AndroidHealthClinic

invoerrechten

beefnoodles9

Cool Novice
Waardering
12
Lengte
1m68
Massa
64kg
Hey, ik vroeg me af of mensen hier ervaringen hebben met het bestellen van spullen uit de VS. Ik heb laatst dus voor 500 USD aan spullen gekocht, en ik krijg een brief van de douane om invoerkosten te betalen. Op de brief kon ik aangeven of het een geschenk is of een koopzending. Bij koopzending moet ik een factuur meesturen en bij een geschenk hoeft dat niet. Weet iemand toevallig of ze echt het pakketje openmaken? Zou ik dan in principe geschenk kunnen invullen en dan een lagere waarde opgeven? Invoerrechten en alles met iets van 500 USD kom ik toch rond de 80 euro uit :(

En normale bedrijf moet zelf (bij het verzenden) aangeven dat het een kado is en waarde van 35 euro heeft (of i.d. was het). Anders moet jij zelf opgeven dat het kado is.
Als ze toch laten, dan betaal je. Als niet, dan heb je geluk.

Natuurlijk maken ze het open en dat geschenk verhaal trappen ze meestal ook niet meer in. Als jij geen factuur opstuurt, gaan ze zelf ongeveer schatten hoeveel het waard is. Maar je kan het natuurlijk proberen.

Ik heb ervaring met het bestellen van spullen uit het buitenland met zulk soort bedragen ook. Basically betaal je 13 euro inklaringskosten (als je niet van te voren declareert + btw over het bedrag dat je georderd hebt. Kom je zo rond de 90 euro uit. Giften wordt moeilijk omdat het bedrijf in de VS dat daar aan moet merken als gift, weet niet of dat achteraf kan maar al zou het kunnen hoef je meestal niet op die medewerking te rekenen.

Wat wel kan is dat de spullen voor heel weinig geld waarde worden opgegeven. Ik heb wel eens een order van tientallen euro's binnen gehad uit China en die lieve Chinezen hadden waarde $5 opgegeven. De Douane hadden het pakketje open gemaakt en toch doorgestuurd omdat er geen referentiewaarde was. Ik zou het bedrijf vragen om een valse factuur alles halve prijs ofzo, dan betaal je minder, maar betalen zal je.

• Topic Starter Topic Starter
Ahh thanks. En staat zoiets dan meestal op het pakket al aangegeven? Mijn pakket is al ingenomen, dus ik neem aan dat ze niet weten wat er in zit, anders zouden ze al een waarde hebben. Is er ook een boete als ik bijvoorbeeld aangeef dat het een aankoop is van 70 euro, terwijl het 500 is?

Ahh thanks. En staat zoiets dan meestal op het pakket al aangegeven? Mijn pakket is al ingenomen, dus ik neem aan dat ze niet weten wat er in zit, anders zouden ze al een waarde hebben. Is er ook een boete als ik bijvoorbeeld aangeef dat het een aankoop is van 70 euro, terwijl het 500 is?

De waarde die jij aangeeft moet altijd minimaal de waarde bedragen als de verzender heeft opgegeven. De verzender kan ook al hebben aangegeven wat erin zit, vervolgens kijken ze of jullie gegevens overeen komen. Pakketje kan bijv. vernietigd worden wanneer de gegevens niet overeenkomen. Het is aan te raden om geen risico's te nemen wanneer je er al voor 500USD in zit.

Precies daarbij komt dat vaak op de stickers op het pakket al een waarde staat aangegeven (factuur niet nodig). Als het niet klopt en je wijkt zo veel af kan je er gedonder mee krijgen wat no surrender ook zegt. Zou nu geen risico's meer nemen.

Heb zelf eens iets besteld uit de VS.
Was het alweer vergeten toen ik door een ambtenaar opgebeld werd.
Meneer ik heb hier een pakje met. .......... Is dat voor u bestemd.
Ik: ja
Of ik even de bestellings bevestiging kon door mailen(ivm prijs) zodat ik invoer rechten kon betalen.
Zo gezegd zo gedaan.En het netjes op gestuurd gekregen.
Maar het was 100% open gemaakt.

Terug
Naar boven