AndroidHealthClinic

Invloed van in bad gaan onmiddelijk na het trainen

maakt volgens mij geen enkele **** uit, doe gewoon waar je je goed bij voelt.

Hm dan zou je als man nooit meer in bad mogen en zelfs lang douchen zou dan al slecht zijn. Ik neem aan dat TS toch nog geen kinderen wil. :P

Het schijnt dat je er schoner vna wordt.

Mijn lichaam is na het trainen vaak zo warm dat ik na het douchen meteen weer zweet. Ik wacht dus meestal tot ik thuis ben voor ik ga douchen, zodat ik wat ben afgekoeld.
Een warm bad na een training lijkt me echter wel lekker ontspannend!

na training een ijsbad van 2 minuten: hét beste voor de spieren ;-)

en een te warm of te vaak warm bad is inderdaad niet goed voor de ballen

Ik ga nooit direct na het trainen douchen of in bad.

als ik dat zou doen begin ik direct weer te zweten als ik me aangekleed heb.

eerst een shake e banaan ofzo, dan thuis eten maken en lekker gaan eten.

wat relaxen en dan ga ik douchen.

• Topic Starter Topic Starter
Als ik in de gym train dan ga ik na het traine dadelijk douche als ik thuis train is het meestal dak even iets eet of eender dan pas ge douchen.

ik zag op discovery een uitleg bij ultimate survival of zoiets. Als je lichaam het koud krijgt vernauwen de bloedvaten om zo min mogelijk warmte te verliezen. Ook verminderd de bloedtoevoer naar je ledematen (armen en benen) om de belangerijke organen in je torso en hoofd natuurlijk warm te houden.

Ik bedoel er niks mee maar zo heb ik het gezien op tv iig

ik zag op discovery een uitleg bij ultimate survival of zoiets. Als je lichaam het koud krijgt vernauwen de bloedvaten om zo min mogelijk warmte te verliezen. Ook verminderd de bloedtoevoer naar je ledematen (armen en benen) om de belangerijke organen in je torso en hoofd natuurlijk warm te houden.

En dat draagt bij aan dit topic omdat?

Volgensmij is de invloed zo miniem dat het te negeren is. Je moet gewoon doen wat je lekker vind, ik vind een warme douche lekker omdat mijn spieren dan ontspannen, plus warmte is aangenaam en werkt dus stress verlagend, wat ook weer goed voor je lichaam is, zo kan je dus eindeloos blijven door beredeneren. En over te heet douchen en de invloed daarvan op me ballen ga ik me al helemaal niet druk maken, ik heb nog nooit gevallen gehoort van mannen die geen kinderen konden krijgen omdat ze te heet douchten:D dus dat zal wel goed zitten.

Het is wel grappig dat mensen die gaan antwoorden de thread niet doorlezen zoekend of er misschien al een mogelijk antwoord zou kunnen gegeven zijn met een gegronde reden.. Serieus, het antwoord staat er, dan moet je geen vage antwoorden meer gaan verzinnen.

Ik douche gewoon met koud, veel beter voor je huid. Ook slaap ik als een blok na een koude douche + Zink.

Klopt, ik krijg na het roken van wiet het ook altijd kouder omdat m'n bloedvaten expanderen. Dik gepompt dan ook.

Verder heb ik eens een expiriment gezien waarbij iemand buiten in de vrieskou bij -20, met een bodywarmer en hoofdbedekking voorzien van warmte bronnen gewoon met naakte armen, benen, handen en voeten kon rondlopen zonder kou te ondervinden.

Een warm bad werkt ontspannend. Tot rust komen na een training lijkt me wel goed.

Heb eens ergens gezien dat het best is as een half uurtje na een inspanning je te wassen.

Zo kan je even op normale temperatuur komen, en dan is er niet teveel afschrikking voor je bloed als je meteen een koud of een warm bad/douche neemt.
En het is beter voor je huid, als je er meteen over wrijft, schijnen de poriën verstopt te raken.

Natuurlijk heeft het ook zijn voordelen voor de spieren zelf bvb (wel niet dat ze e speciaal sterker gaan van worden ofzo).

Doe dus gewoon waar je je het beste bij voelt?

(Ergens gehoord, weet wel niet of het 100% betrouwbaar is, maar ik douche toch maar 30 minuten na de training)

Terug
Naar boven