de 95kg met een lage vet%. At ongeveer 5-7 keer per dag en zat 2x per dag in de gym op train dagen. Echter heb ik nooit anabolen gebruikt en denk ook niet dat ik daar klaar voor ben.

Nu ben ik sinds twee maanden weer begonnen en doe een rustige 3 x per week training sessie om er rustig weer in te komen. Einddoel zal wel meer zijn natuurlijk.

Ik train pull/push/legs dagen, met 3 oefeningen per spiergroep 12-10-8 reps met verhoging van kg.
Ik vind het ook heerlijk om supersets te doen oftewel dropsets van hoog naar laag met meer reps tot de pump er is.
Buikspier oefeningen op elke dag zoveel ik kan.

Ik begin met cardio tot ik tussen de 159-165 zit met me hartslag alvorens ik aan gewichten ga trekken en duwen.

Ik ben inmiddels 45j, 1.79cm, 135kg met 35% van ongewenste percentages.

Gebruik op dit moment:
  • Pre workouts
  • Whey protein isolate 2x per dag
  • Creatine hmb infused
  • En stackers2 2x per dag.l, voor het ontbijt en na mijn lunch (zonder ephedra, zo te zien is dat niet meer krijgbaar...)
Doel is niet om af te vallen, maar in shape te komen door spier opbouw. Gewicht verlies zal geheid gebeuren.

Ik hoop dat er mensen zijn die wellicht enige input kunnen geven op het bovenstaande of een betere manier weten om dit aan te pakken.

Links ook altijd welkom met meer lees materiaal.

Alvast bedankt voor je tijd.
Mvg

Artur

Vergeet de supps, en verlaag je kcals met 250kcals per dag. Track eerlijk, want je hebt alleen jezelf ermee. Begin niet met 2000kcal schema !!!
(
dit en meer in alle topic mbt afvallen)

Vergeet de supps, en verlaag je kcals met 250kcals per dag. Track eerlijk, want je hebt alleen jezelf ermee. Begin niet met 2000kcal schema !!!
(
dit en meer in alle topic mbt afvallen)

Waarom 250kcal per dag verlagen als doel niet afvallen is..?
Je komt steeds met hetzelfde advies zonder daadwerkelijk de post te lezen.

Ik ben inmiddels 45j, 1.79cm, 135kg met 35% van ongewenste percentages.
Doel is niet om af te vallen, maar in shape te komen door spier opbouw. Gewicht verlies zal geheid gebeuren.
Afvallen is wel je prio als je de 60 wilt halen.

Tevens door je hele tekst 5/7x pd eten en 2x pd trainen denk ik dat meer kennis hierin je ook goed doet. Eet naar behoefte/plan (kcal/macro) al is dat 4/5/6/7/8x pd en train adhv herstel, 2x pd is contraproductief en echt zinloos.

Waarom 250kcal per dag verlagen als doel niet afvallen is..?
Je komt steeds met hetzelfde advies zonder daadwerkelijk de post te lezen.
Je kan je ook afvragen of iemand van 179cm bij 135kg bij 35% vet niet beter eerst wat van dat vet kan kwijtraken om het bouwen makkelijker te maken. Dan is gewichtsverlies geen doel, maar een middel.

Je kan je ook afvragen of iemand van 179cm bij 135kg bij 35% vet niet beter eerst wat van dat vet kan kwijtraken om het bouwen makkelijker te maken. Dan is gewichtsverlies geen doel, maar een middel.

Dat staat er los van, dan moet dát gezegd worden. Daarbij is 'verlaag 250 kcal per dag' ook gewoon nutteloze informatie als je al niet weet hoe hij nu eet.

Dat staat er los van, dan moet dát gezegd worden. Daarbij is 'verlaag 250 kcal per dag' ook gewoon nutteloze informatie als je al niet weet hoe hij nu eet.
Het is heel en heel makkelijk madam. Je start altijd met verlagen van wat je at. Zoals je zelf weet, schrijf ik dit hier 100x per maand. Je moet niet random met 2000kcal schema beginnen, maar uitgaan van wat je nu eet. Nu is het moment dat je begint met trainen en dieet. Maar zonder dat jij adviseert aan iemand, is een hak op mij totaal nutteloos.(zeker als je het zelf niet begrijpt) !!

Dus wat is uiteindelijk zijn doel? Afvallen.

Next.

En nee we hoeven geen eindeloze discussie van je.

Als hij zegt dat zijn doel niet is om af te vallen, dan is advies 'hoe af te vallen' zonder ook maar een 'hey zou je niet toch wel echt gaan afvallen?' gewoon doelloos.
Geef gewoon aan dat hij beter eerst kan afvallen, zoals anderen hebben gedaan. Zeggen 'verlaag 250kcal per dag' op 'doel is niet afvallen'..dan sla je gewoon een paar stappen over.

Het is heel en heel makkelijk madam. Je start altijd met verlagen van wat je at. Zoals je zelf weet, schrijf ik dit hier 100x per maand. Je moet niet random met 2000kcal schema beginnen, maar uitgaan van wat je nu eet. Nu is het moment dat je begint met trainen en dieet. Maar zonder dat jij adviseert aan iemand, is een hak op mij totaal nutteloos.(zeker als je het zelf niet begrijpt) !!

Ik snap dat je altijd begint met verlagen.

Als je gaat afvallen.

Je vergat erbij te zeggen dat hij beter wél kan gaan afvallen.

En weer is er een eindeloze discussie opgang gebracht, waarbij topicstarter niet geholpen wordt en desbetreffende persoon de aandacht naar zichzelf toetrekt.

Chapeau!

Je moet wel afvallen want gespierde dikkertjes bestaan niet

Als hij zegt dat zijn doel niet is om af te vallen, dan is advies 'hoe af te vallen' zonder ook maar een 'hey zou je niet toch wel echt gaan afvallen?' gewoon doelloos.
Geef gewoon aan dat hij beter eerst kan afvallen, zoals anderen hebben gedaan. Zeggen 'verlaag 250kcal per dag' op 'doel is niet afvallen'..dan sla je gewoon een paar stappen over.
Hoe komt hij in vredesnaam in shape als hij niet afvalt? Je kan toch ook niet nuchter door het leven gaan, maar wel af een toe flink aan de zuip gaan.

Stop de discussie nu maar, ieder heeft z'n zegje gedaan en dit helpt TS idd niet verder.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties, wel gelachen om een paar moet ik zeggen 😄

Het is duidelijk, eerst afvallen en dan pas verder💪🏼

Ik zal even verder neuzen in de posts.

Nogmaals bedankt!

zoals eerder gezegd: die supps heb je nu niet nodig man.
ik zou ook focussen op vet% te verlagen door uw voeding stapsgewijs aan te passen en elke dag te bewegen (met bewegen bedoel ik niet persé elke dag cardio maar gewoon 'aktievere' levensstijl door bv ook te gaan wandelen, de trap nemen ipv lift, de fiets nemen voor kleine verplaatsingen ipv de auto enz...)
verder uw schema met gewichten aanhouden en progressief opbouwen. Je kan heus spiermassa winnen terwijl je ook afvalt. Ondanks dat sommigen het tegendeel beweren.
Succes!

• Like
Waarderingen: Ertu
Terug
Naar boven