MuscleMeat

IRONMAN artikelen

Heb het eerste artikel gelezen van Jim Hafer, indrukwekkend!
Iemand die er iets in ziet om zijn manier van armen trainen uit te proberen?

KenzoDesign zei:
Heb het eerste artikel gelezen van Jim Hafer, indrukwekkend!
Iemand die er iets in ziet om zijn manier van armen trainen uit te proberen?
Zonet gelezen en ik ga het wel eens uitproberen voor een tijdje.
Imo is het wel niet zo 'nieuw', het is gebaseerd op partial reps en 'going up in weight', ik denk dat (zeker dat laatste) door iedereen die vooruit wilt gewoon logisch is.
Het zijn vooral de oefeningen die me interesseren, bvb. die Curl-grip lat pulldowns heb ik zelf nooit gedaan maar lijkt me best effectief, en ook het samentrekken voor meer dan 10 seconden op het punt waar de spier maximum gespannen is, is niet echt van m'n gewoontes...

Geen benen artikel?

thx voor de artikelen. Die worden bewaard!

oke dan:thumbs:

En een lekere schouder training?

mm Heb juist artekel 1 van die armen gelzen. Enkel partials en 2sets per oef.. Iemand ervaring mee???

• Topic Starter Topic Starter
Wel met partial reps, en ben er erg voor te spreken!

na positive failure te hebben behaald, knal ik er vaak nog 3 a 4 partial reps uit (onderste gedeelte van de beweging), waarna m'n armen op knappen staan!

Heb eens gelezen dat die partial reps erg nuttig zijn, omdat je zo nog meer spiervezels zou gebruiken en belasten.

Ik geloof dat 3XL ze ook vaker toepast, dus als je meer erover wilt weten kan hij je misschien meer vertellen!

Dus Ruben als je barbell curl doet, en je hebt failure laat je de stang zaken en probeer je hem terug zo ver mogelijk omhoog te krijgen?
Had juist partials in m hoofd waar je de armen laat zaken tot horizontaal en dan terug omhoog brengt

18fitie zei:
Had juist partials in m hoofd waar je de armen laat zaken tot horizontaal en dan terug omhoog brengt
Ik denk dat het zo in het artikel bedoeld wordt ja, maar wat Ruben toepast zijn evengoed partial reps...

het schijnt dat partial reps in de onderste fase van de beweging nuttiger zijn dan bv. de bovenste fase.

Waarom?

Nou, hier wordt het duidelijk uitgelegd:

http://www.x-rep.com/

Weet niet zeker of in het stukje staat dat het de onderste fase van de beweging is, maar ik kan je verzekeren dat ze dat bedoelen. Heb hiervan een nog uitgebreider stuk gelezen dat ik nu niet kan vinden.

Bij bankdrukken zijn de x-reps bv. vanaf het gewicht op je borst tot 10-15 cm erboven.

Bij barbell curls vanaf gestrekte armen tot 45 graden gebogen, dus niet halverwege!

Eigenlijk het punt waarop de spier uiterst gestrekt of op zijn langst is tot een aantal cm's contractie.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd.

held!!!!

Vond het niet nodig hiervoor een nieuwe poll te openen, maar wat vinden jullie hiervan:

http://www.beyondx-rep.com/

klinkt interessant niet?

Terug
Naar boven